Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että vihaan miehen vuorotyötä!

Vierailija
31.10.2021 |

Tilanne siis se että mies on hoitoalalla ja tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, yövuoroja ei sentään luojan kiitos ole mutta aamua ja iltaa miten sattuu. Itse olen päivätöissä ma-pe kokkina koulun keittiössä.

Meillä kolme alle kouluikäistä lasta. Minulla ei ole koskaan vapaapäivää että saisin oikeasti levätä. Mies voi omilla arkuvapaillaan laittaa lapset päiväkotiin. Minä sen sijaan olen vapaillani yksin lasten kanssa, koska toinen on töissä. Toki miehellä aina yksi viikonloppuvapaa työvuorolistassa, mutta silti suurin osa viikonlopuista menee töissä. Sitten mies kehtaa ihmetellä miksi olen aina niin väsynyt. Minä teen kotityöt ja kaikki omilla vapaillani. Mies on puhunut että haluaisi vielä yhden lapsen, niin pitkään en tee yhtään kun joudun yksin illat ja viikonloput olemaan.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitäny kuntoiluun panostaa , että jaksaisi

Vierailija
62/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan että kuntoiluun on viime aikoina panostettu aika paljon. Nimimerkillä olen pudottanut painoa vuodessa 30kg ja käynyt lenkillä ja salilla sillon kun mies on kotona.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes pitäisi olla vapaata omista lapsistaan? Itepähän ootte ne tehnyt. Ei voinut tulla yllätyksenä, että pienet lapset tarvitsevat hoivaa ja aikaa lähes jatkuvasti. Se on ihan normaalia vanhemmuutta. Kanna nyt vastuu teoistas älä vikise ja inise.

No meille tuli yllätyksenä. Olimme omille vanhemmillemme paljon helpompia lapsia.

Ap

Tiedoksi ^, että lapset ovat lapsia vain hetken aikaa, tilanne voi tuntuu nyt kestämättömälle ja raskaalle.

Jos nyt jaksaisit muutaman vuoden tätä perheen arkea niin tulee vielä hetki jolloin alat soittelemaan lasten perään, jotta missäs olette. Toki on helppoja ja vähemmän helppoja lapsia mutta kaikki ovat kasvannet isoksi aikanaan, no miehistä ei tule aikuisia koskaan....tee kotitöissä nyt vain se välttämättömyys, meillä tehtiin aikanaan pikasiivous" lastenhuonneen ovi kiinni" menetelmällä.

M58

Tuo ap en ollut minä.

T. Oikea ap

Vierailija
64/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin viekö/hakeeko se mies koskaan lapsia hoitoon? Vuorojensa puitteissa.

Kyllä vie ja hakee sillon kun vuorot sallii. Mutta harvoin tekee esim ruokaa valmiiksi ennen iltavuoroon menoa, yleensä sillon vaan tekee jos sitä erikseen etukäteen pyydän. Ja nuo älyttömät muka minuna laitetut kommentit eivät ole sitten minun kirjoittamia. Joku haluaa vaan trollata minuna täällä.

T. Oikea ap

Vierailija
65/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan että kuntoiluun on viime aikoina panostettu aika paljon. Nimimerkillä olen pudottanut painoa vuodessa 30kg ja käynyt lenkillä ja salilla sillon kun mies on kotona.

Ap

Eli onhan sulla paljonkin omaa aikaa. Vuodessa noin hyvä tulos vaatii paljon lenkkiä ja salia. Hieno painonpudotus, onnea.

Vierailija
66/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi keittäjä tekee edes noin monta lasta. Itse olen ollut osa-aikaisena koulun keittiöllä ja työn määrä oli kuuden tunnin päivänä mielisairas siihen verrattuna mitä teen nyt 8-9 tunnin päivänä varastolla kun saan pitää puolen tunnin ruokiksen ja kaksi kahvitaukoa.

Olen lapseton ja tuohon kun olisi lapsia ollut...no etpä sinäkään löydä muista kuin miehestäsi vikaa. Mikset avaa suutasi sen siivouksen suhteen? Tai mikset vaihda itse työtä? Ihme uhriutumista, sinä tuon elämän olet itsellesi valinnut.

Vierailija
67/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap, meillä on ollut vuosia samankaltainen tilanne kun miehellä on epäsäännölliset työajat. Olisiko mitään mahdollisuutta että miehesi tekisi pelkkää päivävuoroa? Joissakin hoitoalan työpaikoissa onnistuu mutta ehkä vain lopulta harvoissa silloin kun on kyseessä vuorotyö. Tiedän kyllä tapauksen jossa henkilö siirtyi ns. varahenkilöstöön eli kiersi paikkaamassa sairaspoissaoloja eri osastoilla. Kyseessä siis vanhainkoti. Ja teki siis päivätyötä ja viikonloput vapaat.

Pystyisikö miehesi vaihtamaan työpaikkaa esim. päiväkotiin tai johonkin päivätoimintakeskukseen jossa tehdään pelkkää päivävuoroa? Toki palkka myös pienenee kun lisät jää pois. Mietin vaan vaihtoehtoja kun tilanteesi kuulostaa rankalta pitkänpäälle.

Vierailija
68/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia uratykkejä olette. Mies on hoitsu ja sinä lämmität valmisruokia koulussa :D Vähän on liikaa lapsia teillä jo nyt.

Oletpas ilkeä. Ap ja miehensä ovat rehellistä kunnon työtä tekeviä ihmisiä. Työttömiä tässä maassa riittää, ei tarvii työssäkäyville naureskella.

Vierailija
69/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi anna sinulle vapaa-aikaa, kun olette molemmat päivän töissä? Jos iltavuoropäivinä kerran saa olla koko päivän rauhassa, jaksaa kyllä hoitaa päivävuorojen jälkeen lapsia edes pari tuntia yksin, että pääset vaikka harrastukseen tms. mieleiseen juttuun.

Vierailija
70/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ammatti tuskin tuli yllätyksenä ennen lasten tekemistä. Ymmärrän että on raskasta, mutta pitäisikö miehesi jäädä työttömäksi?

Mies vaihtoi alaa vasta lasten teon jälkeen..

Ap

Ja silloin päädyitte siihen, että miehen vuorotyö on teidän perheelle sopiva juttu?

Vierailija
71/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehesi anna sinulle vapaa-aikaa, kun olette molemmat päivän töissä? Jos iltavuoropäivinä kerran saa olla koko päivän rauhassa, jaksaa kyllä hoitaa päivävuorojen jälkeen lapsia edes pari tuntia yksin, että pääset vaikka harrastukseen tms. mieleiseen juttuun.

Just kertoi miten paljon käy lenkillä ja salilla. Pudottanut vuodessa 30kg. Pirun paljon saa lenkkeillä noihin pudotuslukemiin. En tiedä mitä aikaa nyt vielä tarvii.

Vierailija
72/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mies tekee jatkuvaa yötyötä. Meillä ei ole lapsia, mutta on silti ollut kyllä välillä aika vaikeaa. Kotitöitä ei voi tehdä öisin, joten kasaantuvat minulle, yhteinen aika on kortilla, mitään yhteistä ei voi harrastaa, kun toinen on valveilla niin erikoisiin aikoihin... Ja sitten tuo yksinäisyys iltaisin. Talvisin mies on myös tosi väsynyt, kun ei juuri näe päivänvaloa.

Itse teen pelkkää yötä ja olen enemmän kotona kuin normaali 8-16 duunari. 2 pientä lasta meillä. Työt alkaa klo 20.30 ja loppuu klo 7.15, töiden jälkeen heti nukkumaan ja herään klo 13.30. Rytmi on 5yötä/5vapaata. Vapailla nukun yöllä kuten tavallisetkin ihmiset. Valvooko miehesi vapaillakin yöt ja nukkuu päivät? Jos näin on, ei hommassa ole mitään järkeä.

Vierailija
73/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittajaa, mutta toisaalta taas, se että edes toinen vanhemmista on säännöllisissä päivätöissä helpottaa perhe-elämää valtavasti.

Olen sh ja mieheni on myös. Teen kolmivuorotyötä ja mieheni tekee kahta vuoroa ja välillä myös 12 h:n vuoroja.

Lapsia meillä on kaksi. Nyt jo vähän helpottaa, kun ovat teinejä, mutta kun olivat pieniä, menimme kyllä molemmat sellaisessa sumussa, että nyt ihmettelemme miten siitä selvittiin.

Ainoa 'apu' oli vuoropäiväkoti ja ihanan ymmärtäväiset listantekijät, emme ole samassa yksikössä töissä, mutta esimiehemme ja listantekijät, tiesivät tilanteemme.

Isovanhempien apuja emme saaneet.

Kumpikaan ei varmaan saanut mitään 'laadukasta' vapaata ja kumpikin teki kotona sen mitä ehti ja jaksoi. Kun lapset olivat hyvin huolehdittuja ja onnellisia, ruokaa saatiin laitettua ja puhtaat sukat eivät loppuneet kesken, asiat olivat aika hyvällä mallilla.

Nyt ehtii jo kumpikin vanhempi välillä itsekin harrastamaan ja teinit ovat kasvaneet fiksuiksi nuoriksi.

Ap, nyt en voi muuta neuvoa, kuin että tsempatkaa. Ei ehkä ole aika tehdä enempää lapsia, vaan keskittyä siihen, että ne lapset, jotka teillä on, ovat hyvin hoidettuja ja rakastettuja. Ja että itse jaksatte arkea.

Hoitotyössä vuorotyö on normaalia, ja hoitajan palkka jää todella pieneksi, jos vuorotyötä ei tekisi.

Joten nyt tsemppiä ja sisua, kun lapset ovat isompia, helpottaa varmasti.

Ps. Pieni kevennys, mieshoitajat ovat seksikkäitä, pidähän omastasi kiinni;)

Vierailija
74/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä aloittajaa, mutta toisaalta taas, se että edes toinen vanhemmista on säännöllisissä päivätöissä helpottaa perhe-elämää valtavasti.

Olen sh ja mieheni on myös. Teen kolmivuorotyötä ja mieheni tekee kahta vuoroa ja välillä myös 12 h:n vuoroja.

Lapsia meillä on kaksi. Nyt jo vähän helpottaa, kun ovat teinejä, mutta kun olivat pieniä, menimme kyllä molemmat sellaisessa sumussa, että nyt ihmettelemme miten siitä selvittiin.

Ainoa 'apu' oli vuoropäiväkoti ja ihanan ymmärtäväiset listantekijät, emme ole samassa yksikössä töissä, mutta esimiehemme ja listantekijät, tiesivät tilanteemme.

Isovanhempien apuja emme saaneet.

Kumpikaan ei varmaan saanut mitään 'laadukasta' vapaata ja kumpikin teki kotona sen mitä ehti ja jaksoi. Kun lapset olivat hyvin huolehdittuja ja onnellisia, ruokaa saatiin laitettua ja puhtaat sukat eivät loppuneet kesken, asiat olivat aika hyvällä mallilla.

Nyt ehtii jo kumpikin vanhempi välillä itsekin harrastamaan ja teinit ovat kasvaneet fiksuiksi nuoriksi.

Ap, nyt en voi muuta neuvoa, kuin että tsempatkaa. Ei ehkä ole aika tehdä enempää lapsia, vaan keskittyä siihen, että ne lapset, jotka teillä on, ovat hyvin hoidettuja ja rakastettuja. Ja että itse jaksatte arkea.

Hoitotyössä vuorotyö on normaalia, ja hoitajan palkka jää todella pieneksi, jos vuorotyötä ei tekisi.

Joten nyt tsemppiä ja sisua, kun lapset ovat isompia, helpottaa varmasti.

Ps. Pieni kevennys, mieshoitajat ovat seksikkäitä, pidähän omastasi kiinni;)

Voi kiitos ihanasta viestistä! Ymmärsit täysin minun tunteet. Joo itse olin myös vuorotöissä vielä 1,5v sitten, mutta juuri sen takia siirryin päivätöihin, kun siinä vaiheessa kun lapset lähtevät kouluun tulisi ongelmia jos molemmat tekisimme vuorotyötä.

Ap

Vierailija
75/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän mies ollu aina vuorotyössä,se ihan parasta.Jokainen kaipaa omaa aikaa.Tein itsekkin vuorotyötä Hoidin kodin lapset jne.

Vierailija
76/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia uratykkejä olette. Mies on hoitsu ja sinä lämmität valmisruokia koulussa :D Vähän on liikaa lapsia teillä jo nyt.

Aika tylysti sanottu.

Vierailija
77/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mies tekee jatkuvaa yötyötä. Meillä ei ole lapsia, mutta on silti ollut kyllä välillä aika vaikeaa. Kotitöitä ei voi tehdä öisin, joten kasaantuvat minulle, yhteinen aika on kortilla, mitään yhteistä ei voi harrastaa, kun toinen on valveilla niin erikoisiin aikoihin... Ja sitten tuo yksinäisyys iltaisin. Talvisin mies on myös tosi väsynyt, kun ei juuri näe päivänvaloa.

Miksi kotitöitä pitäisi tehdä öisin ja kuka niitä silloin tekisi? Ei mies ainakaan kun on töissä?

Teen pelkkää yövuoroa eikä mulle ole ongelma hoitaa kotitöitä, mähän olen päivät yksin kotona ja muut on pois jaloista kun siivoan.

Milloin nukut?

Vierailija
78/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen pelkkää yötä ja olen enemmän kotona kuin normaali 8-16 duunari. 2 pientä lasta meillä. Työt alkaa klo 20.30 ja loppuu klo 7.15, töiden jälkeen heti nukkumaan ja herään klo 13.30. Rytmi on 5yötä/5vapaata. Vapailla nukun yöllä kuten tavallisetkin ihmiset. Valvooko miehesi vapaillakin yöt ja nukkuu päivät? Jos näin on, ei hommassa ole mitään järkeä.

Aika vähän näköjään tarvitset unta.. jos pääset klo 8 nukkumaan, niin uniajaksi jää vain 5,5 tuntia. Aika monelle tuo ei todellakaan riittäisi.

Mun mies on vakiyökkö ja työ alkaa klo 22 ja loppuu klo 8. Hän pääsee nukkumaan n. klo 9 ja nukkuu päivästä riippuen klo 16-18 asti. Siitä tulee 7-9 tuntia uniaikaa. Hän ei jaksaisi tehdä yötyötä jos ei saisi sen jälkeen kunnon unia. 

Vierailija
79/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei pitäisi porsia, ennen kuin hyödyt ja haitat on punnittu.

Vierailija
80/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on päässyt hyvin salille, lenkille ja mies hoitanut lasten kuskauksia vuorojensa puitteissa. Silti vihaa miehen työvuoroja mutten saa oikein selkoa miksi? Onko taas kyse että lasketaan tunteja tasan että kun sä teit tunnin tätä niin mä teen sit tunnin sitä. Exelillä taulukko ja siihen hommat että varmasti on 50/50. Siinä se lasten lapsuus sitten meneekin, muistot jää kireästä äidistä taulukkoineen ja mukuloilla tunne että ovat vaan haittana.

Tälläisessa minä kasvoin ja se oli kaikille kauhea ilmapiiri.