Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että vihaan miehen vuorotyötä!

Vierailija
31.10.2021 |

Tilanne siis se että mies on hoitoalalla ja tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, yövuoroja ei sentään luojan kiitos ole mutta aamua ja iltaa miten sattuu. Itse olen päivätöissä ma-pe kokkina koulun keittiössä.

Meillä kolme alle kouluikäistä lasta. Minulla ei ole koskaan vapaapäivää että saisin oikeasti levätä. Mies voi omilla arkuvapaillaan laittaa lapset päiväkotiin. Minä sen sijaan olen vapaillani yksin lasten kanssa, koska toinen on töissä. Toki miehellä aina yksi viikonloppuvapaa työvuorolistassa, mutta silti suurin osa viikonlopuista menee töissä. Sitten mies kehtaa ihmetellä miksi olen aina niin väsynyt. Minä teen kotityöt ja kaikki omilla vapaillani. Mies on puhunut että haluaisi vielä yhden lapsen, niin pitkään en tee yhtään kun joudun yksin illat ja viikonloput olemaan.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Miksi mies laittaa arkivapaillaan lapset päiväkotiin? Lapset kuuluu hoitaa kotona, jos vanhemmilla on vapaata.

Vierailija
22/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Miksi mies laittaa arkivapaillaan lapset päiväkotiin? Lapset kuuluu hoitaa kotona, jos vanhemmilla on vapaata.

Niinpä.. esikoinen on eskarissa ja sieltä ei ilmeisesti voi olla pois. Mutta pienemmät voisivat aivan hyvin olla arkivapailla kotona. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisitko siis, että miehesi osaisi ja viitsisi olla läsnä, kuunnella ja halata, kun olet väsynyt ja haluat avautua. Että hän olisi siinä lähelläsi ja sanoittaisi kanssasi tunteitasi?

Voihan olla, että miehesi on myös väsynyt, ahdistunut ja stressaantunut töistään. Ei se vuorotyö ole helppoa, eikä varsinkaan hoitoala. Oletko sinä kysynyt, mitä hänelle kuuluu?

Vierailija
24/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi pitäisi tehdä??? Jäädä työttömäksi??? Kuule kun kaikki eivät vaan voi olla ma-pe 7.-15 töissä

Pakkoko niitä lapsia on hommata jos ei jaksa.

Vierailija
25/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mies tekee jatkuvaa yötyötä. Meillä ei ole lapsia, mutta on silti ollut kyllä välillä aika vaikeaa. Kotitöitä ei voi tehdä öisin, joten kasaantuvat minulle, yhteinen aika on kortilla, mitään yhteistä ei voi harrastaa, kun toinen on valveilla niin erikoisiin aikoihin... Ja sitten tuo yksinäisyys iltaisin. Talvisin mies on myös tosi väsynyt, kun ei juuri näe päivänvaloa.

Miksi kotitöitä pitäisi tehdä öisin ja kuka niitä silloin tekisi? Ei mies ainakaan kun on töissä?

Teen pelkkää yövuoroa eikä mulle ole ongelma hoitaa kotitöitä, mähän olen päivät yksin kotona ja muut on pois jaloista kun siivoan.

Vierailija
26/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia uratykkejä olette. Mies on hoitsu ja sinä lämmität valmisruokia koulussa :D Vähän on liikaa lapsia teillä jo nyt.

Jos tarkkoja ollaan niin en lämmitä valmisruokia, ihan itse tehdään ruoka alusta asti töissä.😅

Ap

Oho, taidatkin olla melkoinen ”chef”, oikein ammattikokki :DD

Sulla ei varsinaisesti taida olla mitään annettavaa tälle ketjulle niin keksittyisitkö mieluummin vaikka navan kaiveluun tai kattoon räkimiseen, tai mitä ne tuollaisten urpojen harrastukset tuppaavatkaan olemaan.

Eri.

Vierailija
27/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kurjalta. Tässä on myös tilanne, jossa naisella ei ole yhtään ns. omaa aikaa tehdä ns. mitä haluaa tai ihan vain olla. Viikonloppuna tekevät varmasti yhdessä koko perheen kanssa, jos mies on vapaalla. Ei se ole samanlaista "omaa" aikaa naiselle.

Miehellä nuo arkivapaat ilman puolisoa ja lapsia (ovat hoidossa) on ns. omaa aikaa. 

Mitäs jos mies olisi jonkun arkivapaan lasten kanssa kotona, ymmärtäisi ehkä puolisoaan paremmin?

Meillä myös mies vuorotöissä eikä osallistunut lasten hoitoon. Lisänä oli naapurissa asuva yh-äiti joka antoi oman lapsensa soittaa meidän ovikelloa 12 tuntia päivässä, ei tullut meidän 4-vuotiaan päiväunista mitään. Mikään puhe tälle äidille ei auttanut. Asuttiin samassa rappukäytävässä joten naapurin 6-vuotiaan ei tarvinnut edes kenkiä jalkaan laittaa. Otettiin ovikello pois, mutta sitten hakkasi meidän ovea ja huuteli postiluukusta. Jos lähdin leikkipuistoon niin tämä naapurin lapsi tuli perässä ilman äitiään kiukuttelemaan.

Vierailija
28/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia uratykkejä olette. Mies on hoitsu ja sinä lämmität valmisruokia koulussa :D Vähän on liikaa lapsia teillä jo nyt.

Jos tarkkoja ollaan niin en lämmitä valmisruokia, ihan itse tehdään ruoka alusta asti töissä.😅

Ap

Sulla ei varsinaisesti taida olla mitään annettavaa tälle ketjulle niin keksittyisitkö mieluummin vaikka navan kaiveluun tai kattoon räkimiseen, tai mitä ne tuollaisten urpojen harrastukset tuppaavatkaan olemaan.

Eri.

Älä spämmää ketjuani tuollaisilla aiheen ulkopuolelle menevillä viesteillä, kiitos ja poistu. Sinä et minun ketjussani määritä mikä on tarpeellinen ja tarpeeton kommentti!

Ap

Vierailija
29/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mies tekee jatkuvaa yötyötä. Meillä ei ole lapsia, mutta on silti ollut kyllä välillä aika vaikeaa. Kotitöitä ei voi tehdä öisin, joten kasaantuvat minulle, yhteinen aika on kortilla, mitään yhteistä ei voi harrastaa, kun toinen on valveilla niin erikoisiin aikoihin... Ja sitten tuo yksinäisyys iltaisin. Talvisin mies on myös tosi väsynyt, kun ei juuri näe päivänvaloa.

Miksi kotitöitä pitäisi tehdä öisin ja kuka niitä silloin tekisi? Ei mies ainakaan kun on töissä?

Teen pelkkää yövuoroa eikä mulle ole ongelma hoitaa kotitöitä, mähän olen päivät yksin kotona ja muut on pois jaloista kun siivoan.

Mies nukkuu päivät melkeinpä siihen asti, kun lähtee töihin. Toki ennen töihin lähtöään voi tehdä jotain ja tekeekin, mutta rytminsä on siis muuten vahvasti yövalvomiseen painottuva. Enkä väitä, että tämä on ainoa tapa tehdä jatkuvaa yövuoroa.

Vierailija
30/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä tuli leuhka oman elämänsä supersuorittaja kertomaan vinkkejänsä. Tästä viestistä ei ollut apua. Meillä ei onnistu. Onko mitään muita itsestäänselvyyksiä/turhia ajatuksia kerrottavaksi?

Ap

Vierailija
31/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hansvilivili taitaa vaan olla kade. Nostan hattua aloittajalle.

Vierailija
32/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kurjalta. Tässä on myös tilanne, jossa naisella ei ole yhtään ns. omaa aikaa tehdä ns. mitä haluaa tai ihan vain olla. Viikonloppuna tekevät varmasti yhdessä koko perheen kanssa, jos mies on vapaalla. Ei se ole samanlaista "omaa" aikaa naiselle.

Miehellä nuo arkivapaat ilman puolisoa ja lapsia (ovat hoidossa) on ns. omaa aikaa. 

Mitäs jos mies olisi jonkun arkivapaan lasten kanssa kotona, ymmärtäisi ehkä puolisoaan paremmin?

Meillä myös mies vuorotöissä eikä osallistunut lasten hoitoon. Lisänä oli naapurissa asuva yh-äiti joka antoi oman lapsensa soittaa meidän ovikelloa 12 tuntia päivässä, ei tullut meidän 4-vuotiaan päiväunista mitään. Mikään puhe tälle äidille ei auttanut. Asuttiin samassa rappukäytävässä joten naapurin 6-vuotiaan ei tarvinnut edes kenkiä jalkaan laittaa. Otettiin ovikello pois, mutta sitten hakkasi meidän ovea ja huuteli postiluukusta. Jos lähdin leikkipuistoon niin tämä naapurin lapsi tuli perässä ilman äitiään kiukuttelemaan.

Onneksi tuo aika on ohi. Traumat kyllä jäi.

Vierailija
33/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo täysin kusipää, munaton vihervassarihomo tuo viestittelijä.

Ap

Vierailija
34/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo täysin kusipää, munaton vihervassarihomo tuo viestittelijä.

Ap

Täällä sitten joku pelleilee koko ajan. Minä en ole kirjoittanut yhtään noista viesteistä. Parempi varmaan laittaa koko ketju poistoon kun tämä nyt tähän meni.

T. Oikea ap

Vierailija
35/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja puolisoni ollaan molemmat 3-vuorotyössä ja joskus meillä ei satu yhteisiä vapaapäiviä välillä kolmeenkaan viikkoon. Tähän on tottunut, mutta vanhemmiten se on alkanut rassata, kun ei olla koskaan samaan aikaan vapailla. Lomat on nekin hirveän järjestelyn takana, kun ei meinaa osua yksiin. Onneksi ei ole lapsia, mutta onhan tämä haastavaa. 

Vierailija
36/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja puolisoni ollaan molemmat 3-vuorotyössä ja joskus meillä ei satu yhteisiä vapaapäiviä välillä kolmeenkaan viikkoon. Tähän on tottunut, mutta vanhemmiten se on alkanut rassata, kun ei olla koskaan samaan aikaan vapailla. Lomat on nekin hirveän järjestelyn takana, kun ei meinaa osua yksiin. Onneksi ei ole lapsia, mutta onhan tämä haastavaa. 

Lisätään että usein se menee niin, että kun minä menen iltavuoroon, puolisoni lähtee illalla yövuoroon. Kun tulen kotiin, hän on jo mennyt ja sitten minä menen taas aamuvuoroon, ennen kuin hän ehtii kotiin. Saattaa tulla vuorokaudenkin tauko kun toista näkee, silloinkin vilaukselta. Ei voi suositella ihmisille, joille rutiinit on tärkeitä. Toisaalta kun molemmat on vuorotöissä, joustamisen taito on parempi.

Vierailija
37/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko päivätöihin. Tai erotkaa niin saat joka toisen viikon vapaaksi. Lisää kakaroita tuohon sotkuun ei kannata tehdä.

Vierailija
38/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Kehtaa teidä töitä noudattamatta sinun ehtojasi.

Vaihtoon tuollaiset säälittävät apinat.

Vierailija
39/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on liikaa lapsia. Yhen kanssa ois paljon helpompaa. Eikö ihmiset yhtään ajattele miten elämä käytännössä sujuu usean lapsen kanssa ja kuinka hitosti se syö vanhempien 9maa elämää.

Vierailija
40/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on liikaa lapsia. Yhen kanssa ois paljon helpompaa. Eikö ihmiset yhtään ajattele miten elämä käytännössä sujuu usean lapsen kanssa ja kuinka hitosti se syö vanhempien 9maa elämää.

Mene sinä kehuskelemaan omalla älykkyydelläsi muualle. Meillä on asiat aivan hyvin! Lapsia juuri sopivasti.

Ap