Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että vihaan miehen vuorotyötä!

Vierailija
31.10.2021 |

Tilanne siis se että mies on hoitoalalla ja tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, yövuoroja ei sentään luojan kiitos ole mutta aamua ja iltaa miten sattuu. Itse olen päivätöissä ma-pe kokkina koulun keittiössä.

Meillä kolme alle kouluikäistä lasta. Minulla ei ole koskaan vapaapäivää että saisin oikeasti levätä. Mies voi omilla arkuvapaillaan laittaa lapset päiväkotiin. Minä sen sijaan olen vapaillani yksin lasten kanssa, koska toinen on töissä. Toki miehellä aina yksi viikonloppuvapaa työvuorolistassa, mutta silti suurin osa viikonlopuista menee töissä. Sitten mies kehtaa ihmetellä miksi olen aina niin väsynyt. Minä teen kotityöt ja kaikki omilla vapaillani. Mies on puhunut että haluaisi vielä yhden lapsen, niin pitkään en tee yhtään kun joudun yksin illat ja viikonloput olemaan.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä *ittumaista. Siksi jäikin meillä yhteen lapseen.

Vierailija
2/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän sanonut, kun olet puhunut asiasta? Tekeekö kotitöitä ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla vapaata lauantai ja sunnuntai? Lisäksi duunisi on sellaista, että työt eivät seuraa kotiin. 

Vierailija
4/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän sanonut, kun olet puhunut asiasta? Tekeekö kotitöitä ollenkaan?

Tekee tietysti ja osallistuu kyllä, hoitaa lapsia kotona ollessaan. Mutta kun ei tunnu ymmärtävän että minulle vapaapäivät ei ole samanlaista lepoa kun hänellä. Tai miten raskasta ajoittain on se että hän kun on arkena iltavuorossa niin minä haen yksin lapset päiväkodista, teen ruokaa, järjestän lapsille ohjelmaa ja hoidan iltatoimet ja nukkumaan menot, ja aamulla pitää jaksaa taas itse olla 7 töissä. Ap

Vierailija
5/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla vapaata lauantai ja sunnuntai? Lisäksi duunisi on sellaista, että työt eivät seuraa kotiin. 

On toki la ja su vapaata, mutta ne ei ole mitään lepopäiviä. Sillon on enemmän töitä kun töissä ollessa koska olen yksin lasten kanssa. Ap

Vierailija
6/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ammatti tuskin tuli yllätyksenä ennen lasten tekemistä. Ymmärrän että on raskasta, mutta pitäisikö miehesi jäädä työttömäksi?

Vierailija
7/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuo kumminkin enemmän rahaa talouteenne kuin päivätöissä. Monessa vuorotyön työpaikoissa kiistellään nimenomaan pyhätöistä, esim jos tarvitset ylimääräisen sunnuntaivapaan, tuuraaja löytyy takuulla. Lauantain lomittajia ei sitten niinkään löydy.

Vierailija
8/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset jaksaa tätä ja vielä niin, että hommataan lisää lapsia? Kaikki kunnia teille, jotka jaksatte, itse en jaksa.

Vierailija
9/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia uratykkejä olette. Mies on hoitsu ja sinä lämmität valmisruokia koulussa :D Vähän on liikaa lapsia teillä jo nyt.

Vierailija
10/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ammatti tuskin tuli yllätyksenä ennen lasten tekemistä. Ymmärrän että on raskasta, mutta pitäisikö miehesi jäädä työttömäksi?

Mies vaihtoi alaa vasta lasten teon jälkeen..

Ap

Vierailija
11/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin siitä että ei ainakaan enempää lapsia kun et nykyistenkään kanssa jaksa

Vierailija
12/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mies tekee jatkuvaa yötyötä. Meillä ei ole lapsia, mutta on silti ollut kyllä välillä aika vaikeaa. Kotitöitä ei voi tehdä öisin, joten kasaantuvat minulle, yhteinen aika on kortilla, mitään yhteistä ei voi harrastaa, kun toinen on valveilla niin erikoisiin aikoihin... Ja sitten tuo yksinäisyys iltaisin. Talvisin mies on myös tosi väsynyt, kun ei juuri näe päivänvaloa.

Vierailija
13/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on paremmat työajat kuin miehelläsi ja olet silti hänelle kateellinen. Nauti nyt lastesi kanssa olemisesta. Eivät ne kauaa pieniä ole.

Vierailija
14/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia uratykkejä olette. Mies on hoitsu ja sinä lämmität valmisruokia koulussa :D Vähän on liikaa lapsia teillä jo nyt.

Jos tarkkoja ollaan niin en lämmitä valmisruokia, ihan itse tehdään ruoka alusta asti töissä.😅

Ap

Vierailija
15/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä.

Ajattele asiat niin, että hienoa, kun molemmille on töitä ja nyt pyöritetään arkea näin puhaltamalla yhteen hiileen.

Väärä asenne luo vaan riitaa ja jännitettä suhteeseen ja kaikki varmasti sen myötä tuntuu vielä raskaammalta.

Vierailija
16/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mies tekee jatkuvaa yötyötä. Meillä ei ole lapsia, mutta on silti ollut kyllä välillä aika vaikeaa. Kotitöitä ei voi tehdä öisin, joten kasaantuvat minulle, yhteinen aika on kortilla, mitään yhteistä ei voi harrastaa, kun toinen on valveilla niin erikoisiin aikoihin... Ja sitten tuo yksinäisyys iltaisin. Talvisin mies on myös tosi väsynyt, kun ei juuri näe päivänvaloa.

No juuri tämä. Yhteinen aika on kortilla. Monesti haluaisi järjestää jotain yhteistä tekemistä perheen kanssa, mutta kun ei onnistu kun ollaan eri aikoihin töissä. Ap

Vierailija
17/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta. Tässä on myös tilanne, jossa naisella ei ole yhtään ns. omaa aikaa tehdä ns. mitä haluaa tai ihan vain olla. Viikonloppuna tekevät varmasti yhdessä koko perheen kanssa, jos mies on vapaalla. Ei se ole samanlaista "omaa" aikaa naiselle.

Miehellä nuo arkivapaat ilman puolisoa ja lapsia (ovat hoidossa) on ns. omaa aikaa. 

Mitäs jos mies olisi jonkun arkivapaan lasten kanssa kotona, ymmärtäisi ehkä puolisoaan paremmin?

Vierailija
18/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, ei saata lohduttaa, mutta lapset kasvaa ja tämä ongelma poistuu kokonaan. Viimeistään sitten kun ovat aikuisia.

Vierailija
19/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkoja ollaan niin en lämmitä valmisruokia, ihan itse tehdään ruoka alusta asti töissä.😅

Ap

Oho, taidatkin olla melkoinen ”chef”, oikein ammattikokki :DD

Vierailija
20/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on paremmat työajat kuin miehelläsi ja olet silti hänelle kateellinen. Nauti nyt lastesi kanssa olemisesta. Eivät ne kauaa pieniä ole.

No tottakai nautin lasten kanssa olosta. Mutta on tämä ajoittain yksin aina raskastakin. Minulla ei mitään vauvakuumetta edes ole, miehellä sen sijaan on. Ja tosiaan kun se perheen yhteinen aika on niin kortilla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi