Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hukkaa lääkkeensä, saako uuden reseptin ja kela-korvauksen??

Vierailija
31.10.2021 |

Vai pitääkö olla ilman lääkkeitä rangaistuksena huolimattomuudesta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos apteekissa katsotaan reseptistä milloin on viimeksi ostettu ja kuinka paljon, ja havaitaan, että lääkkeitä pitäisi vielä olla, niin etpä saa kelakorvausta noista lääkkeistä. Ja reseptinkin pitää olla voimassa. Selitystäkin kysytään.

Olen kyllä kuullut, että joitakin lääkkeitä myydään nurkan takana hyvään hintaan, jopa mummot ja papat ovat asialla.

Vierailija
42/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen saanut sekä tilanteessa että resepti oli hukkunut, että tilanteessa jossa lääkkeet olivat hukassa.

Yritettiin kyllä ripittää, mutta en ottanut vastaan. Se että 2ov vastanottotypykkä ei ole itse vielä hukannut lääkkeitään ei ole mikään syy moittia toisia. On vain ajan kysymys milloin vastaava tapahtuu hänelle.

Vastasnotto typykät, eivätkä edes apteekin henkilökunta, eivät pysty toimittamaan uutta annosta, JOISTAKIN TIETYISTÄ LÄÄKKEISTÄ,

KUTEN BENTSOISTA.

Jos edellisen lääkkeen toimituksesta, ei ole kulunut tiettyä aikaa.

Ja se tietty aika lasketaan siitä, milloin lääke on viimeksi ostettu

- verrattuna kulutukseen,  eli siihen, kuinks lääkäri on määrännyt lääkettä otettavaksi

Mutta uudella reseptillä saa, lällällää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täytyy nyt kyllä sanoa, että toivottavasti ei niitä(kin) makseta valtion varoista tuplana.

Miten edes onnistuu lääkkeitten kadottaminen?? (Ok joku laukkuvarkaus, mutta tuolloin varmaan rikosilmoitus

...)

Entiseen aikaan resepti hävisi tai jäi pyykinpesukoneeseen. Narkoelukat osaavat kaikki keinot.

Vierailija
44/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jäi lääkkeet himaan, kun lähdin reissuun. Yksi lääkkeistä ei ollut kelakorvattava, joten sen suhteen ei ollut mitään ongelmia. 2 lääkkeistä oli sellaisia, että olin juuri hakenut lisää ja 1 sellainen, että siitä sai jo kelakorvauksen, kun oli lähes loppu ja edellisestä tarpeeksi aikaa. No lopulta sain noista 2 lääkkeestä Kelalta hakemalla korvauksen, kun olihan mulla niitä nyt lähes tupla-ajaksi eli pystyin siirtämään lisäostoa. Mutta jos on kertaresepti ja/tai jotain millä katukauppa-arvoa, niin varmaan tarvitsee uuden määräyksen lääkäriltä ja saattaa tulla kalliiksi, kun ei saa korvausta. 

Vierailija
45/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Itseltä hukkuu Diapam-, Xanax- ja Concerta-reseptit ja lääkkeet joka päivä. Kela maksaa uudet joka kerta.

Vierailija
46/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hölmöilin, kuka on vastuussa😅

Vierailija
47/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoimintaan,sokerilääke ja verenkiertolääke hukkuivat kauppa reissulla kaatuessani.En tiedä katukaupasta mitään mutta itse pulitin pussista 70e.On aika tärkeitä lääkkeit' sairauksiin saada,en vaan tiedä kuinka toimia ja mistä aloittaa!?Mummeli 

Miksi kuljetat lääkkeitä kauppareissulla mukana?  Kotonahan ne pidetään.  Minigrip-pussiin otan pillerin jos jostain ihme syystä tarvitsisin lääkkeen ottaa muualla kuin kotona.

En yökyliinkään ota kuin tarvitsemani määrän.

Jospa haki ne lääkkeet apteekista sillä samaisella kauppareissulla. Kuinka tyhmä täytyy ihmisen olla, ettei tajua näin yksinkertaista asiaa?

Sitäpaitsi on moniakin lääkkeitä, jotka täytyy pitää aina mukana. Tällaisia ovat esim. kohtauslääkkeet migreeniin. Katsos kun se kohtaus ei aina iske kotona.

Vierailija
48/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Ketipinorista nykyään kulmilla maksetaan?

Ei kai nyt kukaan ketipinorista maksa mitään, sitähän tyrkytetään lääkärissä joka vaivaan, eikä sillä oo mitään päihdekäyttöpotentiaalia. 

Vierailija
49/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entiseen aikaan resepti hävisi tai jäi pyykinpesukoneeseen. Narkoelukat osaavat kaikki keinot.

Mieti apteekissa kassan takana fiilistä, kun kirjaimellisesti rotan näköinen, harvoilla viiksikarvoilla, kiilusilmillä, töröhampailla ja rasvaisella tukalla varustettu Henkka J. Näätälä tulee pulleassa Kela-rahoilla ostetussa hupparissaan (jossa on jotakin kaunokirjailtua tekstiä) ja lippalakissaan (jossa on suora valkoinen, lippa ja tarra) suhisemaan siihen, että lääkkeet ovat kadonneet tai varastettu matkalla kotiin.

Vierailija
50/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta uudella reseptillä saa, lällällää!

Mihinkäs se sähköinen resepti voi kadota tietokannasta, arvon sxsiaalipummi? Toivottavasti teiltä viedään ihan jokainen penni tuista pois ja teidät laitetaan leireille parakkeihin asumaan. Yhteisruokailu keskuksessa aamulla ja päivällisellä.

Vierailija
51/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Panacodia sain kun kerroin lääkärille rehellisesti että annoin olemassa olleet pojalleni jolla meni selkä niin ettei päässyt lattialta ylös. Vähän sain moitteita mutta kirjoitettiin uusia. Ehkei ole sitten tarpeeksi "vaarallinen" lääke. Luulin etten enää itse tarvitsisi niin siksi annoin mutta tulikin tarve. 

Vierailija
52/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Panacodia sain kun kerroin lääkärille rehellisesti että annoin olemassa olleet pojalleni jolla meni selkä niin ettei päässyt lattialta ylös. Vähän sain moitteita mutta kirjoitettiin uusia. Ehkei ole sitten tarpeeksi "vaarallinen" lääke. Luulin etten enää itse tarvitsisi niin siksi annoin mutta tulikin tarve. 

Vierailija
53/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Ketipinorista nykyään kulmilla maksetaan?

Miksi kukaan haluaisi ostaa jotain Ketipinoria?

Samasta syystä kuin pameja. 

Ketipinorilla ei ole lainkaan väärinkäyttöhyötyä.

Vierailija
54/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin yhteys ja selität tilanteen hänelle, jonka jälkeen hän joko uusii reseptin tai sitten ei. Kelahan ei korvaa suoraan apteekin kautta, jos 3 kk ei ole kulunut, joten kuitin kanssa voit käydä Kelassa selvittelemässä korvausasioita. Lääkkeen saat kyllä, jos lääkäri on reseptin uusinut.

proviisori

Vierailija
55/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, jos ei ole varaa ei kelakorvattuihin lääkkeisiin? Esim jos insuliinit jäätyvät. Hintaa 200 euroa tresibasta ja 155 euroa novorapid

Vierailija
56/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistaakseni, on joskus aidosti pudonnut matkalla. 

Vierailija
57/61 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"hukkasit" narkeille rahaa vastaan. Ei heru uusia.

Ei ollut mitään narkkeja kiinnostavia lääkkeitä.

Jos ei ole sellaisia lääkkeitä, että voisi herätä epäily väärinkäytöstä, niin voit ehkä saadakin uuden reseptin. Kannattaa soittaa terveysasemalle ja selvittää. 

Vierailija
58/61 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketipinoreista kukaan maksa kymppiä enempää ellei osta itelleen vuoden unilääkkeitä.

kovempaa valuuttaa medikinetit(adhd-Lääke) 60mg kinestä saa 30e kappaleelta. Paketissa tulee 30kpl. siinä saa aika ison mällin rahaa käteen vaikka 3kk lääkkeistä

Ohhoh, onpa hinnoissa. Sinulla tuntuu olevan tietoa niin mitä Elvanse 60mg maksaa?

Vierailija
59/61 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta varastettiin kerran bussissa adhd-lääkepurkki. Olin juuri hakenut sen apteekista. Kotona huomasin asian ja soittelin sitten tk:hon ja kyselin mitä tässä pitäisi tehdä. Lääkärini tunsi minut, koska kävin aina hällä ja uskoi minua. Aikamoinen souvi siitä tuli ja reseptikin mitätöitiin, koska sillähän olisi voinut saada lisää (tästä siis on jo vuosia aikaa ja ne reseptit oli vielä silloin niitä värillisiä paperisia ja ne aina jätettiin apteekkiin, kun haki 1. lääkesatsin ja sitten aina samasta apteekista haettiin uudet). Yllätys oli suur, kun poliisi soitti sitten parin päivän päästä, että sun lääkket olis täällä meillä. Ilmoitin kyllä etten halua niitä itselleni (enkä ehkä olisi saanutkaan), kun ei tiedä millaiset tahmanäpit ja miten on niitä käsitelleet.

Onnekas sattuma, että ne löytyivät ja ehkä sekin, että näin adhd:na _heti_ otin yhteyttä siihen lääkäriin, joka n eoli määrännyt. Olin aika sinisilmäinen tuolloin enkä osannut ajatella, että niillä lääkkeillä nyt voisi mitenkään olla mitään katukauppa-arvoa saatika, että joku käyttäisi niitä väärin, tai varastaisi toiselta. Oppia ikä kaikki, minulla siis todellakin oli koko tuo päihdemaailma täysin vieras näine lieveilmiöineen. Ei ole sen koomin minulta mitään varastettu enkä ole enää niin sinisilmäinen. Varkaille tuntuu kelpaavan kaikki mistä saa vähänkin rahaa.

Vierailija
60/61 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ihmiset noita ostaa? Ei voi olla ihan köyhiä ja päihdeongelmaiset käyttänee perinteistä katupiriä. Medikinet CR 60 paketti maksaa 42,38 euroa.