Jos hukkaa lääkkeensä, saako uuden reseptin ja kela-korvauksen??
Vai pitääkö olla ilman lääkkeitä rangaistuksena huolimattomuudesta.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoimintaan,sokerilääke ja verenkiertolääke hukkuivat kauppa reissulla kaatuessani.En tiedä katukaupasta mitään mutta itse pulitin pussista 70e.On aika tärkeitä lääkkeit' sairauksiin saada,en vaan tiedä kuinka toimia ja mistä aloittaa!?Mummeli
Menet apteekkiin ja ostat uudet lääkkeet. Et saa kelakorvausta uusista lääkkeistä. Jos reseptillä ei ole jäljellä, uusit reseptin omakannassa.
Useimmat lääkkeet saa kyllä, mutta Kela-korvausta ei saa suoraan apteekista, vaan asiakkaan on selvitettävä korvaus itse Kelan kanssa. Jos kyse on iteroidusta reseptistä, niin apteekista niitä lääkkeitä ei saa, mutta lääkäriltä voi pyytää merkinnän, että saa toimittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoimintaan,sokerilääke ja verenkiertolääke hukkuivat kauppa reissulla kaatuessani.En tiedä katukaupasta mitään mutta itse pulitin pussista 70e.On aika tärkeitä lääkkeit' sairauksiin saada,en vaan tiedä kuinka toimia ja mistä aloittaa!?Mummeli
Ei kannata kuljettaa mukana lääkkeitä jos ei niitä tarvitse juuri kauppareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kuljettaa mukana lääkkeitä jos ei niitä tarvitse juuri kauppareissulla.
Ehno ihan ensiksi tulee kyllä mieleen, että hän on käynyt apteekista hakemassa sen lääkepussin samaisella kauppareissulla.
Jos hukkaa autonsa, saako uuden auton valtion piikkiin ja kela-korvauksen mielipahasta?
Riippuu vähän että mitä nappeja "hukkaa". Varmaan parempi kysyä lääkäriltä kuin täältä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lääkkeet kadota kaatuessa kauppareissulla? Toisekseen nuo kelakorvattavat lääkeet eivät maksa noin paljon, jos on ostettu kuukauden lääkkeet. Laitatko lääkkeiden nimet ja määrät tänne, niin voidaan tarkistaa nuo lääkehakusivuilta. Vai oletko näitä sairaita pentutrolleja, jotka hiihtoloman ohella lähettelevät kaikkea Sceisseä palstoille, pienituloiset eläkelaiset meinaa eivät näillä sivuilla liiku.
Ei ketipinoreista kukaan maksa kymppiä enempää ellei osta itelleen vuoden unilääkkeitä.
kovempaa valuuttaa medikinetit(adhd-Lääke) 60mg kinestä saa 30e kappaleelta. Paketissa tulee 30kpl. siinä saa aika ison mällin rahaa käteen vaikka 3kk lääkkeistä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen saanut sekä tilanteessa että resepti oli hukkunut, että tilanteessa jossa lääkkeet olivat hukassa.
Yritettiin kyllä ripittää, mutta en ottanut vastaan. Se että 2ov vastanottotypykkä ei ole itse vielä hukannut lääkkeitään ei ole mikään syy moittia toisia. On vain ajan kysymys milloin vastaava tapahtuu hänelle.
Totta kai saa uudet lääkkeet.
Esimerkikisi matkalaukku voidaan varastaa. Se voi hukkua tai kadota matkalla. Unohtua tietty osa matkalaukun sisällöstä ulkomaosern hoteliin.
Ja mitä tahansa muutakin voi tapahtua, etenkin paljon matkustaville ja liikkuville ihmisille. Etenkin iäkkäille.
Vahingossa he voivat heittää matkoilla, myös johonkin pussiin käärityn reseptilääkkeen, roskiin.
Näin on käynyt mm. vanhalle isälleni ulkomaan matkoilla.
Mikäli reseptissä on edelleen lääkettä jäljellä, kuten kroonisissa aina on.
Niin apteekki antaa uuden satsin lääkkeestä. Mutta ilman Kela-korvausta.
Ilman kroonisten sairauksien lääkettä kukaan ei koskaan jää. Mikäli resepti on ed. voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Kelakorvattuna reseptilääkkeitä saa vain tietyn määrän tietyssä ajassa.
Niin, mutta jos lääkepakkaus on kadonnut, esim. matkoilla, tai,muuta vastaava
- niin toki saa uuden pakkauksen lääkettä apteekista, mutta ilman Kela-korvausta. Eli lääkkeen täydellä myyntihinnalla
- ja kyllä se riippuu lääkkestä, ihmisen sairaudesta ja iästäkin, milloin apteekki edes myy uuden pskksuksen lääkettä
ennen edellisen lääkkeen lähiloppumisesta
- ja tällöin on yleensä kyseessä rauhoittavat lääkkeet nuorilla, jolloin voi syystä epäillä väärinkäyttöå, tai omien bentdojen diilaamista
Yleensä omasta huolimattomuudesta tulee seurauksia.
Huonompi homma jos kyseessä olisi sattunut olemaan lääkkeitä joiden reseptissä on merkintä iteroinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän niitä kuljetetakaan.
Paitsi pitkillä lomamatkoilla.
Ja kun lähtee pitemmäksi aikaa kesällä, kaukana sijaitsesvalle kesämökille.
Kaikille saattaa joskus tapahtua vahinkoja, unohduksia, ja vaikka mitä niin lääkkeiden, kuin muiden tavaroidenkin kanssa.
Matkstavarat voivat myös kadota, tai ne voidaan varastaa.
Hukkasin kerran angiinaan määrätyt antibiootit. Sain uuden reseptin ja antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuljetat lääkkeitä kauppareissulla mukana? Kotonahan ne pidetään. Minigrip-pussiin otan pillerin jos jostain ihme syystä tarvitsisin lääkkeen ottaa muualla kuin kotona.
En yökyliinkään ota kuin tarvitsemani määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lääkkeet kadota kaatuessa kauppareissulla? Toisekseen nuo kelakorvattavat lääkeet eivät maksa noin paljon, jos on ostettu kuukauden lääkkeet. Laitatko lääkkeiden nimet ja määrät tänne, niin voidaan tarkistaa nuo lääkehakusivuilta. Vai oletko näitä sairaita pentutrolleja, jotka hiihtoloman ohella lähettelevät kaikkea Sceisseä palstoille, pienituloiset eläkelaiset meinaa eivät näillä sivuilla liiku.
Kyllä ne iäkkäillä voivat. Jos joku tietynlainen ihminen näkee, mitä kaatuneen, liukastuneen ihmisen laukusta, on kadulle / tielle valunut, hän ei jätä käyttämättä, varastaa, ainalin osan niistä.
Kantsii huomata, että kaatunut henkilö itse on hämmentynyt tilanteesta, riippuen mikä vointi on. Ei hän pysty heti hahmottamaan, mitä ympärillä tapahtuu.
Perustaisin heti bisnesidean piritorilla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen saanut sekä tilanteessa että resepti oli hukkunut, että tilanteessa jossa lääkkeet olivat hukassa.
Yritettiin kyllä ripittää, mutta en ottanut vastaan. Se että 2ov vastanottotypykkä ei ole itse vielä hukannut lääkkeitään ei ole mikään syy moittia toisia. On vain ajan kysymys milloin vastaava tapahtuu hänelle.
Vastasnotto typykät, eivätkä edes apteekin henkilökunta, eivät pysty toimittamaan uutta annosta, JOISTAKIN TIETYISTÄ LÄÄKKEISTÄ,
KUTEN BENTSOISTA.
Jos edellisen lääkkeen toimituksesta, ei ole kulunut tiettyä aikaa.
Ja se tietty aika lasketaan siitä, milloin lääke on viimeksi ostettu
- verrattuna kulutukseen, eli siihen, kuinks lääkäri on määrännyt lääkettä otettavaksi
Hukkasin oxyt ja barbit, niin annettiin tuplaressu, että mikäli jatkossakin kävisi näin.
Kelakorvattuna reseptilääkkeitä saa vain tietyn määrän tietyssä ajassa.