Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkiva kaveri

Vierailija
08.01.2015 |

Matkii vaatteet, meikkityylin ja jopa facebookin profiilikuvan! Kuva ei ole edes mikään perusnapsaisu joita näkee kaikilla, eli kopiointi on ihan selvää. Ärsyttää aivan suunnattomasti!

Onko muut joutuneet matkimisen kohteeksi? Miten suhtauduitte? Mä en oikein tiedä miten päin tässä pitäisi olla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika nuori?

Vierailija
2/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta matkiminen on ihan ok. Tulee tunne, että tästä tykättiin ja sen haluttiin laajenevan.

Kuinka monta juttua keksit ihan itse vai kopioitko itsekin sen jostain kauempaa, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo perseestä kun joillain ei ole omaa identiteettiä lainkaan. Minun tuttuni apinoi jopa tatuointini :D

Vierailija
4/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä otit mallin vaatteillesi vai ihanko itse suunnittelet ne?

Vierailija
5/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:55"]

Olet aika nuori?

[/quote]

Lähemmäs kolmeekymppiä tässä jo mennään, kaveri on jo yli sen.

Vierailija
6/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko profiilikuvasi ihan uniikki??

Vierailija
7/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan älyttömän ärsyttävää. Yleensä olen maininnut asiasta sillä tapaa että sanon: "Ai sääkin olet ostanut tuollaisen korun, paidan ja hatun minäkin ostin." Siitä yleensä ihmiset ovat tajunneet mitä tarkoitan.

Vierailija
8/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:56"]

Minusta matkiminen on ihan ok. Tulee tunne, että tästä tykättiin ja sen haluttiin laajenevan.

Kuinka monta juttua keksit ihan itse vai kopioitko itsekin sen jostain kauempaa, ap?

[/quote]

En väitä, että olisin joku muodin tai tyylin edelläkävijä. En ole ja aivan varmana olen jotain vaikutteita saanut jostain, kaikki on. Mutta mun tyylini on kuitenkin melko erilainen verrattuna moneen muuhun, en mene juurikaan massan mukana. Ja jos kaveri vielä on suureen ääneen hokenut miten ei vaikkapa käytä jotain tiettyä juttua ja se yhtäkkiä sen käyttöön ilmestyy (sen jälkeen kun mä sitä olen jo hyvän tovin käyttänyt, jopa ennen tätä paasausta) niin kyllä se aika selvä merkki on.

Vierailija
9/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkiminen ok? Nyt ahdistaa. Eikö mammoilla ole mitään yksilöllisyyttä. Toisaalta massathan aina kopioi toisiaan ;)

Vierailija
10/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo perseestä kun joillain ei ole omaa identiteettiä lainkaan. Minun tuttuni apinoi jopa tatuointini :D

[/quote]

No siltä ikävä kyllä vaikuttaa. Tuntuu muutenkin olevan vähän epävarma itsestään, vaikka siitäkin paasaa, että on oma itsensä ja itsetunto kunnossa. -ap

Vierailija
11/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:02"]

[/quote]

En väitä, että olisin joku muodin tai tyylin edelläkävijä. En ole ja aivan varmana olen jotain vaikutteita saanut jostain, kaikki on. Mutta mun tyylini on kuitenkin melko erilainen verrattuna moneen muuhun, en mene juurikaan massan mukana. Ja jos kaveri vielä on suureen ääneen hokenut miten ei vaikkapa käytä jotain tiettyä juttua ja se yhtäkkiä sen käyttöön ilmestyy (sen jälkeen kun mä sitä olen jo hyvän tovin käyttänyt, jopa ennen tätä paasausta) niin kyllä se aika selvä merkki on.

[/quote]

Tämä siis ap

Vierailija
12/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote]Ei kai tässä kukaan väittänytkään, ettei se olisi matkinut....mutta siis ainakaan minua ei haittaa, vaikka joku ystäväpiirissä matkii minua.

Vierailija
13/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaverit ovat sen verran tärkeitä, etten matkimisen takia niitä lemppaisi.

Vierailija
14/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomauttanut asiasta kaverillesi? Mulla oli vähän sama tilanne mutta se eteni Single White Female tasolle, rupesi pelottaa ja katkaisin välit. Ihme psykopaatti..

Vierailija
15/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystäväni tekee samaa... Samanlaiset verhosysteemit, vaatteet, tarjottavat, sisustusratkaisut... Joskus vituttaa urakalla, ollaan sentään jo nelikymppisiä. "pahin" oli kun mulla ja miehellä tais olla 10 v hääpäivä ja kirjoitin miehelleni rakkausrunon tauluksi ja luin sen ystävälleni... Pyysi saada sen runon että antais omalle miehelleen. No, sitä en jakanut kun voisin kieltäytyä. Moni juttu vaan vähän ajan päästä löytyy häneltä ja vielä ns omina ideoina. Ja sepä ottaa päähän... Jotkut mun omat, mun spesiaalit jutut. Harmittaa tiukasti joskus. Sisko lohdutti, että jotkut vaan on suunnannäyttäjiä ja toiset perässäkulkijoita. Viisas sisko mulla ja tuon koitan muistaa.

Vierailija
16/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää aivan suunnattomasti! Mä en oikein tiedä miten päin tässä pitäisi olla.

Vierailija
17/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:18"]Oletko huomauttanut asiasta kaverillesi? Mulla oli vähän sama tilanne mutta se eteni Single White Female tasolle, rupesi pelottaa ja katkaisin välit. Ihme psykopaatti..
[/quote]

Heh meinasin juuri viitata itse samaan leffaan, ei ihan psykopaattimeininkiä mulla ollut mutta kopioiminen kävi niin ilmiselväksi ja överiksi että alkoi kyllä ahdistaa ja turhauttaa pahemman kerran. Ei voinut olla ihan normaalia että kaveri joka on monta vuotta ollut täysin erityylinen kuin mä ja kiinnostunut ihan eri asioista yhtäkkiä alkaakin matkia tyyliäni, kiinnostuksenkohteitani ja jopa miesmakuani viimeistä piirtoa myöten ja esitti muille että olisi aina ollut tuollainen eikä ikinä olisi pitänytkään niistä asioista mitä ennen rakasti ja harrasti.

En tiedä mikä identiteettikriisi sillä oli mutta mun vihjailut omien juttujensa löytämisestä ja kopioimisen lopettamisesta ei mennyt perille vaan se alkoi yhä röyhkeämmäksi melkein kuin ärsyttääkseen niin eihän siitä mitään sitten tullut. Koko tyyppi tuntui muuttuneen täysin eri ihmiseksi (joksikin kieroutuneeksi versioksi musta, kun halusin olla ystävä sen kiinnostavan ja musta ihan erilaisen ihmisen kanssa mitä hän oli aina ennen ollut) niin eihän se ystävyys sitten kestänyt. Ja minä olin tietty syypää välien menoon kun hän pääsi oikein vauhtiin mustamaalaamaan mua muille tutuille.

Oli sillä tyypillä jotain vikaa oltava päässä tai jotain ihme ongelmia kun yhtäkkiä muuttui kaikilla tavoilla, myös persoonaltaan. Varmaan vihasi itseään kun pitää uusia identiteetti matkimalla kaikki toiselta.

Toivottavasti sun kaverilla ap ei lähde täysin lapasesta toi homma, imartelu-matkimisellakin on rajansa ja sen kun ylittää ollaan jo aikamoisessa sotkussa.

Vierailija
18/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö täältä AV-kanavalta ketään ammattilaista, joka osaisi hieman avata, mistä tuollainen matkiminen johtuu?

Se on todella ärsyttävä piirre joissakin ihmisissä. Onko kyse matkinnan kohteen ihailusta vai yksinkertaisesti siitä, ettei matkijalla ole omaa elämää?

Vierailija
19/24 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista ja ärsyttävää. Olen kokenut ja ihmetellyt samaa. Saattaapi kertoa siitä, että matkija ei tunne itseään tai on huono itsetunto, epävarma. Hän yrittää saada huomiota matkimalla muita. Kun ei omat rahkeet riitä.

Vierailija
20/24 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:50"]

Löytyiskö täältä AV-kanavalta ketään ammattilaista, joka osaisi hieman avata, mistä tuollainen matkiminen johtuu?

Se on todella ärsyttävä piirre joissakin ihmisissä. Onko kyse matkinnan kohteen ihailusta vai yksinkertaisesti siitä, ettei matkijalla ole omaa elämää?

[/quote]

Vai epävarmuudesta? Oon miettinyt samaa, että mistä ihmeestä voi johtua. -ap