Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sairaalassa hoitajat tylyjä rikollisille?

Vierailija
08.01.2015 |

Onko hoitajat/lääkärit tylyjä rikollisille? Siis tuossa Sykkeessä ovat veemäisiä jos potilas on tehnyt jotain pahaa? Jos täällä on hoitajia ja olet joutunut hoitamaan rikollista, niin miten suhtaudut?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:09"]

Serkkuni joutui vuosia takaperin hoitamaan Jokelan koulusurmaajaa, Pekka-Eric Auvista. Itse en takuulla olisi pystynyt käyttäytymään "normaalisti", jos sairaalaan tuotaisiin juuri monta nuorta ihmistä surmannut miehenalku. Mutta hoitohenkilökunnan on vaan totuttava hoitamaan ja kohtelemaan potilaita tasa-arvoisesti, olivat he sitten tehneet miten kauheita asioita tahansa.

[/quote]

Ilmeisesti vaitiolovelvollisuus kuitenkin vähän joustaa tuollaisissa tapauksissa? Tietääkseni lain mukaan vaitiolovelvollisuus on voimassa potilaan kuoltuakin. Serkkusi on syyllistynyt rikokseen kertoessaan potilaan nimen sinulle!

[/quote]

En ole kommentin kirjoittaja, mutta kannattaa suhtautua siihen että eri virastoissa nimenomaan työskentelee ihmisiä. 

[/quote]

Tuo ei ole mikään selitys. Terveydenhuollossa potilaat voivat olla julkisuuden henkilöitäkin, mutta vaitiolovelvollisuus on ehdoton. Siitä on helppo pitää kiinni, ei ole vaikeaa. Mieltä painavat asiat voi käsitellä työyhteisön kesken tai työnohjauksessa. Tuo täällä mainittu hoitaja ansaitsisi potkut työstään. Olen itse työskennellyt terveydenhuoltoalalla ja sanon tämän omien kokemusteni pohjalta. Vaitiolovelvollisuus istutetaan tiukasti opiskelijoihin jo opintojen alusta saakka, se on ihan ammattietiikan ydintä!

[/quote]

En kiellä asiaa, mutta halusin vain huomioda että aina on ihmisiä, jotka eivät välitä ammatti etiikasta. Siksi minä ainakin pidän tarkkaa kirjaa siitä mitä minusta on kirjoitettu minnekin.

Vierailija
22/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kohdella ammatillisesti potilasta, joka on rikollinen, en koe tarvetta tylyttää. Ainakin osaisin sellaisen fiiliksen piilottaa. Myös sellaista, joka on juuri tehnyt sen rikoksen ja esim. surmannut sivullisen liikenteessä. Olen hoitanut myös vankeja, joilla on poliisi saattajana. Yleensä olen tiennyt millainen rikos potilaan kontolla on, ainakin sen verran mitä tulee hoidon kannalta tietää. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan