Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti

Vierailija
08.01.2015 |

Puolison isä on alkoholisti.

Vietettiin tämä joulu heidän luonaan ja isä kehaisi, että kun on kinkun saanut uunista ulos, niin hänen velvollisuutensa päättyvät siihen siltä illalta. Sammui sohvalle kun alettiin paketteja avaamaan ja kello oli puoli 7.... Minulla on aina ollut ihanat joulut perheen kanssa ja nyt piti vierestä katsoa kun perheen alaikäinen tyttö koittaa saada isää siirtymään sänkyyn jouluaattona....

Aina kun menemme hänen luokseen vierailulle, niin hän tekee meille ruokaa ja sammuu sohvalle viimeistään kahdeksalta. Hän alkaa mankumaan ekaa kupillista jo kahdelta päivällä jos on viikonloppu, juo pelkästään kirkasta hieman lantraten.

Hän oli tapaamassa minun vanhempiani kesällä. Oli ottanut jo hyvät pohjat ja "ilta" päättyi siihen, että isäntä piti kantaa autoon, ja taas kellokaan ei ollut vielä edes kahdeksaa. Meilläpäin juomingit alkaa vasta tuolloin ja päättyy pikkutunneilla...

Valtava maha vaan ja kyseessä kuitenkin alle 50 vuotias mies. Tupakkaa kuluu melkein yhtä paljon ja aamuisin montaa eri lääkettä.

Koskakohan kuolee.............. :/

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on vieraan paha sanoa muuta kuin voi voi. Jos hän itse ei ymmärrä ongelmaansa eikä halua itse raitistua, on kaikille parempi antaa hänen juoda, niin julmalta kuin se kuulostaakin. Jos jotakin hänen hyväkseen tehdä vastoin hänen tahtoaan, tai oikeastaan pyyntöään, on kaikki nähty vaiva turhaa. Mutta kannattaa seurata tilannetta ja mikäli hän osoitta minkäänlaista tahtoa toipumiseen, tarttua tilaisuuteen. Voisi vaikka ihan omasta terveyskeskuksesta kysellä valmiiksi mahdollisuuksia hoitoon jos se aika tulee ja tietenkin siinä tilanteessa kannustus onkin jo hyväksi.
Olen raitistunut alkoholisti ja ilman apua en olisi selvinnyt enkä taatusti olisi enää tässä kirjoittelemassa. Ei ole häpeällistä pyytää apua, häpeällisempää on kuolla kuset ja paskat housuissa viinaan tai tappeluun vinettopullosta toisen juomarin kanssa, ja siinä ne vaihtoehdot sitten ovatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi