Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkäkivut

Vierailija
08.01.2015 |

Mua on särkenyt jo tovin selkään, yleensä alkaa alhaalta ja lähtee kohti yläselkää. Välillä selkä on tosi kipeä ja joskus ei yhtään. Liikun aika paljon mutta istun paljon päivän aikana. Joskus tuo selkäkipu säteilee mahaankin ja jos jännitän selkää niin yhteen kohtaan rupeen sattuun. Kuulostaako tää vielä vakavalta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "liikun aika paljon" tarkoittaa käytännössä?

Vierailija
2/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen ruvennut viimeisen puolen vuoden aikana liikkumaan enemmän kuin ennen sitä. Koiraa täytyy lenkittää... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harjoitatko lihaksiasi lainkaan? missä kunnossa on ns korsettilihakset? Tosiasia on että ne ei koiraa lenkittämällä kyllä harjoitu, ja jos ovat huonossa kunnossa-> selkä kipeytyy.

Vierailija
4/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ihan fyssarilta asiaa.

Mutta alustavasti epäilisin, että ei ole vakavaa vaan johtuu siitä, ettei ole lihaskuntoa eikä venyttelyä/jumppaa selälle ja vietät paljon aikaa yksitoikkoisessa asennossa (=istut).

Mutta ammattilainen varmaan osaa tehdä tarkemman diagnoosin, siksi tosiaan ottaisin yhteyttä fyssariin.

Vierailija
5/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavampia merkkejä ovat tunnottomuus jossain kohtaa tai säteily jalkoihin. Nukkumista haittaava kipu ei myöskään lupaa hyvää. Jos olet duunissa, niin ei kun työterveyslääkärille valittamaan niin aika äkkiä tulee lähete fysioterapeutille, viimeistään sitten kun eka buranakuuri ei auta.

Vierailija
6/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuntosalille tekemään selkälihaslaitteita.

Vierailija
7/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää selkäkipu on siis tosiaan tullu ihan muutaman kuukauden aikana. Jalat mulla just ns puutuu jos kävelen pitkän lenkin. Lääkärin mielestä pitäisi liikkua ja ennemmän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi