Mikä oli sun Elämäsi Kesä
Mitä silloin tapahtui? Mitä biisejä kuuntelit? Itsellä se on 2002, lukio loppui ja lähdin parhaan ystäväni kanssa kiertelemään Suomea polkupyörillä. Kuunneltiin paljon Apulantaa, Donkkareita ja Papa Roachia.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:51"]2010. Olin opiskelija, opiskelupaikkakunnalta ei löytynyt kesätöitä joten muutettiin poikakaverin kanssa Helsinkiin kesäksi yhteisen ystävän luo asumaan. Kesän mittaan siinä kaksiossa asusteli useita muitakin kavereitamme, jotka syystä tai toisesta olivat hetkellisesti kämppää vailla. Oli niin hauskaa kokea sellainen kunnon kommuunimeininki, väliaikaisesti. Tuon asunnon vakiasukkaan kanssa luuhattiin aika paljon baareissa ja festareillakin käytiin, kesän biisit ovat lähinnä David Guettaa yms. baaribiisejä. Yksi soitetuimmista taisi olla Asteen Selvä päivä. Myös JenninVartiaisen Seili-albumi jäi mieleen.
[/quote]no et oo kyllä kovin vanha?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:51"]2010. Olin opiskelija, opiskelupaikkakunnalta ei löytynyt kesätöitä joten muutettiin poikakaverin kanssa Helsinkiin kesäksi yhteisen ystävän luo asumaan. Kesän mittaan siinä kaksiossa asusteli useita muitakin kavereitamme, jotka syystä tai toisesta olivat hetkellisesti kämppää vailla. Oli niin hauskaa kokea sellainen kunnon kommuunimeininki, väliaikaisesti. Tuon asunnon vakiasukkaan kanssa luuhattiin aika paljon baareissa ja festareillakin käytiin, kesän biisit ovat lähinnä David Guettaa yms. baaribiisejä. Yksi soitetuimmista taisi olla Asteen Selvä päivä. Myös JenninVartiaisen Seili-albumi jäi mieleen.
[/quote]
Öö mitä väliä iällä on?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:51"]2010. Olin opiskelija, opiskelupaikkakunnalta ei löytynyt kesätöitä joten muutettiin poikakaverin kanssa Helsinkiin kesäksi yhteisen ystävän luo asumaan. Kesän mittaan siinä kaksiossa asusteli useita muitakin kavereitamme, jotka syystä tai toisesta olivat hetkellisesti kämppää vailla. Oli niin hauskaa kokea sellainen kunnon kommuunimeininki, väliaikaisesti. Tuon asunnon vakiasukkaan kanssa luuhattiin aika paljon baareissa ja festareillakin käytiin, kesän biisit ovat lähinnä David Guettaa yms. baaribiisejä. Yksi soitetuimmista taisi olla Asteen Selvä päivä. Myös JenninVartiaisen Seili-albumi jäi mieleen.
[/quote]
Oliko se vaatimuksena, että saa vastata? Olen 28 ja opiskelunikin päättyneet jo useampi vuosi sitten. Kakstuhattakympistäkin on jo katsos viisi vuotta. Niin se aika kuluu. Ehkä tulee uusia Elämäni Kesiä, mutta tämän tähän astisista.
Onhan noita... Kesiä.
Lukion toisella se kesä oli hieno. Oltiin vielä alaikäisiä kun syksyllä täytettiin 18 :) mutta pussikaljaa sai, oli vapaus valvoa ja ajatella, että koko tulevaisuus on edessä.
Toinen kesä oli pienen vauvan äitinä. Suunnilleen asuttiin autossa, kun reissasin sen mukulan kanssa. Imetin bussipysäkeillä, pidettiin taukoja. Se intensiivisyys, että mikään ulkopuolinen ei rikkonut sitä elämistä.
Viime kesäkin oli ihan kiva, mutta se ei ollut enää sellainen loputon, vaan olihan eka oikea loma sitten vuoden 2008 (terveisiä vaan pätkätöiden maailmasta).
Viime kesä oli hyvä kesä. Keväällä puhuttiin miehen kanssa lapsen tekemisestä ja päätettiin, että haudutellaan kesän yli ja aloitellaan sitten. Ehkä sitä tuli sitten alitajuisesti ja osin tietoisestikin asennoiduttua niin, että nyt mennään kun vielä voidaan. Kokeilin paljon asioita, jotka on vaan jääny kokeilematta. Suunnistin iltarasteilla, käytiin melomassa, tehtiin rosvopaistia, nukuin taivasalla, hankin riippumaton, pelattiin rantalentistä, käytiin marjassa ja sienessä... Ja kaiken huipuksi roadtrip Amerikassa.
Syksyllä ruvettiin sitten yrittämään lasta ja nyt on raskaus alkuvaiheessa. Ensi kesä tullee olemaan rauhallisempi.
Kesä 2006. Olin keväällä tutustunut ja sittemmin palavasti rakastunut ihanaan mieheen ja juhannuksen jälkeen lähdin hänen luokseen toiseen kaupunkiin viettämään kesälomaani. Oli rankka ja ahdistava talvi takana, vaikea ero ja alakuloa... Mutta sitten tuli kevät ja tuo kesä oli niin ihana ja huoleton! Elimme kuin pellossa; valvoimme yöt rannalla, nukuimme päivät, kävelimme iltaisin kaupungilla ja muualla minulle uusissa maisemissa, kävimme eri paikoissa syömässä, joimme paljon alkoholia, keskustelimme kaikesta ja nauroimme niin, että meitä pidettiin varmasti hulluina. Elämäni yksi Kesä <3
Toinen sitten oli Kesä 2008 kun odotin esikoistamme ja kaikki oli niin ihanaa; uusi yhteinen koti ja sen sisustusta, äitiyslomaa, kesämökkeilyä, vauvan odotusta ja perhe-elämän aloitusta. Vietimme paljon aikaa vanhempieni kanssa ja se kesä jäikin viimeiseksi isäni kanssa... Kaikki oli silloinkiin niin huoletonta ja eri tavalla taas jännittävää. Tätäkin sanoisin yhdeksi Elämäni Kesäksi <3
Ihan kloppivuosiin mennään, 1991. Oltiin siirtymässä yläasteelle ja niin hemmetin kovia. Kaveri oli veljeltään pöllinyt Slayerin Seasons in the abyss-kasetin ja sitä luukutettiin vanhasta paristomankasta metsään rakennetussa majassa. Tupakkiakin kokeiltiin maistaa, samalta isoveljeltä pöllittyjä.
Kaikki kesät olivat nuorena aika mahtavia, mutta tavallaan parasta aikaa oli 18-25-vuotiaana. Vähän velvollisuuksia, paljon vapautta ja kavereiden kanssa kesät olivat yhtä biletystä, joko sitten baarissa, jonkun kotibileissä tai mökillä. Mahtavia aikoja. Yksi parhaista kesistä on ehkä 1999, kun silloin oli lähes koko kesä hellettä ja monen kaverin poikaystävä oli armeijassa ja vietettiin ns. tyttöjen bailukesää. Silloin tuli käytyä baarissa vähintään kolmena päivänä viikossa.
Myös 2003 oli erityisen ihana kesä. Saimme toukokuussa esikoisemme ja vietimme lähes koko kesän mökillä, jossa ramppasi paljon väkeä, sukulaisia ja ystäviä. Olimme myös paljon kavereiden mökeillä ja lähes koko kesä oli todella lämmin. Vauvakin oli aina vaan pelkkä vaippa päällä kun oli niin kuuma.
2004
Olin päässyt eroon paskasta suhteesta,pääsin muuttamaan omilleni.Täytin tuolloin 20v.Ystävän kanssa tuli koettua mahtavin kesä ikinä,samaisena kesänä löysin tuon mun ukkoni.
2010. Ystävyydeksi muuttunut suhde päättyi ja olin vapaa. Teki nannaa huonolle itsetunnolle, kun miehiä riitti joka sormelle ja treffikutsuja sateli :) myös moni ystäväni oli sillä hetkellä sinkku ja biletystä riitti.
Kesä 1996 Turussa ja ympäri Suomea festareilla! Olin opiskellut pari vuotta ja se oli eka kesä, kun en ollut töissä lapsuudenpaikkakunnallani. Kesä oli alusta loppuun saakka festareita, juhlia, olutta, miehiä, bileitä... DBTL avasi kesän ja sit parhaan kaverin kanssa kierrettiin kaikki festarit Provinssista Ilosaareen. Ruisrock varsinkin oli ihan mahtava, siellä oli Red Hot Chili Peppers, Blur, Pulp, Rage against the Machine ja olut virtasi ja festarirakkauksia oli. Tuntuu, että se kesä meni melkein kokonaan pienessä hutikassa ja muistikuva on, että aina istutaan jossain nurtsilla bisse kädessä, on lämmintä, aurinko paistaa ja ympärillä on ihania ihmisiä ja taustalla soi hyvä musa.
Se oli huoletonta ja helppoa aikaa, nostin opintotukea niin ei tarvinnut edes tehdä silloin kesätöitä. Ja junamatkat halki Suomen... Junistakin löytyi aina hauskoja kundeja, joiden kanssa höpöteltiin ja pidettiin hauskaa se matka. Elämä oli yhtä juhlaa, tulevaisuus näytti suorastaan mahtavalta, suurin vastoinkäyminen oli se kun kaaduin kännissä ja lempihousuista repesi polvi.
Täällä kans 1991, mittarissa 16 v ja elämä edessä. Parhaan kaverin kanssa heiluttiin ympäri kyliä, rantsussa ja naisissa.. :) Kaiholla muistelen noita aikoja. Sinä kesänä koin ensimmäisen rakkauteni, joka ei tietenkään kyllä kestänyt. Mutta jos kelloa kääntää voisin, niin sinne menisin.
Kesä 2006, menestyin työssäni, olin nuori, kaunis js hoikka. Tapasin silloin myös nykyisen mieheni. Radiossa soi koko ajan Mikä kesä.
Yhä odotan, pelkkää paskaa tähän asti. t. 17v
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:55"]Yhä odotan, pelkkää paskaa tähän asti. t. 17v
[/quote]
Taisin jäädyttää keskustelun.
2010. Olin opiskelija, opiskelupaikkakunnalta ei löytynyt kesätöitä joten muutettiin poikakaverin kanssa Helsinkiin kesäksi yhteisen ystävän luo asumaan. Kesän mittaan siinä kaksiossa asusteli useita muitakin kavereitamme, jotka syystä tai toisesta olivat hetkellisesti kämppää vailla. Oli niin hauskaa kokea sellainen kunnon kommuunimeininki, väliaikaisesti. Tuon asunnon vakiasukkaan kanssa luuhattiin aika paljon baareissa ja festareillakin käytiin, kesän biisit ovat lähinnä David Guettaa yms. baaribiisejä. Yksi soitetuimmista taisi olla Asteen Selvä päivä. Myös JenninVartiaisen Seili-albumi jäi mieleen.