Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otamme yhteyttä haastateltaviin 9.1. mennessä?

Vierailija
08.01.2015 |

Haku työpaikkaan päättyi viikko ennen joulua ja ilmoituksessa oli otsikon mukainen lause. Onko todellakin mahdollista, että miettisivät näin pitkään haastatteluun pääseviä vai menikö tilaisuuteni? Voiko joku vielä soittaa tänään, melkein kuukausi hakuajan jälkeen?

Lopetanko turhan jännittämisen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:16"]

Mulla ei vaan millään kans tärppää työoaikan saanti. Siksi ilmoittauduin staffpointille. Teen niuden kautta kassahommia silloin tällöin. On edes jotain työtä välillä. Ei vastaa koulutusta mut tämäkin tyhjää parempi.

[/quote]

No on sinne kassahommiinkin jonoksi asti tulijoita (sekä opiskelijoita että muita työnhakijoita), ei se ole mikään varma nakki edes vuokrafirmojen kautta.

Ap:lle sen verran, että sinunlaisiasi on kasoittain. Ei se ole itsestään selvää, että saa koulutusta vastaavia hommia ja niillä on usein tarjolla sellaisia, joilla on työkokemusta eikä kokemattomammille anneta tilaisuutta. Itsekin olen vähän vastaavassa tilanteessa. Nyt olen määräaikaisessa työssä, joka ei liity omaan alaani mitenkään. Kesäksi pääsen todennäköisesti oman alan hommiin, mutta ne ovat melko varmasti sellaisia, joihin riittää alempikin koulutus tai ei tarvita sitäkään. 

Vierailija
22/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:10"]

Luuletko sinä ihan oikeasti, että työnantajat on niin idiootteja, että he palkaavat hyvällä koulutuksella olevia alemman tason tehtäviin. Rekrytointi on kallista, eikä kukaan ota hakijaan jonka taatusti tietää hakevan heti tilaisuuden tullen parempi palkkaisiin töihin.

[/quote]

Miten sitten saan ikinä töitä, jos en pääse koulutustani vastaaviin töihin, en voi hakea enemmän kokemusta tai muuta koulutusta vaativaa työtä, eikä minua kelpuuteta mihinkään alemman suorittavan tason töihinkään? Mitä voin hakea?

Haen mitä tahansa työtä, mihin minulla on vain mitään mahdollisuuksia päästä (en siis voi hakea lääkäriksi, lentäjäksi, palomieheksi tai kielenkääntäjäksi, kun ei ole koulutusta). Olen sulkenut pois hoivatyön (lapset, vanhukset, vammaiset, henkilökohtaisesti avustettavat) siitä syystä, etten millään tavalla sovellu alalle. Siivoustyön olen myös sulkenut pois, sillä saan työttömyyskorvaustakin enemmän kuin mistä tahansa siivoustyöstä. 

Niin. Ja eivät soittaneet sieltä tämän päivän aikana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla