Tänään Stockalla
Vietin tänään lähes 3 tuntia Stockmannilla aikomuksenani ostaa itselleni jotain uutta ja hienoa. Olin ajatellut, että ostan joko laukun (näin laukun uudessa mainoslehtisessä joka jaettiin meille eilen), paitapuseron tai kengät. Suunnittelin katsovani myös joitain melko edullisia asustekoruja lauantai-illan juhliin.
Loppujen lopuksi en ostanut itselleni mitään, sillä en raaskinut, vaikka olin etukäteen päättänyt ostaa jotain tavallisesta poikkeavaa ja arvokkaampaa, joka myös saattaisi kestää käytössä useamman vuoden. Laukku oli aivan ihana (119 e) ja kävin katsomassa sitä useamman kerran. Se oli kuitenkin niin kallis, etten hennonnut ostaa sitä. Paitapuseroitakin olisi löytynyt vaikka kuinka paljon, mutta jotenkin aloin jahkailemaan niidenkin kohdalla. Kenkiä en edes viitsinyt sovittaa, ovat niin kalliita.
Miten itselle ostaminen voi olla niin vaikeaa? En kyllä ihmettele, että jotkut mallit ym. arvostelevat suomalaisten naisten puketumista varsinkin jos näkevät minut. Jestas kun nyt harmittaa, olisinpa ostanut sen laukun, se oli niin kiva!
Kommentit (8)
miten se voi olla niin vaikeeta, mutta mun mies jopa välillä palauttaa vaatteita, kun sille tulee huono omatunto...yritän aina sanoo sille että ei se meijän talous kaadu pariin vaatteeseen:)
Itse juuri ja juuri raaskin ostaa 50 euron laukun Stockalta.
Mulle käy kans tosi usein etten sitten raaskikaan ostaa itselleni mitään.
Viimeksi kun kävin ostoksilla ihan itseäni varten, piti moneen krtaan itselleni muistuttaa että ei sinne lastenvaatteiden puolelle mennä.
..lähden jotain ostamaan itselleni ja palaan joko jonkun ei-aikomani halpis-tuotteen kanssa, jota en sitten kauaa käytä (en raski ostaa kallista ja laadukasta) tai sitten palaan mukanani jotain lapsille - niille on helpompi ostaa vaateita. Olen parantumaton.
Mäkään en osaa ostaa itelleni yhtään mitään. Suunnittelen aina etukäteen, että sitten ostan sitä ja tätä, ja yleensä lopputulos on se, että tulen kaupasta tyhjin käsin. Ärsyttävää. Säästyypähän rahat, mutta joskus ihan hävettää kulkea ikivanhoissa vaatteissa. Olis kyllä rahaa ostaa, mutta jotenkin kaupassa aina iskee piheys ja miettii, että oishan tälle rahalle parempaakin käyttöä.
Ja laukkujen hinnat ovat sitten sellaista 500 euroa ja ylöspäin, kengät alkaen pari sataa euroa jne. Ja vaikka toki olen sitä mieltä että vaatteisiin pitää panostaa ja ei pidä olla niin hemmetin lutherilainen, niin kyllähän toki näihin shoppailuihin menee liikaa rahaa - joskus.
Ap:lle: mä olen ihan samanlainen! Jälkeenpäin sitten potuttaa. Kerran tosin repäisin ja ostin aivan ihanat 270 euron juhlakengät - enkä ole katunut. Tulen joka kerta hyväntuuliseksi kun vedän ne jalkaani - ovat laadukkaat, näyttävät ja kertakaikkiaan ihanat, häpeällisen kalliit kengät. Tippaakaan ei kaduta että törsäsin. =)
Vierailija:
Ap:lle: mä olen ihan samanlainen! Jälkeenpäin sitten potuttaa. Kerran tosin repäisin ja ostin aivan ihanat 270 euron juhlakengät - enkä ole katunut. Tulen joka kerta hyväntuuliseksi kun vedän ne jalkaani - ovat laadukkaat, näyttävät ja kertakaikkiaan ihanat, häpeällisen kalliit kengät. Tippaakaan ei kaduta että törsäsin. =)
No säästypähän rahaa...