Mitä tutkitaan, jos sydän reistailee?
Mulla on ollu siis eteisvärinää ja joskus liian hidas syke. Sähkökäyrä varmaan ja kilpirauhaset, muuta?
Kommentit (5)
Niin eli sulla on flimmeri? Onko lääkitys tähän, beetasalpaajaa? Se hidastaa ja tasaa sykettä (flimmerissä syke epäsäännöllinen ja epätasainen). Niin ja flimmeri voidaan helposti todeta sydänfilmistä..
T:sh
Lisäksi saat varmaan vuorokaudeksi seurantalaitteen kotiin. Mulla ainakin ollut muutaman kerran 24h seuranta päällä. Siinä näkyi rytmihäiriöt ja qt muutos
Ja edellinen jatkaa vielä - flimmeri syntyy yleensä jollain tavalla vaurioituneeseen sydämeen eli taustalla voi olla verenpainetautia, sydämen vajaatoimintaa, sepelvaltimotautia, sydämen läppävikoja. Myös kilpirauhasen liikatoiminta voi altistaa flimmerille :) Jos alkon käyttö on runsasta niin sitä kannattaa viimestään nyt vähentää - se on yksi flimmerin laukaiseva tekijä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:06"]Ja edellinen jatkaa vielä - flimmeri syntyy yleensä jollain tavalla vaurioituneeseen sydämeen eli taustalla voi olla verenpainetautia, sydämen vajaatoimintaa, sepelvaltimotautia, sydämen läppävikoja. Myös kilpirauhasen liikatoiminta voi altistaa flimmerille :) Jos alkon käyttö on runsasta niin sitä kannattaa viimestään nyt vähentää - se on yksi flimmerin laukaiseva tekijä.
[/quote]
Tämä siis nro. 2 tekstiä :)
Ok, kiitos vastauksista! Mulla ei siis ole todettu vielä mitään vikaa. Itse epäilisin, että kilpirauhasen vajaatoiminta --> sydänhäiriöt, tai sitten sydämen vajaatoiminta. Jännittää mennä lääkärille, että ottaako se tosissaan ja tutkiiko kaikkea, kun oireet on niin epämääräisiä ja kun ne tulee ja menee. Toivotaan että kaikki menee hyvin.