Anoppi neuvoo, mitä hänen toinen miniänsä kasvattaa lasta
Mitä tekisitte tilanteessa, jossa anoppi neuvoo, mitä hänen toinen miniänsä on esim. Tehnyt lapsen kanssa silloin ja tällöin lapsen ollessa näin ja näin vanha. Tätä on nyt pari kertaa tapahtunut.
En käsitä, miksi anoppi antaa neuvoja tai miksi minun pitäisi toimia samalla tavalla kuin toinen miniänsä.
Mihin anoppi pyrkii tällä ja mitä tekisitte kyseisessä tilanteessa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole mitään neuvomista, jos anoppi kertoo miten toinen miniä lastaan hoitaa.
Kohta ei voi puhua yhtään mitään, mistään asiasta, kun kaikki katsotaan neuvomiseksi ja arvostelemiseksi.
Ap:lla on erittäin huono itsetunto ja kenties myös huono suhde anoppiinsa, kun ottaa kaikki puheet nokkiinsa.
Terve itsetuntoinen ihminen voi ja uskaltaa tehdä asiat niinkuin itse näkee parhaaksi ja haluaa, eikä koe kaikkea jutustelua ja puheita vain arvosteluksi itseään kohtaan.
Aloittajan kannattaa kertoa anopille, miten hyvä mummi hänen äitinsä on. Kun syöt anopin luona, niin kerro, miten äitisi on ihan loistava laittamaan ruokaa ja leipomaan. Kun anoppi tekee jotain, niin kerro, miten äitisi tekee tuonkin näppärämmin. Eihän tuo mitään arvostelua tai vertialua ole, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Joko anoppi piilokettuilee, piikittelee tai yrittää vain "nätisti" antaa hyviä neuvoja.
Tähän voisin todeta, että mitä lastenkasvatukseen tulee, niin hyvätkin neuvot äidille ovat harvoin tarpeen!
Jostain syystä muita neuvovat eniten he, jotka ovat viettäneet vähiten vuosia täyspäiväisesti kotona lapsiaan kasvattaen.... Esimerkiksi oma anoppini on mennyt töihin lasten ollessa 3kk-8kk. Itse olin kotona lasteni kanssa, kunnes he täyttivät 3v ja menivät päiväkotiin. Samoin oma ätini ja mummoni ovat hoitaneet lapset kotona, monta vuotta, työelämään palannut sitten myöhemmin.
Jostain kumman syystä anopilla on aina "hyvä neuvo" joka asiaan, äitini tai mummoni ei ikinä, ikinä neuvo tai arvostele.... :)
Tässä fiksu kommentti
Kannattaa nyt nostaa pas kamyrsky, koota koko miehen puoleinen suku koolle ja haukkua kaikki, ja erityisesti se anoppi. Pistä välit poikki, ja uhkaa miestäsi erolla ja korkeilla elatusmaksuilla, jos vielä haluaa että joudut oleen anoppis kanssa tekemisissä. Onhan anoppisi todellinen riivinrauta, mikäli aloitustasi on uskominen. Ei kun sota pystyyn vaan. Ja sitten etsiin uutta anoppia paremmalla tuurilla. Ja nimenomaan ensin katsastat anopin, ennen kuin sen uuden miehen👍🏻
Kuinhan moni anoppi käy täällä lukemassa näitä niin oivan, mutta niin anoppiinsa pettyneen miniän kirjoituksia?
AP olla todella huono itseluottamus.
Miten kukaan voi olettaa että aina on joku piikki tai arvostelu tmv.?? Hyvät vinkit voi aina laittaa jakoon, niitä ei ole pakko käyttää.
Oma äitini (82 silloin) kysyi minulta, miksi aina puhuin hyvää miniästäni. Että eikö miniässäni ollut MITÄÄN huonoa.
Äitini meni hiljaiseksi kun sanoin, että hän itse oli kyllä haukkunut omia miniöitään (kahta kälyäni) niin paljon, että se riittää koko suvulle vuosikymmeniksi.
Äitini oli kyllä sellainen omat poikansa jalustalle nostava, että kumpikin kälyni oli vähän joka asiassa huono. Toinen oli ”tyhmä” kun jäi kotiin ”liian pitkäksi aikaa” ja toinen oli ”laiska” kun oman työpäivänsä jälkeen opetti veljelleni kotitöiden tekemistä.
Vertailua on
Ap