Saako taivaassa valita kenet näkee ja kenet ei?
Mä en tahtoisi kaikkia nähdä. En esim. Tän hetkistä miestäni vaikkei hänessä sen kummemmin mitään moittimista ole. Olen vain ihastunut toiseen ja hänet toivoisin näkeväni. Mites tämä pulma ratkeaa taivaassa?
Kommentit (64)
[/quote]
Ei ole karmaa, egoa yms. Eikä sielua ilman ruumista. Tapahtuu ruumiin ylösnousemus. Ruumis on tärkeä. Hyvin ei-kristillinen näkemys kirjoittajalla.[/quote]
Ruumis ei ole tärkeä. Se on vain ilmiasu, kuori, jonka tarvitsemme täällä eläessämme, ja joka jää tänne täältä poistuessamme. Ruumis on vailla sielua, kun henki on lähtenyt. Olen laittanut monta vainajaa viimeistä matkaansa varten, ja aina todennut saman, kehomme ole muuta kuin sielumme väliaikainen sija.
Jotenkin outo näkemys sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ensin kannattaa tietysti olla varma että on menossa taivaaseen.
Millä perusteella vieraaseen mieheen ihastunut AP arvelee olevansa menossa jonnekin muualle kuin hiilihanko-osastolle?
Jos se taivas ja Jumala nyt olisi olemassa, niin olen muuten hyvä ihminen, joten enköhän pari ajatusta ja tekoa saa anteeksi. P. S en ole pettämässä.
Tämä on juuri kaikkein varmin tapa joutua helvettiin eli luottaa siihen, että on hyvä ihminen verrattuna toisiin ihmisiin ja uskotella itselleen, että se riittää. Raamatun mukaan ei riitä eli jos olet kerrankin valehdellut, varastanut, puhunut pahaa muista, harrastanut esiaviollista seksiä, käyttänyt Jumalan nimeä kirosanana jne, niin olet ansainnut helvetin. Mitkään hyvät tekosi eivät tämän jälkeen voi hyvittää tekemiäsi rikkomuksia. Ei murhaoikeudenkäynnissäkään tuomaria kiinnosta syytetyn hyvät teot, vaan ainostaan se, että onko tämä syyllistynyt murhaan.
Jumalalle kelpaa vain täydelliset ihmiset ja ihminen voi tulla täydelliseksi Jumalan silmissä ainoastaan yhdellä tavalla eli ottamalla Jeesuksen vastaan pelastajanaan. Tämä onkin juuri se hyvä uutinen eli saat kaiken anteeksi ilmaiseksi, etkä saa tällöin ansiosi mukaan, vaikka ansaitsisit helvetin.
Tässä funtsin, että kumpi teistä on armottomampi sinä vai Jumalasi.
Minäkin funtsin tuota, ja päädyin vastaukseen, että Jumala on armottomampi, koska hänellä on valta tuomita ja tuhota häntä vastaan rikkonut. Tuohon hetkeen kannattaa pyytää Jeesus asiamiehekseen, kun on luvattu, että hänen kauttaan saa armon oikeudesta. Tähän voi jokainen lopullista tuomiota pelkäävä uskossa tarttua.
"Enpä tuomitsisi ketään. Jos taivaaseen pääsisi vain synnitön niin ei siellä olisi yhtään ihmistä. Et sinäkään."
On vain kahdenlaisia ihmisiä: syntisiä ja pelastettuja syntisiä.
Ei ole karmaa, egoa yms. Eikä sielua ilman ruumista. Tapahtuu ruumiin ylösnousemus. Ruumis on tärkeä. Hyvin ei-kristillinen näkemys kirjoittajalla.