Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikäs tyyppi tämä taloustieteilijä Tuomas Malinen on joka netissä tuntuu heiluvan vähän joka paikassa?

Vierailija
30.10.2021 |

Tyypillä tuntuu olevan mielipiteitä vähän joka asiasta ja hänellä on ilmeisesti jotain faneja, jotka nielevät kritiikittä ihan kaiken mitä tuo tyyppi sanoo. Samaa jengiä näiden Heikelä & Koskela kanssa ilmeisesti.

Ymmärrän vielä nuo taloustieteelliset pointit mitä hänellä on, mutta miten ihmeessä hän voi olla lisäksi joku korona-asiantuntija ja perustuslakiasiantuntija ja mitä vielä.....

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tää malinen vielä mitään, mutta kun papitkin, ahvio, sysmän saarnaaja ym. Ovat koronaguruja jumalaansa vedoten

. Tai jotkut typsyt niinko se yksi espanjaan muuttanut. Hänellä on tieto ja totuus.

Sanoo henkilö, joka ei osaa kirjoittaa edes nimiä isolla alkukirjaimella. Vakuuttavaa.

Jummarran että olet näiden opetuslapsi ja heidän harhoissaan. Kännykällä en jaksa hanea isoja kirjaimia, annan mennä vaan. Olin huippunopea kymmensormijärjestelmällä kirjoittaja mutta pienehkö känny on haasteellisempi kun se on toisessa kädessä.

Vierailija
82/93 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan kauan sitten ihan varteenotettava, mutta ei enää vuosikymmeneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ukko jakelemassa elämänviisauslausahduksia Instassa. Vaikuttaa pätevältä :) 

Vierailija
84/93 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää narsisti stalkkeri ettii jotain tapaamaansa yli 180cm blondia Twitterissä. Ei ehkä itsekään tajua, että tekstiensä ja kommunikointitapansa johdosta tuo daami todennäköisesti on jo blokannut kaverin eri somealustoiltaan ettei joudu noihin great reset ja rokotejuttuihin mukaan. Samalla jakelee instagramissa noita Real man - postauksiaan 😃

Vierailija
85/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole malis-fani enkä jaa hänen kaikkia näkemyksiään mutta eikö näytä siltä että Euroopassa ollaan kävelemässä Putinin ideologien, kuten Aleksandr duginin kaavailemaan ansaan energiakriisissä, jonka tarkoituksena on Euroopan taloudellinen ja energiapoliittinen halvaannuttaminen?

Tämä kaikki löytyy duginin osnovy geopolitikista, kuten myös muita jo realisoituneita venäjän tavoitteita

Vierailija
86/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sun kannattaa hankkia tiketit marsiin, se on vähän kauempana eu sta, typerys.

pst. tajuatko siitäkään ismi stä mitään? onko kaikki kommnismiä mikä ei kilahda omiin taskuin muilta?

Vierailija
87/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein selität? Kommunismi ? Mä oon äänestäny Vasemmistoliittoa aiemmin enkä kyllä symppaa mitään kommunisteja enkä fasismeja senkin tyhjäpää

Vierailija
88/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huru-ukko joka elää salaliittoteorioissa 🥴

Vierailija
89/93 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Malinen on älykäs tutkija, joka on saanut tiedoillaan ja näkemyksillään jakautuneesta kansasta yhden osan kimppuunsa. Nykymallissa ensin katsotaan kuka olet, mitä olet, mitä edustat, ja sitten vasta tulee asiat, joita esität.

Niin se vaan on ettei nykymaailmassa boi luottaa kehenkään. Itse juuri tsekkaan tarkasti kenen lauluja mikäkin "faktan tuoja" laulaa.

Vierailija
90/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alle 40v viljelijänä ja normaalissa 8-16 päivätyössä kävijänä olen noin vuoden päivät seuraillut Malisen juttuja youtuben kautta (sosiaalista mediaa en muuten käytä), ja tykkään niistä pääosin. Tämä 180cm blondi "metsästäminen" on ehkä hieman creepiä meille Suomalaisille tällä tavalla kuten hän sen tekee, mutta nostan silti hattua Maliselle että uskaltaa ihastuksestaan puhua ja kertoa tunteistaan.

Olen itsekin lähes aina ollut valtavirrasta hieman poikkeava henkilö, ja ihan kaikkea median, kavereiden, valtioiden ja yhteiskunnan "tuputtamia" asioita en miettimättä heti niele ja ota todesta. Mielestäni aina tulee käyttää OMAA maalaisjärkeä sekä tunnetta ja luoda niiden pohjalta kuva miten asiat oikeasti mahtaa olla, kun uskoa suoraan sokeasti "arvostettua" journalistia, lääkäriä, ekonomistia, tubettajaa tai etenkään poliitikkoa. Toki lukemalla uutisia muualtakin kun meidän Suomen lähteistä auttaa luomaan oman kuvan asiasta kun asiasta.

Vierailija
91/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoa...EU ei ole enää se pelkkä kauppaliitto mihin Suomi liittyi 90-luvulla, ja mikä oli mielestäni hyvä asia silloin. Sen valta on kasvanut tässä 30v, ja mielestäni meidän tulisi oikeasti miettiä halutaanko me kuulua enään sellaiseen järjestöön. Malinen on useasti puhunut parin vuoden aikana kuinka korruptoitunut Brysseli on... ja mitä olemmekaan saanut lukea parin viikon aikana tästä aiheesta? Lisäksi uskallan epäillä, että nämä tämän hetken korruptio epäilyt ovat vain jäävuoren huippu siellä. Korruptioneisuus on myös paljon muuta kun rahan antamista. Se on myös ns. "hyvä veli verkoston" ylläpitämistä mikä mielestäni rehottaa meillä täällä länsimaissa. Olen myös Malisen kanssa samaa mieltä meidän eduskunnan/hallituksen korruptio epäilyistä. On ihan selvää että sielläkin "hyvä veli verkosto" pyörii. Hyvä esimerkki tästä on meidän Maa- ja Metsätalousministeri Kurvisen nimitys virkaansa viime keväänä... käsittääkseni hän on Keskustan Annika Saarikon jonkin asteinen ystävä. Epäilin keväällä itse, kuten moni muukin tuntemani maatalousyrittäjä, hänen kykyään toimia tehtävässään ja valitettavasti toistaiseksi nämä epäilykset ovat käyneet toteen... meidän ahdinko ei ole helpottanut. Toki eri asia on se, että onko syynä Ministeri Kurvisen osaamattomuus vai EU:n lainsäädäntö jonka yli hän ei voi kävellä, ja ajatella meidän Suomalaisten parasta -> EU:n liiallinen valta mistä herra Malinenkin monesti on varoittanut? Toki maatalous on ollut meillä Suomessa ahdingossa koko 2000-luvun, ja olen saanut sitä itse seurata nyt 7v hyvinkin läheltä. Ahdingon on aiheuttanut EU:n sanelema maatalous politiikka ja ETENKIN Suomessa meidän monopoli asemaan nousseet kauppaketjut eli Osuuskauppa ja Kesko. Nyt kun tämä ahdinko on Ukraina sodan myötä muuttunut akuutiksi kriisiksi niin eipä ole ahneet Kesko tai Osuuskauppa tullut meitä alkutuottajia auttamaan tässäkään, että ruokaketju (peltoviljely -> tuotanto -> kaupan hylly) pysyisi taloudellisesti terveenä ja jokainen osa näistä kolmesta saisi työlleen sopivan palkan ja homma pyörisi. Uskallan väittää, että meille kaikille tärkeän ruuan hinnan nousu ei olisi näin jyrkkää jos nämä kaksi alentaisi omia ahneita katteitaan ja maksaisi meille alkupään tuottajille sopivat hinnat... kaikki olisi tyytyväisiä ja Suomi pärjäisi astetta paremmin nyt tässä muuttuvassa maailmassa. Mutta kun ei... voittoa ahdeiden pitää saada kokoajan lisää. Vieritetään tässäkin ruuan hinta asiassa pääsyy Putinin harteille ja voivotellaan kuinka kaikki on Venäjän aloittama ongelma, vaikka sitä voitaisiin kerrankin näyttää selkärankaa ja korjata edes vähän tinkimällä omista katteista.

Vierailija
92/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden syiden vuoksi itse käytän Lidliä, ja voin pahoin jos joudun astumaan näiden kahden kauppaan. Tämäkin ruuan hintojen nousu asia on hienosti naamioitu meidän valta mediassa.. iltapäivälehdet, hs, yle  jne. jatkuvasti kertoo että hintojen nousu johtuu Venäjän tekosista (toki johtuukin), mutta sanallakaan ei kerrota meille kansalaisille kuinka helposti niitä hintoja olisi korjata alespäin jos kaupat tinkisi katteistaan edes nyt hetkeksi. Näiden kahden monopoli kaupan hallituksissa istuu suuria nimiä meidän Suomen poliittisista vaikuttajista ja nostavat hyvää rahaa. Näistä asioista Malinen ja moni muukin on puhunut omalla naamalla, mutta kun kansa ei vaan usko/tajua tai tiktok/insta kiinnostaa enemmän. Kansaa ei tunnu edes kiinnostavan, mutta silti valitetaan nyt kun ajat on tiukat ja hinnat sekä korot nousee. Tuntuu että kansa uskoo että eduskunta ja hallitus tekee oikeita tekoja meidän puolesta, mutta kun ne ei vaan tee. Tämän takia Malinen on nyt jo pitkään sanonut, että nämä ns. suurpuolueet tulisi äänestää vihdoin pois vallasta ja nostaa tilalle kokonaan uusia pieniä puolueita... riskihän se toki olisi, mutta itse olisin valmis katsomaan sen kun enään jatkamaan näin.

Malisen idea on ollakin kovasti äänessä jotta tulee kuulluksi, ja jotta herättää keskustelua meidän kansalaisten kesken, ja sitä kautta ihmiset alkaisi itse omatoimisesti tutkimaan asioita.... eli repisivät sen pään pois perseestä johon se on jo pikkulapsesta asti upotettu, kun alitajuntaamme on pommitettu tietynlaista "kieroa" infoa josta muodostuu absoluuttinen totuus joillekin ihmisille ja kun joku tulee sanomaan muuta niin se kielletään eikä osata ajatella asioita toiselta kannalta.

Länsi maat valehtelee kansoilleen yhtä lailla ja me uskotaan se vaikka nähdäänkin että niissä on jotain outoa. Ne jotka edelleen uskoo viralliseen totuuteen esim. 911 tai Estooniasta ovat hyviä kertovat teorian miten ne pitää paikkaansa? 

Tähän voisi kirjoitella näkemyksiään koronasta ja meidän sote uudistuksista, mutta ei jaksa enään.

Kuten sanoin niin itse katselen Malista ja tykkään hänen valtavirrasta poikkeavista ajatuksista.

Vierailija
93/93 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2024 - Malinen jatkaa vaikka maaaaailmanloppua ei ole vieläkään tullut - siis tähän pörssimaailmaan.