Onko mielestäsi nyt palattu jo niin "normaaliin" että on ok mennä juhliin vähän flunssaisena?
Ei, en ole näin tekemässä, kuulin vaan erään tutun näin tehneen. Itse näkisin että flunssan oireissa pitää edelleen pysyä poissa ihmisten ilmoilta eikä lähteä esim. juhliin tartuttamaan.
Kommentit (28)
Jos tauti on jo parantumassa, niin normimeininki. Nämähän tarttuu herkimmin vuorokausi ennen oireilua ja pari sen jälkeen. Pikatesti tietty kannattaa rokotettujen tehdä, ellei ole altistumista tiedossa. Altistuneena tietysti sitten varovaisemmin.
Keväällä 2019 kun olin influenssassa, kävin monta kertaa kaupassa ja matkustin pari kertaa julkisillakin. Kuumetta oli korkeimmillaan 39,5 astetta, mutta otin Buranaa naamaan ja odottelin kuumeen laskua, ja sitten pystyin kauppa-asiat hoitamaan.
Reilut 10 vuotta kun sairastuin norovirukseen, matkustin seuraavana päivänä niin ikään julkisilla, vahvasti Imodiumulla lääkittynä.
Ei ole. Flunssaisena jäädään kotiin.
Se on nyt ainakin uusi normaali.
Ihan sama mikä virus on kyseessä. Influenssakin on kuulemma paha jos lääkäreitten puheita uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä virus on kyseessä. Influenssakin on kuulemma paha jos lääkäreitten puheita uskoo.
Olen mennyt lapsena influenssassa kouluun ja aikuisena töihin. Tulen tekemään niin jatkossakin! Millään näillä "uusi normaali" -puheilla ei ole minuun mitään vaikutusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt lapsena influenssassa kouluun ja aikuisena töihin. Tulen tekemään niin jatkossakin! Millään näillä "uusi normaali" -puheilla ei ole minuun mitään vaikutusta!
Tyhmästipä teet. Voit saada sydänpussintulehduksen.
Monet saa jälkitauteja kun eivät pysy kotona ja levossa riittävän pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästipä teet. Voit saada sydänpussintulehduksen.
Monet saa jälkitauteja kun eivät pysy kotona ja levossa riittävän pitkään.
Niin ja monet potkaistaan töistä pois liiallisten sairaspoissaolojen vuoksi.
On tietenkin, koska etätöitä ei saa jatkaa. Käyn töissä olin kipeä tai en, kuume ei nouse kuin influenssassa. Tätä haluttiin ja tätä saadaan. Voi voi, jos sattuu joku läski saamaan vaikka koronan ansiostani.
Esimerkiksi Venäjällä pahin koronatilanne tähän mennessä, mutta jotkut suomalaiset umpihullut kuvittelevat, että korona on kadonnut koko maailmasta kuin taikaiskusta yhdessä yössä ja ollaan "palattu normaaliin". Vee, kuinka urpoa porukkaa!