Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa mua tupakoinnin lopettamisessa, NYT!

Vierailija
07.01.2015 |

Olen päättänyt, että huomenna tämä ällöttävä sauhuttelu saa loppua! Kertokaa mulle, miten olette onnistuneet lopettamisessa, varsinkin ilman nikotiinia sisältäviä korvaustuotteita lopettaneet. Mä saatan olla töissä välillä tuplavuoron, eli noin 15h, eikä mitään ongelmaa oo olla töissä polttamatta, eli fyysisesti en tupakkaa kaipaa, mutta tää henkinen puoli.. ystäväni tupakka on olevinaan niin oiva tylsyyden ja stressin tappaja, vaikka todellisuudessa stressi lisääntyy koko ajan, kun en ole aiemmin pystynyt lopettamaan.

Lisätkää mun motivaatiota vielä kertomalla, kuinka stumppaaminen vaikutti elämääsi positiivisesti? Raha ja terveys säästyy, tästä olen tietoinen, mutta muuttuiko esimerkiksi mielialasi paremmaksi tai jokin krooninen vaiva helpotti tms. ?

Kiitos jo etukäteen, nyt loppuu tervakeuhkoilu!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi tilalle joku terveellisempi riippuvuus, kuten kahvi? Tsemppiä :) rypistyt paljon hitaammin, kun lopetat polttamisen.

Vierailija
2/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, et vain polta etkä ajattele sitä. Ajattelet vain että onpa hienoa kun ei tarvitse polttaa. Näin minä teen kolmatta päivää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaanko yhdessä?

Vierailija
4/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus sai lopettamaan. Takana oli kovaa polttamista 7 vuotta. 2 pvää kesti vieroitusoireet ja 2 vko oli tupakka mielessä 24/7. Sit meni ohitse! Mielessä oli jo sitten sisällä kasvava vauva. En käyttäny vieroitusvalmisteita tms. Kerrasta poikki! Eikä mitään muttia, se on oltava kerrasta poikki. Muuten voit jatkaa sauhuttelua jatkossakin, mitä sitä muuten lopettamaan.

Hyvät puolet: Kaikki! Ei ole huonoja puolia. Mieheni polttaa edelleen ja ei käy kateeksi. En himoitse tupakkaa enää, se haisee.

Vierailija
5/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:43"]Lopetetaanko yhdessä?
[/quote]

No ilman muuta!

Minäkin tosiaan raskaana ollessa lopetin heti ja kerrasta poikki, mutta tyhmä kun olen olen aloittanut uudestaan :( kahvia juon muutenkin jo liikaa :D

-ap

Vierailija
6/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan enää polta. Älä ole jälkeenjäänyt.

Vierailija
7/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri otti tupakan tilalle sisu pastillit, ehkä helpotti niiden käsittely ja imeskely tupakan tuskia.

Vierailija
8/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta ilman röökiä ja poltin enemmän ja vähemmän 10 vuotta. Vieläkin tulee hetkiä jolloin ois niin kiva polttaa. Nimenomaan tapa jota kaipaa.

Mä käytin laastaria ja kun oikein alkoi tehdä mieli otin vielä imeskelytabletin. Aina kun alkoi pyöriä mielessä, tein jotain muuta käsillä. Pitää kestää vaan se hetki. Ja päättää että se oli nyt tässä.

Kävin mukana tupakkapaikalla ja baarissa lähdin mukaan ulos. Mutta en savuakaan ottanut. Sallin savun haistelun itselle.

Vierailija
9/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini lopetti tupakoinnin käyttämällä jotain reseptilääkettä, en nyt muista minkä nimistä, mutta se tehosi. Hänen ei kuulemma tarvinnut käyttää koko kuuria edes loppuun asti. Ei ole sen jälkeen polttanut ainuttakaan. Lääkkeet olivat kuulemma suhteellisen hintavia, mutta eivät mitään verrattuna siihen, mitä olet todennäköisesti kuluttanut tupakoihin, ja siihen kuinka paljon haittaa ne aiheuttavat. En kuitenkaan usko, että nuo lääkkeet välttämättä auttavat, ellei ole oikeasti motivaatiota lopettamiseen. 

Vierailija
10/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ollut nyt 15 päivää polttamatta, aiemmin poltellut noin 7 vuotta. Itsellä ei juuri fyysisiä vieroitusoireita ollut, lähinnä vaan paha spyykkinen riippuvuus. Otin niihin tilanteisiin joissa ennen oli aina "pakko" polttaa xylitol purkan jauhamisen tueksi, töistä päästessä purkka suuhun, ruuan jälkeen purkkaa jne. Toki joka päivä mielessä on, että tekisi mieli polttaa, mutta tahdonvoimalla vaan eteenpäin ilman röökiä.

Vierailija
11/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:45"]

Raskaus sai lopettamaan. Takana oli kovaa polttamista 7 vuotta. 2 pvää kesti vieroitusoireet ja 2 vko oli tupakka mielessä 24/7. Sit meni ohitse! Mielessä oli jo sitten sisällä kasvava vauva. En käyttäny vieroitusvalmisteita tms. Kerrasta poikki! Eikä mitään muttia, se on oltava kerrasta poikki. Muuten voit jatkaa sauhuttelua jatkossakin, mitä sitä muuten lopettamaan. Hyvät puolet: Kaikki! Ei ole huonoja puolia. Mieheni polttaa edelleen ja ei käy kateeksi. En himoitse tupakkaa enää, se haisee.

[/quote] Hyvä! :) Liian usein kuulee, että tulevat äidit eivät viitsi lopettaa tupakointiaan. En ymmärrä myöskään selityksiä: "mutta kun se on niin vaikeeta". Elämässä on paljon vaikeita asioita, ja kyllä luulisi että ihminen nyt lapsensa eteen olisi valmis tekemään "uhrauksia". Vaikkakaan tupakasta luopuminen ei ole mielestäni "uhraus". 

Vierailija
12/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkinen tosiaan siis.

Vierailija
13/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yhden kerran hikoilin ja tärisin bussissa joten otin käyttöön nikotiinilaastarin. Hävetti niin

Vierailija
14/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi jatkuva purkan jäystäminen. Aluksi käytin nikotiinipurkkaa (hedelmän makuinen on paras) mutta asteittain siirryin tavalliseen purkkaan. Luulen, että vaikutus on psykologinen, purkka tarjoaa tekemistä suulle. Bonuksena myös laihduin, koska purkan makeuden vuoksi lakkasi tekemästä mieli muuta makeaa.

Palkitsevin tunne oli, kun lenkillä juostessani rappuja ylös huomasin yhtäkkiä pystyväni hengittämään normaalisti - portaiden nouseminen ei aiheuttanutkaan pakahduttavaa tunnetta ja tarvetta yskiä tervoja pihalle keuhkoista niin kuin aiemmin.

Vierailija
15/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4 vuotta takana ilman tupakkaa ja hetkeäkään en ole sitä kaivannut alun "vieroittumisen" jälkeen.
Kevyempi on hengittää, tämän huomaa jo tosi pian. Päivittäiset päänsäryt ovat hävinneet. Ihon väri on kirkastunut ja pienet katkeilleiden verisuonten aiheuttamat punoitukset kasvoista ovat hävinneet kokonaan. Kynnet kasvavat nopeammin ja kauniin vahvoiksi ja valkoisiksi. Hermostuneisuus ja "tärisyttävä" rauhattomuus ovat poissa. Keskittymiskyky ja stressinsieto ovat parantuneet huomattavasti. Syyllisyyden tunteet ja kuolemanpelko ovat hävinneet. Samoin vakavan sairastumisen pelko. Yöunen laatu on parantunut ja painajaiset loppuneet. Hyvä olo itsestä.
Ruoka maistuu ja tuoksuu ihan eritavalla. On varmasti paljon muutakin, kyllä se vaikuttaa yllättävän paljon. Kannattaa lopettaa, alku vähän kirpaisee ja sitten nautiskellaan. Tsemppiä sinulle ap.

Vierailija
16/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue kirja stumppaa tähän. se ei todellakaan ole mikään hömppä kirja ja siinä ei puhuta pelkistä tupakoinnin vaaroista vaa nimenomaan siitä mitä keksii tupakan tilalle yms. kannattaa lainata kirjastosta vaikka!!

Vierailija
17/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:50"]

Ei kukaan enää polta. Älä ole jälkeenjäänyt.

[/quote]

Niinpä, eihän Suomessa ole kuin vaivaiset miljoona tupakoitsijaa. Todella harvinaista nykyään.

Vierailija
18/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:31"]Noin 4 vuotta takana ilman tupakkaa ja hetkeäkään en ole sitä kaivannut alun "vieroittumisen" jälkeen.
Kevyempi on hengittää, tämän huomaa jo tosi pian. Päivittäiset päänsäryt ovat hävinneet. Ihon väri on kirkastunut ja pienet katkeilleiden verisuonten aiheuttamat punoitukset kasvoista ovat hävinneet kokonaan. Kynnet kasvavat nopeammin ja kauniin vahvoiksi ja valkoisiksi. Hermostuneisuus ja "tärisyttävä" rauhattomuus ovat poissa. Keskittymiskyky ja stressinsieto ovat parantuneet huomattavasti. Syyllisyyden tunteet ja kuolemanpelko ovat hävinneet. Samoin vakavan sairastumisen pelko. Yöunen laatu on parantunut ja painajaiset loppuneet. Hyvä olo itsestä.
Ruoka maistuu ja tuoksuu ihan eritavalla. On varmasti paljon muutakin, kyllä se vaikuttaa yllättävän paljon. Kannattaa lopettaa, alku vähän kirpaisee ja sitten nautiskellaan. Tsemppiä sinulle ap.
[/quote]

Tässäpä tuli paljon hyviä asioita, mitä on edessä kun tumppaa röökin viimeistä kertaa! Todella hienoa lukea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän