Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huippu meikkisäästövinkki

Vierailija
30.10.2021 |

Kun terotat kajaalikynää, niin siitä terottuu roskiinheitettäväksi varmaan puolet itse kajaalista kun yhteen lasketaan. Poimi terottimen irrottama musta väri talteen ja sekoita jonkun öljyn kanssa (itse käytin halpaa rypsiöljyä) niin saat nestemäistä silmänrajaustussin avulla levitettävää silmänrajausmustetta. Tähän voit käyttää esim. loppuunkäytettyä silmänrajaustussia.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla öljy silmissä sotkisi vedenkestävän meikin. Hyvä jos edes vedenkestävä ripsiväri pysyy kun naama rasvoittuu. Ihovoiteidenkin kanssa saa olla tarkkana. Vesiliukoinen ripsarikaan ei käy kun ei pidä taivutuksia. Eli en voi säästellä oikein mitenkään meikin kanssa.

Vierailija
42/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän tuon seoksen säilyvyys on… huomaa äkkiä olevansa lääkärissä silmätulehduksen kans

No höpönpöpön. Öljyä käytetään miljoonissa kosmetiikkatuotteissa.

Ja niihin lisätään myös aika paljon säilöntäaineita, koska öljy pilaantuu. Jos meikkifirma saisi tehtyä saman tuotteen kahdella ainesosalla, ei se käyttäisi kymmeniä.

Oliiviöljyä säilytetään huoneenlämmössä eikä pilaannu. Sitä voi läträtä suoraan siitä huoneenlämpöisestä pullosta naamaan. Voi käyttää oliiviöljyä jos ei luota rypsiin, itse en usko että noissa on mainittavaa eroa.

Joka kerran kun sen seoksen avaa tuote hapettuu ja lisäksi iholta siirtyy bakteereja meikkituotteeseen. Tämän takia niille säilöntäaineilla ryyditetyille meikeillekin on annettu tietty säilyvyysaika joka vielä lyhenee huomattavasti siitä kun tuotteen avaa.

Sama koskee mm. elintarvikkeita ja myös lääkkeitä, firmoilla on lääketehtailla ja logistiikassa tarkasti määritelty miten tuotteita säilötään ja kuljetetaan. Elintarvikkeissakin joku tonnikalapurkki on äkkiä roskiskamaa avaamisen jälkeen vaikka muuten säilyisi kauan hyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan luonnossakin hyviä tuoksuja, joten kai ne ihan luonnollisia on. Usein hyvillä tuoksuilla peitetään pahoja. Kai jotkut ennemmin voi saada hengenahdistusta pahoista h.a.juista, joita hyvillä tuoksuilla usein peitetään.

Vierailija
44/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan luonnossakin hyviä tuoksuja, joten kai ne ihan luonnollisia on. Usein hyvillä tuoksuilla peitetään pahoja. Kai jotkut ennemmin voi saada hengenahdistusta pahoista h.a.juista, joita hyvillä tuoksuilla usein peitetään.

Tää oli siis vastaus viestiin numero 38, mutta en jostain syystä voi lainata tai viesti ei tule läpi.

Vierailija
45/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jostain kaupasta,niin halvalla meikkejä,rasvoja et ei kukaan ikinä usko!!!olen niin iloinen...

Vierailija
46/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierase pulloon ja näin saat uniikin hajuveden 😁

Vierailija
47/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt sama kajalkynä varmaan 10 vuotta.

Vierailija
48/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ovat yksi suuri mikromuovien lähde. Mikromuoveja löytyy jo huolestuttavia määriä aivan syrjäisimmistäkin maailman kolkista ja ne ovat todellinen massiivinen egokatastrofin aiheuttaja.

Meikit ja niiden mikromuovit ovat hyvä kuvaus ihmisen tekopyhyysestä. Toinen massiivinen lähde on keinokuituvaatteet. Kurkistakaapas egoapinoitsijoita. Siellä pöristään uudet digilaitteet hyppysissä meikit naamalla keinokuitumuodissa. Voiko irvokkaampaa olla.

Vierailija
49/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi ja sama kajal-kynä kestänyt jo ainakin 15 vuotta. Kajalia tosin käytän lähinnä vain vkonloppumeikissä.

Kynästä on vieläkin jäljellä vajaa puolet.

Ja uusi maksaa muutaman euron.

Mä ostin lomamatkalta hiton hyvän kajalin parilla eurolla 10 vuotta sitten ja edelleen on meikkipussissa, joten joo, en minäkään lähtisi ap:n "huippu"vinkkiä kokeilemaan.

Vierailija
50/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla öljy silmissä sotkisi vedenkestävän meikin. Hyvä jos edes vedenkestävä ripsiväri pysyy kun naama rasvoittuu. Ihovoiteidenkin kanssa saa olla tarkkana. Vesiliukoinen ripsarikaan ei käy kun ei pidä taivutuksia. Eli en voi säästellä oikein mitenkään meikin kanssa."

No eihän se pakko ole.

Vierailija
51/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi ja sama kajal-kynä kestänyt jo ainakin 15 vuotta. Kajalia tosin käytän lähinnä vain vkonloppumeikissä.

Mä ostin lomamatkalta hiton hyvän kajalin parilla eurolla 10 vuotta sitten ja edelleen on meikkipussissa, joten joo, en minäkään lähtisi ap:n "huippu"vinkkiä kokeilemaan.

Mä en ymmärrä miten muuten saa kajaalin säilymään noin kauan kuin olemalla käyttämättä sitä. Jos ei käytä kajaalia niin ei tietenkään tarvitse mitään vinkkiä sen keston pidentämiseen. 🤔

Vierailija
52/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit ovat yksi suuri mikromuovien lähde. Mikromuoveja löytyy jo huolestuttavia määriä aivan syrjäisimmistäkin maailman kolkista ja ne ovat todellinen massiivinen egokatastrofin aiheuttaja.

Meikit ja niiden mikromuovit ovat hyvä kuvaus ihmisen tekopyhyysestä. Toinen massiivinen lähde on keinokuituvaatteet. Kurkistakaapas egoapinoitsijoita. Siellä pöristään uudet digilaitteet hyppysissä meikit naamalla keinokuitumuodissa. Voiko irvokkaampaa olla.

Kai sitä nyt ekologisiakin meikkejä löytyy. Kaikki eivät ole luonnonkauniita. Meikkauskielto johtaisi suhteettomaan kauneusepätasa-arvoon.

Vierailija
53/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ostaa ja laittaa puskipunaa, kun nipistelee vartin välein poskista. Tulee luonnollinen hehku.

Samoin huulten pureskelun kanssa, ei tarvita huulipunaa, kun saa noin veren kiertämään.

Vierailija
54/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo naurattaa nämä hassut kirjoitusvirheet, kuten egokatastrofi. No, voihan noin käydä jonkun egolle.

Tuo puskipunakin oli aika hyvä.

Vierailija
55/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten muuten saa kajaalin säilymään noin kauan kuin olemalla käyttämättä sitä. Jos ei käytä kajaalia niin ei tietenkään tarvitse mitään vinkkiä sen keston pidentämiseen. 🤔

Minä ymmärrän. Sain muksuna äidiltäni kajal-kynän meikkileikkeihin. Ikää oli viisi vee ja vuosi 1986. Käytin samaa kynää vielä 2000-luvun taitteessa ennen kuin loppui ja todellakin laitoin sitä noin kerran viikossa. Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
56/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No mä pistän yleensä joka päivä ja kajaalikynä kestää mulla varmaan vajaan kuukauden. Ja ei en halua heittää puolta kajaalikynästä roskikseen. Hyvää tavaraa.

Vierailija
57/57 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa on varmaan parempi sekoittaa tuo kajaali vain vähäiseen kuumaan veteen ja säilöä johonkin pikkupurkkiin. Niin sitten kun sen levittää niin se vesi kait haihtuu siitä ja jää vain se musta väriaine rajaukseksi. Toisin kuin öljyn kanssa. 🤔 Itse asiassa aloin toteuttaa koko ideaa vasta tänään ja se on vielä kehittelytyön alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi