Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelloja siirretään tunti taaksepäin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 4.00. - ei millään jaksaisi herätä noin aikaisin

Ei millään, mutta pakkohan se on
30.10.2021 |

Ei sitten millään jaksaisi herätä kello 4 siirtämään kelloja tuntia taaksepäin, mutta koska se on virallista, ei ole muuta vaihtoehtoa.

https://yle.fi/uutiset/3-12166552
Kelloja siirretään tunti taaksepäin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 4.00.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy virnuillen aina kassalla, että käykö kuitti verotukseen

Eikö ne sitten käy?

Vierailija
22/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikron ja uunin kellon siirtäminen on kyl oikeasti ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa , kyllä jaksat. Mutta pitääkö herätä kello 3 , 4 vai 5? Vai erikseen kaikkina aikoina?

Kaikki kellot pitää ehtiä siirtää tasan kello 4, mutta pitääkö hakata kaikki seinät täyteen reikiä ja niihin ruuveja, koska ei vieläkään tiedä mihin kohtaan ne pitää siirtää.. Toivottavasti ei osu ikkunan kohdalle, koska pian on talvi ja lunta voi sataa sisälle.

Vierailija
24/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako smoothien tehdä huomenna klo 6 vanhaa aikaa?

Vierailija
25/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirtoa on ootettu taas sen puoli vuotta. Hirveen hitaasti etenee shakki niiden kanssa.

Vierailija
26/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustin juuri firman mikä on ongelmaasi vastaus. Käyn kääntämässä kellot ja kuljen savupiipun kautta eli ei tarvitse ovea aukaista.

Joulupukki löytänyt lisätienestejä. Hienoa!

Vierailija
27/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen jo ajoissa illalla nukkumaan että jaksan sitten kello 4 aamuyöllä siirtelemään kelloja tunnin ajaksi paikasta toiseen. Sitten tunnin loputtua eli kello 5 menen takaisin nukkumaan ja herään kello 6.30 että ehdin töihin. Kyllä sen jaksaa kun menee tarpeeksi ajoissa nukkumaan. Minä menen kello 20 illalla nukkumaan.

Vierailija
28/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hieman etukäteen sitäkin pohtinut, melkein niin kovasti, että pää halkeamis pisteessä.

Voin vetää parvekkeen kautta tosi pitkän köyden, ylimpään kerrokseen, sitten voin kiinnittää köyden pään sekä uuniin ja autoon, auton avulla voin vetää uunia toiseen paikkaan. Sitä ennen pitää täyttää pihassa oleva lammikko ja särkeä aita ja joku sähkökaappi, sekä siirtää muutamia pysäköityjä autoja, mutta ehkä saan lainaksi katujyrän tai kaivinkoneen, joilla ne autot siirtyvät.

Vierailija
29/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suihkun kello on kaakeleissa kiinni, en tiedä miten.

Vierailija
30/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yövuoro eli kesken työyön siirrän kelloa tunnin taaksepäin ja työvuoro venyy.

Kolmivuorotyöläisenä naureskelen näille, joilla elämä menee sekaisin yhden tunnin takia.

Vierailija
31/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ku heräät, tampio xD

Ohis.

Heh, vielä parempi. Vaihda edellisenä iltana jonkin verran aiemmin ennen kun menet nukkumaan, niin ei tarvitse aamulla unisena ja asia on puoleksi vuodeksi taas kunnossa.

Keväällä toiseen suuntaan voi aloittaa perjantaina ja mennä 20 min aikaisemmin nukkumaan, lauantaina vaihtaa kellot kesäaikaan ja mennä 20min aikaisemmin nukkumaan, sunnuntaina sitten vielä kerran 20min aikaisemmin ja Maanantaina ei edes huomaa, että väsyttäisi normaalia enempää. Tämä toimii lasten kanssa vielä paremmin kun aikuisten.

Asioita voi yrittää tehdä fiksusti, eikä ihmetellä kun kerralla siirto on vaikeaa.

Vierailija
32/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa , kyllä jaksat. Mutta pitääkö herätä kello 3 , 4 vai 5? Vai erikseen kaikkina aikoina?

2X

Vierailija
33/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hieman etukäteen sitäkin pohtinut, melkein niin kovasti, että pää halkeamis pisteessä.

Voin vetää parvekkeen kautta tosi pitkän köyden, ylimpään kerrokseen, sitten voin kiinnittää köyden pään sekä uuniin ja autoon, auton avulla voin vetää uunia toiseen paikkaan. Sitä ennen pitää täyttää pihassa oleva lammikko ja särkeä aita ja joku sähkökaappi, sekä siirtää muutamia pysäköityjä autoja, mutta ehkä saan lainaksi katujyrän tai kaivinkoneen, joilla ne autot siirtyvät.

Mä meinasin purkaa ne ruuvimeisselillä ja siirtää päikseen, mutta en tiedä riittääkö tunti.

Vierailija
34/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puhelimen kellon saa siirrettyä?

Vierailija
35/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla älykännykkä on siirtänyt itse. Jos ei ole äly menet asetuksiin ja etsit päivämäärän, kellon ja siirrät.

Vierailija
36/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meinasin purkaa ne ruuvimeisselillä ja siirtää päikseen, mutta en tiedä riittääkö tunti.

Sinun täytyy harjoitella sitä nyt heti moneen kertaan, muuten joudut oleman ilman aikaa todella pitkään.

Vierailija
37/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin just äsken kaikki kellot tunnin taaksepäin, paitsi yhden pöytäkellon.

Näin voin olla varma, että huomenna elän oikeassa kelloajassa, siis talviajassa.

Joskus on sattunut niinkin,  etten ole muistanut kelloja siirtää, vaan vasta telkkarista huomannut, että elän väärää aikaa sunnuntaina.

Mutta olenkin jo  vanhempi papparainen!

Vierailija
38/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen kellon voi laittaa yöksi pesukoneeseen, laitat pesukoneen ajastimen avulla päälle kello 4, niin puhelimen kello siirtyy varmasti monta kertaa yön aikana, mutta laita puhelin vettäkestävään pussiin, jotta puhelimen kello ei kastu.

Vierailija
39/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirsin just äsken kaikki kellot tunnin taaksepäin, paitsi yhden pöytäkellon.

Näin voin olla varma, että huomenna elän oikeassa kelloajassa, siis talviajassa.

Joskus on sattunut niinkin,  etten ole muistanut kelloja siirtää, vaan vasta telkkarista huomannut, että elän väärää aikaa sunnuntaina.

Mutta olenkin jo  vanhempi papparainen!

Joudut siis olemaan ihan väärässä ajassa kello 4 saakka, toivottavasti väärä aika ei sotke sinun tämän päivän tärkeitä asioita.

Vierailija
40/55 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ap oo mitään. Mulla on yövuoro ja tunnin pidempi sellainen. 😭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi