Voisitko seuruatella lääkärin kanssa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Miksi et?
Olen sairastellut paljon lapsuudesta asti ja kaikista hoitoalalla työskentelevistä on jäänyt todella tympeä kuva. Työskentelen itse sosiaalialalla ja minulle on tärkeää pehmeämmät arvot.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen nainen niin en. Mieslääkärit tapoineen tiedän. No thanks.
tiedän myös pariskunta jotka ovat lääkäreitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Miksi et?
Olen sairastellut paljon lapsuudesta asti ja kaikista hoitoalalla työskentelevistä on jäänyt todella tympeä kuva. Työskentelen itse sosiaalialalla ja minulle on tärkeää pehmeämmät arvot.
olen ollut leikkauksissa leikkauksissa kolmessa eri sairaalassa ja naistenklinikalla sektio ja jäänyt hyvä kuva, kiitos julkisen terveydenhuollon ja henkilökunnan. Kerran ollut yksityisellä nk silmän yläluomileikkaus.
Enpä oikein. Viime vuonna minua kyllä tutki todella mukava lääkäri, jota en ensin nähnyt kunnolla kun olin valmiiksi hoitopöydällä ja joka osoittautui pöydältä noustuani myös oikein sopivan näköiseksi ja ikäisekseni. (Ei, ei ollut gynekologi. Oli muu tutkimus.) Yleisesti ottaen en pidä lääkäreistä huonojen kokemusten takia, vaikka joukkoon mahtuu hyviäkin lääkäreitä ja tuo yksi hyvin mukava, ja mielestäni lääkäreillä on usein hyvin paljon samaa luonteessa. Osalla tietty ylimielisyys on avoimempaa ja osalla paremmin piilossa. Luulen myös lääkärinkoulutuksen ja - työn johtavan helposti siihen, että näkee ihmiset pelkkinä lihakimpaleina, ja en pidä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä oikein. Viime vuonna minua kyllä tutki todella mukava lääkäri, jota en ensin nähnyt kunnolla kun olin valmiiksi hoitopöydällä ja joka osoittautui pöydältä noustuani myös oikein sopivan näköiseksi ja ikäisekseni. (Ei, ei ollut gynekologi. Oli muu tutkimus.) Yleisesti ottaen en pidä lääkäreistä huonojen kokemusten takia, vaikka joukkoon mahtuu hyviäkin lääkäreitä ja tuo yksi hyvin mukava, ja mielestäni lääkäreillä on usein hyvin paljon samaa luonteessa. Osalla tietty ylimielisyys on avoimempaa ja osalla paremmin piilossa. Luulen myös lääkärinkoulutuksen ja - työn johtavan helposti siihen, että näkee ihmiset pelkkinä lihakimpaleina, ja en pidä siitä.
Anteeksi kuinka? t. ei lääkäri
Voisin, ja haaveilenkin sellaisesta. Oikeassa elämässä mulla ei olisi mitään mahdollisuuksia.
hoitoalal työskentelevät tutut paljastanu et moni lääkäri ahdistelee ja pettää. moni hoitaja inhoo lääkäreitä tän takia siis normaalit.
Vastaan tähän kuin palstan naiset joka ketjuun joka koskee miehiä: "Mieti ensin mitä annettavaa sinulla olisi tälle lääkärille". En tiedä mitä tämä koskaan liittyy asiaan jossa kysellään mielipiteitä jostain mutta tuo ilmestyy aivan joka kerta kommentteihin.
Onpa jälleen kerran sarjassa "outoja aloituksia".
Vierailija kirjoitti:
hoitoalal työskentelevät tutut paljastanu et moni lääkäri ahdistelee ja pettää. moni hoitaja inhoo lääkäreitä tän takia siis normaalit.
Mitä tuo viimeinen "virke" tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Onpa jälleen kerran sarjassa "outoja aloituksia".
Sama aloittaja aloitti juuri ketjun Miksi lääkäri rakastuu potilaaseen.
Olen itse lääkäri enkä ole ikinä seurustellut lääkärin kanssa. Joskus ajattelin, etten missään nimessä haluaisikaan, koska alkaisin niin helposti vertailla kumpi on parempi lääkäri, eikä kummallakaan olisi sitten mitään omaa juttua, mistä voisi päteä toisille, paitsi tiesti jos olisi eri erikoisalat. Enää en ehkä ihan sulkisi pois lääkäripuolisoa, mutta tämä ei toivottavasti tule koskaan ajankohtaisesti, kun nyt olen onnellisessa parisuhteessa ei-lääkärin kanssa. Miestäni ällöttää monet lääketieteelliset jutut, mutta ei siitä isoa haittaa ole ollut. Koska en ole oikeuslääkäri enkä tohtori paise, mulla ei silleen päivittäin ole mitään "visvaista" työkuulumista kerrottavana. Ja jos olen töissä avannut jonkun normipaiseen niin ei se nyt mitään kotonakertomiskynnystä ylitäkään. Tietenkään en kerro mitään potilastapausten yksityiskohtia tunnistettavasti mutta jos olen saavuttanut jonkun virstanpylvään mistä olen itse ylpeä, vaikka tehnyt jonkun toimenpiteen ekaa kertaa tai bongannut ekaa kertaa jonkun tietyn taudin, niin kyllä siitä joskus leijun miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lääkäri enkä ole ikinä seurustellut lääkärin kanssa. Joskus ajattelin, etten missään nimessä haluaisikaan, koska alkaisin niin helposti vertailla kumpi on parempi lääkäri, eikä kummallakaan olisi sitten mitään omaa juttua, mistä voisi päteä toisille, paitsi tiesti jos olisi eri erikoisalat. Enää en ehkä ihan sulkisi pois lääkäripuolisoa, mutta tämä ei toivottavasti tule koskaan ajankohtaisesti, kun nyt olen onnellisessa parisuhteessa ei-lääkärin kanssa. Miestäni ällöttää monet lääketieteelliset jutut, mutta ei siitä isoa haittaa ole ollut. Koska en ole oikeuslääkäri enkä tohtori paise, mulla ei silleen päivittäin ole mitään "visvaista" työkuulumista kerrottavana. Ja jos olen töissä avannut jonkun normipaiseen niin ei se nyt mitään kotonakertomiskynnystä ylitäkään. Tietenkään en kerro mitään potilastapausten yksityiskohtia tunnistettavasti mutta jos olen saavuttanut jonkun virstanpylvään mistä olen itse ylpeä, vaikka tehnyt jonkun toimenpiteen ekaa kertaa tai bongannut ekaa kertaa jonkun tietyn taudin, niin kyllä siitä joskus leijun miehelle.
Tuosta tummenetusta kohdasta hämmästyin. Ajattelin, että lääkärin moraaliin tms. ei kuulu tuollainen kilpailuajattelu.
En usko. Maailmakuvamme eivät luultavasti kohtaisi. Tietty jos löytyisi joku poikkeus, joka vahvistaa säännön, niin ammatti ei olisi esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tummenetusta kohdasta hämmästyin. Ajattelin, että lääkärin moraaliin tms. ei kuulu tuollainen kilpailuajattelu.
Eiköhän nää riipu ihan persoonasta. Muutenkin kysymys on jotenkin yksinkertainen. Ei kaikki lääkärit ole samanlaisia.
Siinä tapauksessa kyllä, jos hän arvostaisi (kansan)terveyden edistämistä laajemmin, eikä vain oman ammattikuntansa etujen ajamista Lääkäriliiton tapaan.
Ongelmia tulisi ehkä siitä, jos työ ja lisäkoulutukset ym vie paljon aikaa. Tai jos töihin kutsutaan kesken vapaa-ajan ja kaikki treffit ym menee usein uusiksi. Toisaalta itsekin toivon paljon aikaa itselle, joten minua ei välttämättä haittaisi niin paljon kun jotakuta muuta.
Olen käsittänyt, että lääkäreillä ja hoitsuilla työromanssit ja pettämiset ovat tosi yleisiä, sori nyt yleistys.
Sitten monilla lääkäreillä on ikävä luonne ja elitistinen asenne, tässäkin, ei kaikilla mutta jos noin olisi niin kyllä se olisi ongelma.