Voisitko seuruatella lääkärin kanssa?
Kommentit (68)
En voisi. Lukeutuu niihin harvoihin ammatteihin jotka ovat minulle turn off.
Parikin lääkäriä on yrittänyt iskeä, ei napannut. Ammatti ei tosin ollut heissä ainoa ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Parikin lääkäriä on yrittänyt iskeä, ei napannut. Ammatti ei tosin ollut heissä ainoa ongelma.
Miksi lääkärin ammatti on sinulle turn off? Näiden parin iskijäyksilön takiako?
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut, heitäkin on kovin moneen junaan. Aivan turha kuvitella että lääkärin ammatti tekisi heistä jotenkin muita empaattisempia.
Kokemukseni mukaan useimmat lääkärit ovat erittäin epäempaattisia. Kirurgeista monet ovat minäminäminä, ylimielisiä kuspäitä. Vaikka teknisesti ovatkin ehkä työssään hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä yhden:
Kun muut kuulevat kumppanisi ammatin, heidän reaktionsa on;"Onko hän suomenruotsalainen hevospooloa harrastava purjehtija täydellisellä pepsodent-hymyllä, ja mitä hän näkee Sinussa?? Vähintään hän ainakin pettää!"
No enpä ole tuollaisesta ilmiöstä koskaan kuullut, vaikka olen ollut lääkäreiden keskuudessa lapsesta asti.
Ihmisillä, jotka eivät ole olleet lääkäreiden kanssa tekemisissä, on tietynlainen mielikuva, millainen lääkäri on ja millainen tausta hänellä on. Tämä stereotypinen mielikuva päässään he sitten katsovat ja näkevät mielessään "epäsuhdan". Ei toki välttämättä silloin, jos nainen on jotain yläluokkaa, silloinhan hän on sopiva pari tuolle stereotyypille.
Lääkärin koulutuksessa varmaan käydään läpi sekin, jos potilas ihastuu lääkäriin. Miten mahtavat sitä harjoitella, näyttelijöilläkö? Tietääkö joku?
Ja jos lääkäri sattuisi ihastumaan potilaaseen, hänen pitää varmaankin siirtää potilas toiselle lääkärille. Täytyyköhän lääkärin sanoa tähän syy, vai voiko hän vain sanoa, että siirtää tämän potilaan nyt pois itseltään...
Vierailija kirjoitti:
Tästä surkeasti kirjoitetusta aloituksesta tuli mieleen, että pariutuvatko lääkärit useimmiten toisten lääkärien kanssa? Tietääkö ketjun tilastoekspertti tästä jotain?
Kyllä pariutuvat, tapaavat toisiaan opiskellessaan ja työpaikoilla. Lääkärin ammatti nyös periytyy lapsille usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkärin ammatti on sinulle turn off? Näiden parin iskijäyksilön takiako?
Pääasiassa muista syistä mutta ehkä näillä iskijöilläkin on ollut asiaan jotain vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
En voisi, koska en kelpaisi yhdellekään lääkärille, kuin korkeintaan ulkonäköni puolesta.
T: kunnianhimoton duunariM
Mulla sama. Olen kouluttamaton duunari ilman kunnianhimoa ja titteleitä, en usko että mulla olisi mitään yhteistä lääkärimiehen kanssa. Yleensä korkeasti koulutetut hengaa keskenään ja me "kallut" keskenään.
Kyllä siinä koko ajattelutavassa on niin suuri ero. Ja sekin ottaisi päähän, että mulla on niin pieni palkka ja miehen tili pursuaisi rahaa, kyllä siitä tulisi varmaan jotain riitojakin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin koulutuksessa varmaan käydään läpi sekin, jos potilas ihastuu lääkäriin. Miten mahtavat sitä harjoitella, näyttelijöilläkö? Tietääkö joku?
Ja jos lääkäri sattuisi ihastumaan potilaaseen, hänen pitää varmaankin siirtää potilas toiselle lääkärille. Täytyyköhän lääkärin sanoa tähän syy, vai voiko hän vain sanoa, että siirtää tämän potilaan nyt pois itseltään...
No ei todella näytellä, vaan luetaan kirjasta. Harjoittelu on sitten työharjoittelussa.
Ei potilaita noin vaan siirrellä vaan hoidetaan asiallisesti ja tunteet työnnetään sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todella näytellä, vaan luetaan kirjasta. Harjoittelu on sitten työharjoittelussa.
Ei potilaita noin vaan siirrellä vaan hoidetaan asiallisesti ja tunteet työnnetään sivuun.
Ok. Eikö näyttelijöitä oikeasti käytetä hyväksi ollenkaan lääkärinkoulutuksessa missään vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Nan
Nan on äidinmaidonkorvike. Miten se liittyy ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
En.
Miksi et?
Ei kiitos. Inhoan kaikkia sairaustarinoita ja lääkäripuolisot ihan taatusti kertovat kaikista karmeimmat eteenpäin, ilman nimiä tietenkin. Oikein herkuttelevat visvaisilla yksityiskohdilla. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Inhoan kaikkia sairaustarinoita ja lääkäripuolisot ihan taatusti kertovat kaikista karmeimmat eteenpäin, ilman nimiä tietenkin. Oikein herkuttelevat visvaisilla yksityiskohdilla. 🤢
Tekisi mieli sanoa pahasti, mutta totuus sattuu, joten en loukkaa kommentoijaa.
Olishan se kiusallista, kun en elä kovin terveellisesti. Saisin kuulla naputusta tai luultavasti lääkäri lähtisi takki liehuen etsimään parempaa seuraa.
Tästä surkeasti kirjoitetusta aloituksesta tuli mieleen, että pariutuvatko lääkärit useimmiten toisten lääkärien kanssa? Tietääkö ketjun tilastoekspertti tästä jotain?