akuutti rahan tarve
Hei, Olen nyt ollut jo kaksi kuukautta työttömänä ja työmarkkinatukihakemukseni on käsittelyssä. Olen elänyt todella pienellä budjetilla noin 5€/pvä. Nyt ovat rahani kuitenkin joulun jälkeen totaalisesti loppuneet ja minun pitäisi vielä vähintään kaksi viikkoa elää. En saa mistään "pikavippi" lainaa, koska minulla on maksuhäiriömerkintöjä luottotiedoissani. Olen vasta reilu vuosi sitten muuttanut nykyiselle paikkakunnalle eikä minulla ole täällä ystäviä-tai tuttuja joilta lainata. Olen ruma keski-ikäinen mies joten en ulkonäköni- tai fyysisten ominaisuuksien perusteella pysty mitenkään itseäni rahallisesti hyödyntämään.
Löytyisikö täältä lukijoista yhtään "kolehti-henkisyyttä" niin että muutaman kympin saisi kerättyä. Pärjään kyllä 5€ päivässä niin ei siitä kovin isoa summaa kertyisi jos kahden viikon ruokarahat saisi em. tavalla kerättyä.
Kommentit (12)
Rahaa saa antaa, mutta sen pyytäminen rikkoo rahankeräyslakia...
Mene sossuun.
Ei löydy.
Ja säälittävä tarina ei auta tippaakaan.
Olisiko sulla mitään rahanarvoista, jota voisit myydä Tori.fi tmv? Ihme juttu, että työttömyysraha viipyy, jos olet jo kaksi kuukautta odottanut. Kannattaa ainakin soittaa kelaan ja sanoa painokkaasti, ettet pysty elämään pelkällä pyhällä hengellä - ehkä ainakin laittavat asiasi "kiirellinen" pinoon.
Ei käsittääkseni työmarkkinatukihakemuksen käsittely edes saa kahta kuukautta kestää? Kyllä tuossa vaiheessa on marssittava sinne kelalle ja kysyttävä mikä kestää, tai sitten menet sossuun.
Kirkon diakonia? Kirjoja divariin? Ruokajono? Ystäviltä taikka sukulaisilta netin kautta lainaaminen?
Sinunlaisia ihmisiä onneksi on jotka vain toteavat että rahaa on todella vähän elämiseen, mutta eivät sorru kerjäämään julkisesti rahaa niinkuin em. "akuutti rahan tarve". Epäilen että ko. henkilö yrittää vaan hyväuskoisten ihmisten kustannuksella huijata itsellensä rahaa. Periaatteessa ko. tapauksesta voisi tehdä rikosilmoituksen ja tutkintapyynnön, koska selkeästi rikkoo lakia julkisella kerjäämisellä.
Seurakunnan diakonia tai paikkakunnan ruoka-avustukset. Edellinen auttaa löytämään myös nuo jälkimmäiset, jos niitä ei ole muuten missään kerrottu.
Poltatko kuinka paljon? Milloin olet viimeksi juonut alkoholia? Mitä söit jouluna? Ostitko joululahjoja? Mitä teit uutena vuotena? Ajatko autolla?
Itselläni on täksi kuuksi ruokaan 50e..