Miksi päivätyössä käyvällä ei saisi olla oikeutta ulkoilla töiden jälkeen valoisassa?
Kommentit (23)
Ikävää, kun maapallon pyörimisakseli on kallistunut noin 23.5 astetta, josta aiheutuu, että päivän ja yön pituudet vaihtelevat leveyspiirin ja vuodenajan mukaan.
Voit tietysti pidättää hengitystäsi, niin ehkä se muuttuu.
Tätä minäkin mietin. Aamulla ei ole tarvetta sille tunnin auringonvalolle kun se tulee vasta siinä kohtaa kun jo ollaan työpaikalla ja visusti seinien ja ikkunoiden sisäpuolella. Sen sijaan olisi mukavaa jos työt loppuu 15-18 että ehtii vähän nauttia siitä iltapäivä auringosta. Sillon ei ole kiire, kahvilat ja ravintolat on auki ja myös tuttavat miettii mitä voisi tehdä työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus valita sellainen työ, josta pääsee valoisaan aikaan kävelylle.
Just näin. Jos itse valitset työn, jossa olet töissä 8-16, eli talviaikaan menet pimeällä ja tulet kotiin pimeällä, niin se on kyllä ihan sun oma valinta.
Nyt heti tekemään rikosilmoitusta maapallon törkeästä toiminnasta!!! Emme hyväksy!!
Oon työtön ja käyn lenkillä 6 aikaan aamuisin, jolloin on vielä pimeää.
Parhaiten ehtii ja jaksaa kun suorittaa heti aamusta, ei voi ainakaan töiden jälkeen vedota väsymykseen ja pitkään työpäivään.
Heitetään maapallo vankityrmään loppuiäkseen!
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin. Aamulla ei ole tarvetta sille tunnin auringonvalolle kun se tulee vasta siinä kohtaa kun jo ollaan työpaikalla ja visusti seinien ja ikkunoiden sisäpuolella. Sen sijaan olisi mukavaa jos työt loppuu 15-18 että ehtii vähän nauttia siitä iltapäivä auringosta. Sillon ei ole kiire, kahvilat ja ravintolat on auki ja myös tuttavat miettii mitä voisi tehdä työpäivän jälkeen.
Oletko töissä jossain ikkunattomassa kontissa? Minun vireyteeni aamuvuoron aikana vaikuttaa juuri se ikkunoista tuleva päivänvalo. Keinovalo ei pysty samaan.
Mäkin tykkään kesästä, mutta kyllä täällä ainakin katuvalot palaa pitkälle yöhön.
Ap, asut Suomessa ja täällä on talvella jo neljältä hämärää parin kuukauden verran. Yritä sopeutua jo, kun sille ei mitään voi.
Ja iltapäivästä tykkään pimeästä paremmin kuin ankeasta hämärästä. Tulee edes valoista tunnelmaa ja näkee kauniita lamppuja mitä ihmiset on laittaneet pihalleen.
Kuka on kieltänyt sinua ulkoilemasta valoisaan aikaan? Vai oletko kenties itse valinnut asuinpaikkasi ja työsi sen mukaan, että se ei ole mahdollista? Eli onkohan vika sittenkin sinussa?
Teen etätöitä ja ehdin käydä lenkillä ruokatunnilla, kun ulkoilumaastot on tuossa vieressä.
Käy lounastauolla kävelemässä valoisaan aikaan.
Tässäkään asiassa ei ulina auta. Asioille pitää tehdä jotain tai tyytyä siihen, miten ne ovat.
Valoisan ajan määrä vuorokaudessa ei riipu kellonajasta.
Tää on se hinta mikä pitää maksaa että saa nauttia upeista valoisista kesäöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä jossain ikkunattomassa kontissa? Minun vireyteeni aamuvuoron aikana vaikuttaa juuri se ikkunoista tuleva päivänvalo. Keinovalo ei pysty samaan.
Itse olen töissä tehtaassa ja ne jostain syystä tehdään aina ikkunattomiksi. Kyllä minäkin silti käyn tauoillani aurinkoa moikkaamassa, jos se nyt sattuu edes näkymään. Eihän aurinko välttämättä talvella edes näy, vaan on sellaista tasaisen harmaata ja se aika pitää vain kestää. Itse tunnelmiin kotona jouluvalojen, kynttilöiden ja akvaarion valoissa. En minä niitä paahtavia helteitäkään kaipaa. Nyt sentään kestää olla ja saa hyvin nukuttua.
Sulla on oikeus valita sellainen työ, josta pääsee valoisaan aikaan kävelylle.