Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko oikeus periä vuokraa?

Vierailija
07.01.2015 |

Ex-mies asuu minun omistamassa omakotitalossa. Siellä asuu myös meidän yhteiset lapset (18, 17 ja 16 v). Mies valittaa että hänellä ei ole varaa maksaa vuokraa joten olen nyt antanut asua vuoden ilmaiseksi lasten vuoksi. Mitäs sitten kun lapset aikuisia? Eihän mies voi olettaa saavansa lopullisesti ilmaiseksi majailla talossani? Maksaa sitä pitää muuallakin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi periä vuokraa jos ette ole tehneet vuokrasopimusta.

Jos haluat miehen pois asunnosta eikä suostu muuttamaan, niin sitten haet käräjiltä häätöä.

Vierailija
2/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimus on tehty niin että hän saisi sossusta rahaa. Mulle hän ei kuitenkaan maksa mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:57"]

Vuokrasopimus on tehty niin että hän saisi sossusta rahaa. Mulle hän ei kuitenkaan maksa mitään

[/quote]

Ai teillä on vuokrasopimus, mutta hän ei maksa vuokraa? No et näköjään voi periä vuokraa...

Jos vuokria on maksamatta useammalta kuukaudelta, niin voit nyt heti purkaa vuokrasopimuksen ja vaatia miestä muuttamaan heti pois. Jos ei muuta, niin sitten haet häätöä käräjänoikeudelta.

Vierailija
4/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:57"]

[/quote]

Ai teillä on vuokrasopimus, mutta hän ei maksa vuokraa? No et näköjään voi periä vuokraa...

Jos vuokria on maksamatta useammalta kuukaudelta, niin voit nyt heti purkaa vuokrasopimuksen ja vaatia miestä muuttamaan heti pois. Jos ei muuta, niin sitten haet häätöä käräjänoikeudelta.
[/quote]

Lasten takia olen antanut asian olla. Tarviihan heillä olla paikka missä asua. Mutta he on kohta aikuisia ja mullekin saattaisi alkaa olla tarvetta niille vuokratuloille.

Vierailija
5/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:57"] Vuokrasopimus on tehty niin että hän saisi sossusta rahaa. Mulle hän ei kuitenkaan maksa mitään [/quote] Ai teillä on vuokrasopimus, mutta hän ei maksa vuokraa? No et näköjään voi periä vuokraa... Jos vuokria on maksamatta useammalta kuukaudelta, niin voit nyt heti purkaa vuokrasopimuksen ja vaatia miestä muuttamaan heti pois. Jos ei muuta, niin sitten haet häätöä käräjänoikeudelta. [/quote] Lasten takia olen antanut asian olla. Tarviihan heillä olla paikka missä asua. Mutta he on kohta aikuisia ja mullekin saattaisi alkaa olla tarvetta niille vuokratuloille.

[/quote]

Voipi olla että oikeus ei häädä, jos on lapsia, vaan katsotaan että miehellä ja lapsilla on suurepi tarve asuntoon kuin sinulla. Perintään vaan niitä vuokravelkoja, niin on edes toivoa saada joskus jotain.

Vuokraat sen asunnon moottoripyöräjengille ja käsket heittää vanhan asukkaan pihalle.

Vierailija
6/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ylipäätään asuu sinun kodissasi? Okei olette eronneet, mutta eikö sinun pitäisi asua siellä ja miehen jossain aivan muualla, vaikka sitten niiden lasten kanssa. Miehesi aika selvästi asuu ilmaiseksi ja käyttää sossu rahat elämiseen. Mutta jos on tehty vuokrasopimus, jossa sossu osallisena niin eikö sossu laita rahat suoraan sinun tilillesi?

Vierailija
7/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:57"] Vuokrasopimus on tehty niin että hän saisi sossusta rahaa. Mulle hän ei kuitenkaan maksa mitään [/quote] Ai teillä on vuokrasopimus, mutta hän ei maksa vuokraa? No et näköjään voi periä vuokraa... Jos vuokria on maksamatta useammalta kuukaudelta, niin voit nyt heti purkaa vuokrasopimuksen ja vaatia miestä muuttamaan heti pois. Jos ei muuta, niin sitten haet häätöä käräjänoikeudelta. [/quote] Lasten takia olen antanut asian olla. Tarviihan heillä olla paikka missä asua. Mutta he on kohta aikuisia ja mullekin saattaisi alkaa olla tarvetta niille vuokratuloille.

[/quote]

Voipi olla että oikeus ei häädä, jos on lapsia, vaan katsotaan että miehellä ja lapsilla on suurepi tarve asuntoon kuin sinulla. Perintään vaan niitä vuokravelkoja, niin on edes toivoa saada joskus jotain.

Vuokraat sen asunnon moottoripyöräjengille ja käsket heittää vanhan asukkaan pihalle.
[/quote]

Ap:n asunto, jossa ap:n muksut asuu. Mies häädetään aivan varmasti kun eronneetkin ovat, Ap:ta varmaan pyydettäisiin muuttamaan sinne. Häätää ainakin kun ei ole maksetukaan mitään ja sossusta saa hätäkämpän jos tarve

Vierailija
8/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita sossuun että ukkosi ei maksa sinulle vuokraa, niin sossu maksaa sinulle sen vuokran ja ukolle vähemmän :)

Miten hitossa sossu muka ei tarkista ukon vuokran maksua? Normaalilta ihmiseltä kyylätään kaikki tilitapahtumat jokaiselta tukikuukaudelta ja aiemmaltakin ajalta. Varsinkin vuokran maksu tarkistetaan.

Vierailija
9/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:10"]

Miksi hän ylipäätään asuu sinun kodissasi? Okei olette eronneet, mutta eikö sinun pitäisi asua siellä ja miehen jossain aivan muualla, vaikka sitten niiden lasten kanssa. Miehesi aika selvästi asuu ilmaiseksi ja käyttää sossu rahat elämiseen. Mutta jos on tehty vuokrasopimus, jossa sossu osallisena niin eikö sossu laita rahat suoraan sinun tilillesi?

Mietin tätä vaihtoehtoa. Jos se tilanne tulee että näen tarpeelliseksi alkaa saada niitä vuokrarahoja niin ajattelin ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon koska jos mies saa ne rahat tilillensä ne ei koskaan tule minulle. Minä en halua asua siinä talossa ja myyminen liian hankalaa ja monimutkaista. Lasten takia olkoot siellä ja minä pärjään tällä hetkellä mun palkalla ihan hyvin. Mutta lapset ovat kohta aikuisia ja en usko että he kovinkaan monta vuotta tulee asumaan tossa talossa. Ehkä minä keskustelen asianajajan kanssa. Miehen kanssa kun on ihan mahdotonta keskustella mistään.

[/quote]

Vierailija
10/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:05"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:57"] Vuokrasopimus on tehty niin että hän saisi sossusta rahaa. Mulle hän ei kuitenkaan maksa mitään [/quote] Ai teillä on vuokrasopimus, mutta hän ei maksa vuokraa? No et näköjään voi periä vuokraa... Jos vuokria on maksamatta useammalta kuukaudelta, niin voit nyt heti purkaa vuokrasopimuksen ja vaatia miestä muuttamaan heti pois. Jos ei muuta, niin sitten haet häätöä käräjänoikeudelta. [/quote] Lasten takia olen antanut asian olla. Tarviihan heillä olla paikka missä asua. Mutta he on kohta aikuisia ja mullekin saattaisi alkaa olla tarvetta niille vuokratuloille. [/quote] Voipi olla että oikeus ei häädä, jos on lapsia, vaan katsotaan että miehellä ja lapsilla on suurepi tarve asuntoon kuin sinulla. Perintään vaan niitä vuokravelkoja, niin on edes toivoa saada joskus jotain. Vuokraat sen asunnon moottoripyöräjengille ja käsket heittää vanhan asukkaan pihalle. [/quote] Ap:n asunto, jossa ap:n muksut asuu. Mies häädetään aivan varmasti kun eronneetkin ovat, Ap:ta varmaan pyydettäisiin muuttamaan sinne. Häätää ainakin kun ei ole maksetukaan mitään ja sossusta saa hätäkämpän jos tarve

[/quote]

No ap ei kyllä sano että asuisi itse talossa.

Eli onko juttu niin että ap on eronnut miehestään ja miehellä on lapsia edellisestä liitosta ja koko revohka asuu edelleen ap:n kanssa yhdessä?

Mikä vittu siinä on niin vaikeaa kirjoittaa oleelliset perustiedot heti avaukseen? Haisee vähän provolta kun juttuun tiippuu lisätieotoja keskustelun edetessä.

Vierailija
11/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kuvio teillä. Miten tuohon on päädytty, lähdit toisen miehen matkaan ja perustit uuden perheen vai...? Onko mies alkkis vai miksi on tuollainen sossupummi?

Vierailija
12/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:57"]

[/quote]

Mitenkäs se sieltä sossusta sitä rahaa hakee jos ei tiliotteissa näy vuokranmaksua?

Vierailija
13/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitäisi toimittaa sossuun kuitit maksetusta vuokrasta, sossu vaatii ne aina!

Mites kun vuokratuloista pitäisi maksaa veroja? Kuinka verottaja seuraa tuollaista? On vuokrasopimus, mutta silti ei vuokratuloja.

Vierailija
14/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olisi lähivanhempi jos alkkis olisi. työttömyyttä?

Vierailija
15/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:28"]

Kyllä miehen pitäisi toimittaa sossuun kuitit maksetusta vuokrasta, sossu vaatii ne aina!

Mites kun vuokratuloista pitäisi maksaa veroja? Kuinka verottaja seuraa tuollaista? On vuokrasopimus, mutta silti ei vuokratuloja.

[/quote]

Nehän on käytännössä avopari kun asuvat yhdessä, jos asuvat, ei tästä sepostuksesta saa oikein mitään selvää. Onko ap heittämässä myös omat lapset kodistaan pihalle?

Vierailija
16/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut, käytännön syistä lapset jäi taloon exän kanssa. Lapset on yhteisiä enkä heitä lapsia pihalle. Itseasiassa asia jo järjestyi ihan soittamalla miehelle. Joten ei tällä hetkellä syytä huoleen. Itse en halua asua niin isossa talossa mutta lapsilla oli helpompaa jäädä siihen asumaan kun koulut kesken ym. Nyt vuoden alusta alkaa maksaa vuokran tilille joka kuukausi joten on kuitit ym mitä näyttää sossussa ja mulla verottajalle.

Vierailija
17/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että asiat järjestyi ap:lla. Minua kuitenkin hämää ketjuun kirjoittaneiden ja peukuttaneiden "lynkkausmeininki" miestä kohtaan. Ap kirjoittaa aloitusvistissään mm. että ON ANTANUT asua vuoden ilmaiseksi lasten kanssa. Tämän jälkeen useat kehottavat käräjöimään ja vaatimaan vuokravelkoja. Minun käsityksen mukaan tuolla miehellä ei ole mitään vuokravelkoja, jos ap itse on antanut asua ilmaiseksi.

Vierailija
18/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:42"]

Olen eronnut, käytännön syistä lapset jäi taloon exän kanssa. Lapset on yhteisiä enkä heitä lapsia pihalle. Itseasiassa asia jo järjestyi ihan soittamalla miehelle. Joten ei tällä hetkellä syytä huoleen. Itse en halua asua niin isossa talossa mutta lapsilla oli helpompaa jäädä siihen asumaan kun koulut kesken ym. Nyt vuoden alusta alkaa maksaa vuokran tilille joka kuukausi joten on kuitit ym mitä näyttää sossussa ja mulla verottajalle.

[/quote]

Mua kiinnostaa noi "käytännön syyt". Kerro tarkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi