Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te työttömät, miten menee?

Vierailija
07.01.2015 |

Itselläni alkaa olla puoli vuotta täynnä työttömänä. Aluksi se oli ihan mukavaa, ehdin tehdä paljon asioita, opiskella kotona jne. Nyt olo on vain turhautunut, rahaa ei ole (en saa tällä hetkellä rahaa mistään), laskut painaa päälle, työkkäristäkin sanottiin että tällä paikkakunnalla ei töitä ole. Aluetta olenkin laajentanut paljonkin, siltikään ei töitä meinaa löytyä. 
Päivät tuntuvat pitkiltä ja väsyttää koko ajan, tuntuu, että mitään ei saa aikaan. 
No, ainakin olen koittanut ommella ja kutoa ja saanut sitten hieman ruokarahaa niitä myymällä. 

Olen 20v ja haen yhteishaussa opiskelemaan.
Millaisia tuntemuksia muilla on?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:11"]

Olen ollut vuodesta 2000 työelämässä kunnes jäin viime syksynä työttömäksi. Olin työttömänä kolme kk ja nyt huomenna aloitan työt. Hain kuutta eri työtä. Kaksi haastattelua ja molemmat sain. Alkuun työttömyys ahdisti todella paljon mutta aloitin kuntoilun ja touhusin koko ajan jotain, jos en muuta niin siivosin vaikka parin päivän välein. Lannistua ei saa. 

[/quote]

Ei kai. Mutta entä jos olet vuoden aikana hakenut helposti satoja paikkoja, eikä edes haastattelukutsuja tipu? Ensimmäiset puoli vuotta elin tiukan rutiininalaista elämää ja kuntoilin, joulun alla masennus alkoi syödä naista. Nyt hyvä jos jaksan sängystä ylös, kaikki tuntuu turhalta. En mä tätä varten hankkinut akateemista koulutusta ja vuosien kansainvälistä työkokemusta. En pääse edes kouluttautumaan. Tai pääsisin, mutta en saa mistään taloudellista tukea siihen. Ainoa mahdollisuus olisi elättää itsensä työllä, jota en jostain syystä saa.

Vierailija
62/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaahan tämä. Kuukausi työttömyyttä takana, ja oon nyt jo aivan turhautunut tähän. Nukun päivät, valvon yöt. Juttelen kissalle. Murehdin raha-asioita. Tällä paikkakunnalla ei ole juuri mitään töitä, eikä varsinkaan oman alan hommia. Pitänee hakea taas uuteen kouluun. N21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kauppareissut on viikon kohokohtia. Saan ainakin syyn harjata hiukset!

Vierailija
64/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo niin pitkällä työttömyydessäni, etten usko kenenkään minua palkkaavan yhtään mihinkään, mitä täällä yleisestikin pidetään tuottavana työnä. Joten otan löysin rantein ja harrastan musiikkia, koska olen siinä hyvä.

Vierailija
65/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan lohdullista, että meitä on muitakin, vaikka onhan näiden tarinoiden lukeminen hirveän surullista. Nukun päivät, valvon yöt, syön epäterveellisesti ja masentaa todella paljon. Töissäkäyvällä miehellä on selvästi menossa hermot minuun ja päivärytmiini, mutta minkä teet? Käyn lenkeillä ja itken surkeuttani, en jaksa tarttua mihinkään toimeen. Kaverit ovat jääneet, en jaksa kuunnella valitusta stressaavasta työelämästä, kun tekisin mitä vain että pääsisin itsekin miettimään Excel-taulukoita. N25

Vierailija
66/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti menee, kokovartalotyöttömyys katkeaa ikävästi kurssilla. Kahden kuukauden kurssi ja mahdollisesti jotain lisäksi. Ovat niin huolissaan pitkään jatkuneesta työttömyydestän. Töitä ei ole niin höpöjuttuja karenssin uhalla. Saa siitä sen 9 e päivältä mutta silti ihan pelleilyjä nuo aikuisten päiväkerhot. Lusin tuon ja toivon että saisin sen jälkeen olla rauhassa.

Vierailija
67/97 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
68/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin menee. koitan huolehtia itsestäni, syön terveellisesti, liikun ja nukun riittävästi. Pienet lapset pitää myös aktiivisena. Ystävät on henkireikä ja satunnaiset työkeikat. Uskon että töihin pääsen kun oikein otan asiakseni. Edes niihin "vähemmän arvostettaviin".

Vierailija
69/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:48"]ihan hyvin menee. koitan huolehtia itsestäni, syön terveellisesti, liikun ja nukun riittävästi. Pienet lapset pitää myös aktiivisena. Ystävät on henkireikä ja satunnaiset työkeikat. Uskon että töihin pääsen kun oikein otan asiakseni. Edes niihin "vähemmän arvostettaviin".
[/quote]
Ei oo helppoa enää se niihinkään pääsy jos ei satu olemaan koulutusta tai vähintään reippaasti kokemusta..

Vierailija
70/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:48"]ihan hyvin menee. koitan huolehtia itsestäni, syön terveellisesti, liikun ja nukun riittävästi. Pienet lapset pitää myös aktiivisena. Ystävät on henkireikä ja satunnaiset työkeikat. Uskon että töihin pääsen kun oikein otan asiakseni. Edes niihin "vähemmän arvostettaviin".
[/quote]
Ei oo helppoa enää se niihinkään pääsy jos ei satu olemaan koulutusta tai vähintään reippaasti kokemusta..
[/quote]

Voi kuinka kannustavaa. :) En suostu masentumaan. Minähän pääsen ja that' s it.

Vierailija
71/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:48"]ihan hyvin menee. koitan huolehtia itsestäni, syön terveellisesti, liikun ja nukun riittävästi. Pienet lapset pitää myös aktiivisena. Ystävät on henkireikä ja satunnaiset työkeikat. Uskon että töihin pääsen kun oikein otan asiakseni. Edes niihin "vähemmän arvostettaviin".
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Tarkotus ei ollutkaan masentaa :D Itse vaan oon etsimässä tällä hetkellä töitä ja siivousfirmastakin käännyttivät pois kun ei ollut sitä koulutusta eikä edes kokemusta. Etsintä jatkuu.

Vierailija
72/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:09"]Tunnen suurta myötätuntoa teitä nuoria kohtaan. Minulla on laaja työnhakualue, koko maailma.

Itse olen M61 ja ns putkessa. Kohta lähdetään lastenlasten kanssa Thaimaaseen ja sen  jälkeen Espanjaan. Uidaan ja heilutellaan golfmailoja ja NAUTIN ELÄMÄSTÄ.
[/quote]

Missä päin se Thaimas sijaitsee? Jossain Espanjan lähellä, vai missä?

Vierailija
73/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:48"]ihan hyvin menee. koitan huolehtia itsestäni, syön terveellisesti, liikun ja nukun riittävästi. Pienet lapset pitää myös aktiivisena. Ystävät on henkireikä ja satunnaiset työkeikat. Uskon että töihin pääsen kun oikein otan asiakseni. Edes niihin "vähemmän arvostettaviin".
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Tarkotus ei ollutkaan masentaa :D Itse vaan oon etsimässä tällä hetkellä töitä ja siivousfirmastakin käännyttivät pois kun ei ollut sitä koulutusta eikä edes kokemusta. Etsintä jatkuu.
[/quote]

No mulla on erilaiset kokemukset. Joka kerta olisin päässyt kun oon hakenut mutta olen saanut oman alan töitä tai päättänyt jäädä vielä kotiin lasten kanssa tms..

Vierailija
74/97 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 05:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:22"]

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2014 joulukuussa 232 000 (virhemarginaali ±18 000) eli kertomuksia tuntuisi riittävän jatkossakin

[/quote]

Juu, puoli miljoonaa on se oikea luku. Tuosta pienemmästä puuttuu työkkärin kurssilaiset ym harjoittelijat, toimeentulotuen varassa olevat jne.

Oikea työttömien määrä on lähellä puolta miljoonaa SuoMaassa.

Tilastokeskus kyllä keksii keinot vääristellä työttömyyslukuja, milloin milläkin verukkeella.

[/quote]
[/quote]

Miinus sellaiset työttömät (n.30%) jotka eivät ole edes töihin pystyviä saati työhaluisia.

Vierailija
75/97 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rahaa onneksi jää käteen aika lailla sama kuin töissä käydessä joten ihan heti ei talous kärsi."

Tässä tämä Suomalainen perverssio lyhykäisyydessään onkin...

Vierailija
76/97 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskasti menee. Tein töitä 5 vuotta samassa paikassa ja se meni alta pari kuukautta sitten. Työkkärissä ja Kelassa oon saanut niin huonoa palvelua, etten edes tiennyt sen olevan mahdollista. Kyykytystä ja kyräilyä niinkun olisin tässä tilanteessa omasta halustani. Oon älyttömän masentunut ja väsynyt, nukun päivät kun en jaksa tehdä muutakaan. Töitä olen hakenut, mutta mistään ei ole kuulunut takaisin.

Vierailija
77/97 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyspäivä, hain vähän aikaa sitten koulutustani vastaavaa paikkaa firmassa, jossa tuttuni on ollut pitempään töissä ja vielä erikseen suositteli minua. Mutta eipä silti tullut edes haastattelukutsua.

Toinen pettymys oli siinä, että työkkäri ohjasi jonkun yksityisen rekrytointifirman kautta hakemaan harjoittelupaikkaa. Vaikka olisi ollut ilmaistöitä, niin monen kuukauden työttömyyden jälkeen olisin ottanut nekin vastaan, varsinkin kun tuntui mahdolliselta päästä oman alan töihin kiinni. Mutta sekään ei onnistunut: töistä ei saisi palkkaa, mutta firmalta pitäisi löytyä palkkarahoja vastaava summa tuolle rekryfirmalle maksuksi minun "löytämisestäni." Ja tuo harjoittelupaikka pitäisi silti etsiä itse ja sitten vain ilmoittaa rekryfirmalle, että nyt löytyi, joten aika hassu systeemi tuo maksun ottaminen välistä joka tapauksessa.

Vierailija
78/97 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:50"]

Pettymyspäivä, hain vähän aikaa sitten koulutustani vastaavaa paikkaa firmassa, jossa tuttuni on ollut pitempään töissä ja vielä erikseen suositteli minua. Mutta eipä silti tullut edes haastattelukutsua.

Toinen pettymys oli siinä, että työkkäri ohjasi jonkun yksityisen rekrytointifirman kautta hakemaan harjoittelupaikkaa. Vaikka olisi ollut ilmaistöitä, niin monen kuukauden työttömyyden jälkeen olisin ottanut nekin vastaan, varsinkin kun tuntui mahdolliselta päästä oman alan töihin kiinni. Mutta sekään ei onnistunut: töistä ei saisi palkkaa, mutta firmalta pitäisi löytyä palkkarahoja vastaava summa tuolle rekryfirmalle maksuksi minun "löytämisestäni." Ja tuo harjoittelupaikka pitäisi silti etsiä itse ja sitten vain ilmoittaa rekryfirmalle, että nyt löytyi, joten aika hassu systeemi tuo maksun ottaminen välistä joka tapauksessa.

[/quote]

Kuka ne työpaikat oikein saa, jos ei suhteilla pääse edes haastatteluun?

Tuo huijarifirmojen työttömillä rahastaminen on aivan käsittämätöntä touhua!

Vierailija
79/97 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 05:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:22"]

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2014 joulukuussa 232 000 (virhemarginaali ±18 000) eli kertomuksia tuntuisi riittävän jatkossakin

[/quote]

Juu, puoli miljoonaa on se oikea luku. Tuosta pienemmästä puuttuu työkkärin kurssilaiset ym harjoittelijat, toimeentulotuen varassa olevat jne.

Oikea työttömien määrä on lähellä puolta miljoonaa SuoMaassa.

Tilastokeskus kyllä keksii keinot vääristellä työttömyyslukuja, milloin milläkin verukkeella.

[/quote]
[/quote]

Miinus sellaiset työttömät (n.30%) jotka eivät ole edes töihin pystyviä saati työhaluisia.
[/quote]

Miksi alapeukutusta? Johan tuolla ylhäällä moni toteaa, "ei kiirettä työelämään, tuilla pärjää hyvin"

Vierailija
80/97 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:45"]

Itselläni alkaa olla puoli vuotta täynnä työttömänä. Aluksi se oli ihan mukavaa, ehdin tehdä paljon asioita, opiskella kotona jne. Nyt olo on vain turhautunut, rahaa ei ole (en saa tällä hetkellä rahaa mistään), laskut painaa päälle, työkkäristäkin sanottiin että tällä paikkakunnalla ei töitä ole. Aluetta olenkin laajentanut paljonkin, siltikään ei töitä meinaa löytyä. 
Päivät tuntuvat pitkiltä ja väsyttää koko ajan, tuntuu, että mitään ei saa aikaan. 
No, ainakin olen koittanut ommella ja kutoa ja saanut sitten hieman ruokarahaa niitä myymällä. 

Olen 20v ja haen yhteishaussa opiskelemaan.
Millaisia tuntemuksia muilla on?

[/quote]

2,5 vuotta valmistumisesta,lähettelen rutiinilla hakemuksia mutta kyllä alkaa pikku hiljaa usko uupua.