Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te työttömät, miten menee?

Vierailija
07.01.2015 |

Itselläni alkaa olla puoli vuotta täynnä työttömänä. Aluksi se oli ihan mukavaa, ehdin tehdä paljon asioita, opiskella kotona jne. Nyt olo on vain turhautunut, rahaa ei ole (en saa tällä hetkellä rahaa mistään), laskut painaa päälle, työkkäristäkin sanottiin että tällä paikkakunnalla ei töitä ole. Aluetta olenkin laajentanut paljonkin, siltikään ei töitä meinaa löytyä. 
Päivät tuntuvat pitkiltä ja väsyttää koko ajan, tuntuu, että mitään ei saa aikaan. 
No, ainakin olen koittanut ommella ja kutoa ja saanut sitten hieman ruokarahaa niitä myymällä. 

Olen 20v ja haen yhteishaussa opiskelemaan.
Millaisia tuntemuksia muilla on?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, olen onnellinen työtön! Saan ansiosidonnaista 1600 netto, siihen päälle satunnaiset työkeikat (laillista ja pimeää), joten kk-ansiot ovat nettona 2000-2500e :) Sehän vastaa kolmen tonnin normaalia kk-palkkaa ja tätä jatkuu vielä kaksi vuotta! Aika ei käy pitkäksi, sillä reissailen ympäri maailmaa, harrastan, olen aktiivisesti yhdistystoiminnassa, remontoin ja teen muutenkin mitä huvittaa. 

Vierailija
22/97 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:53"]Mikä estää muuttamasta töiden perässä?? Vaikka ulkomaille
[/quote]perhe.miehen vakituinen työ. Lasten koulu harrastukset ja ystävät. Omakoti jne.Tukiverkosto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä hyvin. Olen ansiosidonnaisella. Ihanaa kun on aikaa tehdä mitä huvittaa tai olla tekemättä jos ei huvita. ;)

Vierailija
24/97 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä olen työtön. Ihan alkuun ajatus lomailusta tuntuu ihan kivalle, aion nauttia elämästä. Tietysti haen töitä kokoajan mutta en ota asiasta stressiä. Rahaa onneksi jää käteen aika lailla sama kuin töissä käydessä joten ihan heti ei talous kärsi.

Vierailija
25/97 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa! Ei ole rahaa eikö meinaa mistään saada töitä !

Vierailija
26/97 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:22"]

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2014 joulukuussa 232 000 (virhemarginaali ±18 000) eli kertomuksia tuntuisi riittävän jatkossakin

[/quote]

Oikea työttömien määrä on lähellä puolta miljoonaa SuoMaassa.

Tilastokeskus kyllä keksii keinot vääristellä työttömyyslukuja, milloin milläkin verukkeella.

Vierailija
27/97 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Saan hiukan ylimääräistä muotokuvien maalaamisella ja piirtämisellä ja olen saanut vanhasta xbox360 kaverin. Eli uusia harrastuksia mutta rahaa tulee säälittävän vähän. En siis ihan syrjäytynyt yksilö ole. Valmistuin 2012 vuonna ja töitä ei vain ole, ellei puhelinmyyntiä lasketa (ja tähän hommaan en lähde, kokemusta on jo teinivuosilta)... Pitäisi taas käydä selailemassa vapaita työpaikkoja, mutta tuskin tulen tänne hehkuttamaan että löytyi.. :D

Vierailija
28/97 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:48"]ihan hyvin menee. koitan huolehtia itsestäni, syön terveellisesti, liikun ja nukun riittävästi. Pienet lapset pitää myös aktiivisena. Ystävät on henkireikä ja satunnaiset työkeikat. Uskon että töihin pääsen kun oikein otan asiakseni. Edes niihin "vähemmän arvostettaviin".
[/quote]
Ei oo helppoa enää se niihinkään pääsy jos ei satu olemaan koulutusta tai vähintään reippaasti kokemusta..
[/quote]

Voi kuinka kannustavaa. :) En suostu masentumaan. Minähän pääsen ja that' s it.
[/quote]
Tarkotus ei ollutkaan masentaa :D Itse vaan oon etsimässä tällä hetkellä töitä ja siivousfirmastakin käännyttivät pois kun ei ollut sitä koulutusta eikä edes kokemusta. Etsintä jatkuu.
[/quote]

No mulla on erilaiset kokemukset. Joka kerta olisin päässyt kun oon hakenut mutta olen saanut oman alan töitä tai päättänyt jäädä vielä kotiin lasten kanssa tms..
[/quote]

No käyppäs nyt toki kokeilemassa taas vaihteeksi. Ei ole niin helppoa kuin ennen.

Vierailija
29/97 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 05:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:22"]

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2014 joulukuussa 232 000 (virhemarginaali ±18 000) eli kertomuksia tuntuisi riittävän jatkossakin

[/quote]

Juu, puoli miljoonaa on se oikea luku. Tuosta pienemmästä puuttuu työkkärin kurssilaiset ym harjoittelijat, toimeentulotuen varassa olevat jne.

Oikea työttömien määrä on lähellä puolta miljoonaa SuoMaassa.

Tilastokeskus kyllä keksii keinot vääristellä työttömyyslukuja, milloin milläkin verukkeella.

[/quote]

Vierailija
30/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:30"]Paskaa! Ei ole rahaa eikö meinaa mistään saada töitä !
[/quote
Miten olet töitä etsinyt ja minkä alan ihmisiä olet?

Vierailija
31/97 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:08"]

Olen ollut neljä kuukautta työttömänä. Olet joka arkipäivä katsellut työpaikkoja, joka viikko lähettänyt vähintään viisi hakemusta. Kaksi kertaa haastatteluun saakka pääsin. Olen maisteri, omaan kansainvälistyä työkokemusta suurista yrityksistä. Palkkatoiveeni on alakanttiin esim. liiton suositusten mukaisesti. Enkä ole sosiaalisesti rajoittunut, huolittelematon tai kommunikaatiokyvytön. Alkaa jo epäillä itseään, jopa jo hankittya työtatoa kun mikään ei etene. Lapsia ei ole, ura (tai nyt edes se työpaikka) on erittäin tärkeä osa elämääni. Todella paha fiilis tästä työttömyydestä tulee, turhautunut ja surullinen. 

[/quote]

Sama, paitsi että palasin Suomeen jo vuosi sitten. Sen jälkeen kolme haastattelua. Järki lähtee.

Vierailija
32/97 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
33/97 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:43"]Tavallaan lohdullista, että meitä on muitakin, vaikka onhan näiden tarinoiden lukeminen hirveän surullista. Nukun päivät, valvon yöt, syön epäterveellisesti ja masentaa todella paljon. Töissäkäyvällä miehellä on selvästi menossa hermot minuun ja päivärytmiini, mutta minkä teet? Käyn lenkeillä ja itken surkeuttani, en jaksa tarttua mihinkään toimeen. Kaverit ovat jääneet, en jaksa kuunnella valitusta stressaavasta työelämästä, kun tekisin mitä vain että pääsisin itsekin miettimään Excel-taulukoita. N25
[/quote]

Meillä menee toisinpäin. Mieheni jäi työttömäksi 8kk sitten. Minun pienellä palkalla yritetään pärjätä. Tulisin toimeen jos eläisin yksin. Rakastan miestäni yli kaiken, mutta huomaan itsestäni, että pinna alkaa kiristymään. Aluksi mies haki töitä, mutta taitaa olla nyt lannistunut. Työttömyyden jatkuessa raha- asiat alkavat väkisinkin menemään miinukselle. Ollaan karsittu jo kaikesta mahdollisesta. Mies on sentään vasta 42v oman alansa ammattilainen, töitä ei löydy. Itkettää ja masentaa sekin kun huomaa kuinka miehen itsetunto murenee päivä päivältä.
[/quote]

Minkä alan miehiä hän on? Meinaan vain sitä, että voisiko mahdollisuuksia parantaa täydennys koulutuksella ja hakutaktiikan muutoksella?

T: M45

Vierailija
34/97 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:43"]

Tavallaan lohdullista, että meitä on muitakin, vaikka onhan näiden tarinoiden lukeminen hirveän surullista. Nukun päivät, valvon yöt, syön epäterveellisesti ja masentaa todella paljon. Töissäkäyvällä miehellä on selvästi menossa hermot minuun ja päivärytmiini, mutta minkä teet? Käyn lenkeillä ja itken surkeuttani, en jaksa tarttua mihinkään toimeen. Kaverit ovat jääneet, en jaksa kuunnella valitusta stressaavasta työelämästä, kun tekisin mitä vain että pääsisin itsekin miettimään Excel-taulukoita. N25

[/quote]

Meillä menee toisinpäin. Mieheni jäi työttömäksi 8kk sitten. Minun pienellä palkalla yritetään pärjätä. Tulisin toimeen jos eläisin yksin. Rakastan miestäni yli kaiken, mutta huomaan itsestäni, että pinna alkaa kiristymään. Aluksi mies haki töitä, mutta taitaa olla nyt lannistunut. Työttömyyden jatkuessa raha- asiat alkavat väkisinkin menemään miinukselle. Ollaan karsittu jo kaikesta mahdollisesta. Mies on sentään vasta 42v oman alansa ammattilainen, töitä ei löydy. Itkettää ja masentaa sekin kun huomaa kuinka miehen itsetunto murenee päivä päivältä.

Vierailija
35/97 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/97 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi työttömänä ja luulin että ehtisin tehdä kaikkea kivaa, mutta minusta tulikin saamaton. Enemmän sain aikaan ennen työpäivän päälle. Päivät humisee ohi..

Vierailija
37/97 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva reaaliaikainen ketju työttömien fiiliksistä tässä yhteiskunnassa. Ja kiitos kysymästä, aika turhautunut olo on tällä hetkellä, sillä kielteisiä vastauksia on tullut jo kymmeniä, jossei satoja. Työttömyyttä on kestänyt nyt vuoden ajan. Niihin oman alan töihin, joita olen hakenut, on aina otettu jo talon sisällä ollut työtekijä, joka on pakotettu hakemaan - pätevänäkin - omaa paikkaansa. Olen hakenut muutakin, mutta niihin tehtäviin taitaa päästä vain sen kyseisen alan työnhakija ja mahdollisesti 10 vuotta itseäni nuoremmat hakijat eli kolmikymppiset.

Vierailija
38/97 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/97 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin... Eilen pomo ilmoitti, että työt loppuu noin kuukauden päästä. Kohta olen osa teitä arvoisat tulevat (työttömät) virkaveljet ja siskot.
Ikää on 45v ja vähän jännittää mikä edessä taas odottaa.

Vierailija
40/97 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset