Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsetkin saavat rokotesuojan

Vierailija
30.10.2021 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008370464.html

Kiuru: Euroopan lääke­virasto saattaa lähi­aikoina suosittaa myynti­lupaa 5–11-vuotiaiden korona­rokotteille ja Suomessa on syytä varautua tähän

Perjantaina Yhdysvalloissa Pfizerin koronavirusrokote hyväksyttiin käyttöön myös 5–11-vuotiaille lapsille.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nearly 70% of five- to 11-year-olds hospitalized for Covid-19 in the US have other serious medical conditions, including asthma and obesity, according to federal tracking. Additionally, more than two-thirds of youngsters hospitalized are Black or Hispanic, mirroring longstanding disparities in the disease’s impact.

Ei ole ensimmäinen kerta kun USA käyttää mustia ja latinoja lääketieteellisiin kokeisiin.

Vierailija
22/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä koko perhe on jo koronan sairastanut, eipä ole tälle tarvetta. P. S. Ei jouduttu teholle.

Sairastettu korona antaa suojan vain 6 kk ajaksi. Sen jälkeen sairastettu korona ei ole pätevä syy kieltäytyä rokotteesta.

Antaa minimissään 6kk suojan. Suoja siis 6kk->. Tällä hetkellä arvio on 6kk-12kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varauduttiinko ostamalla ennakkoon ainakin 2,5 rokitetta per lapsi? Lääkeyhtiö varmasti suosutteli.

Lapsille annetaan pienempi annos mutta rokoteväli on myös pienempi. Kannattaa siis varautua ostamaan ainakin 4 per suomalainen lapsi!

Vierailija
24/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut rokotteet mutta lapsen rokotuttaminen mietityttää jos rokote on kielletty alle 30v miehiltä niin voiko sitä laittaa turvallisesti 6&8 vuotiaille?

Vierailija
25/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä koko perhe on jo koronan sairastanut, eipä ole tälle tarvetta. P. S. Ei jouduttu teholle.

Sairastettu korona antaa suojan vain 6 kk ajaksi. Sen jälkeen sairastettu korona ei ole pätevä syy kieltäytyä rokotteesta.

Antaa minimissään 6kk suojan. Suoja siis 6kk->. Tällä hetkellä arvio on 6kk-12kk.

Sairastettu korona antaa suojan vain sitä varianttia vastaan, jonka on sairastanut.

Vierailija
26/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, miksi follarit rakastaa sanaa "injektio"? :D pitäisikö sen tuntua jotenkin uhkaavalta? Lääketieteellisemmältä kuin pistos tai rokote? Se näyttää vain tyhmältä. Ihan kuin ette itse osaisi termejä.

Hei fol-fol-follari, jäitä hattuun, ota piikkisi!

Vierailija
27/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ottanut rokotteet mutta lapsen rokotuttaminen mietityttää jos rokote on kielletty alle 30v miehiltä niin voiko sitä laittaa turvallisesti 6&8 vuotiaille?

USA:ssa vain 25% aikoo antaa lapselle rokotteen ja siellä on kuitekin kuollut lapsia tähän.

Loput yhä katsoo tilannetta tai eivät rokota.

Vierailija
28/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei tarvitse rokotetta. Vain riskiryhmä ja iäkkäät.

Vierailija
29/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, miksi follarit rakastaa sanaa "injektio"? :D pitäisikö sen tuntua jotenkin uhkaavalta? Lääketieteellisemmältä kuin pistos tai rokote? Se näyttää vain tyhmältä. Ihan kuin ette itse osaisi termejä.

Koska tämä piikki ei ole kuten muut rokotteet.

Jäitä hattuun sulle idari piikkikiimasi kanssa, ota vaikka minunkin mutta älä tuputa

Vierailija
30/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on piikki. Ja en ota. Teet itsestäsi naurettavan käyttämällä tuota typerää biisiä.