Lapsetkin saavat rokotesuojan
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008370464.html
Kiuru: Euroopan lääkevirasto saattaa lähiaikoina suosittaa myyntilupaa 5–11-vuotiaiden koronarokotteille ja Suomessa on syytä varautua tähän
Perjantaina Yhdysvalloissa Pfizerin koronavirusrokote hyväksyttiin käyttöön myös 5–11-vuotiaille lapsille.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meillä koko perhe on jo koronan sairastanut, eipä ole tälle tarvetta. P. S. Ei jouduttu teholle.
Sairastettu korona antaa suojan vain 6 kk ajaksi. Sen jälkeen sairastettu korona ei ole pätevä syy kieltäytyä rokotteesta.
Antaa minimissään 6kk suojan. Suoja siis 6kk->. Tällä hetkellä arvio on 6kk-12kk.
Vierailija kirjoitti:
Varauduttiinko ostamalla ennakkoon ainakin 2,5 rokitetta per lapsi? Lääkeyhtiö varmasti suosutteli.
Lapsille annetaan pienempi annos mutta rokoteväli on myös pienempi. Kannattaa siis varautua ostamaan ainakin 4 per suomalainen lapsi!
Itse olen ottanut rokotteet mutta lapsen rokotuttaminen mietityttää jos rokote on kielletty alle 30v miehiltä niin voiko sitä laittaa turvallisesti 6&8 vuotiaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meillä koko perhe on jo koronan sairastanut, eipä ole tälle tarvetta. P. S. Ei jouduttu teholle.
Sairastettu korona antaa suojan vain 6 kk ajaksi. Sen jälkeen sairastettu korona ei ole pätevä syy kieltäytyä rokotteesta.
Antaa minimissään 6kk suojan. Suoja siis 6kk->. Tällä hetkellä arvio on 6kk-12kk.
Sairastettu korona antaa suojan vain sitä varianttia vastaan, jonka on sairastanut.
Voisiko joku kertoa, miksi follarit rakastaa sanaa "injektio"? :D pitäisikö sen tuntua jotenkin uhkaavalta? Lääketieteellisemmältä kuin pistos tai rokote? Se näyttää vain tyhmältä. Ihan kuin ette itse osaisi termejä.
Hei fol-fol-follari, jäitä hattuun, ota piikkisi!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ottanut rokotteet mutta lapsen rokotuttaminen mietityttää jos rokote on kielletty alle 30v miehiltä niin voiko sitä laittaa turvallisesti 6&8 vuotiaille?
USA:ssa vain 25% aikoo antaa lapselle rokotteen ja siellä on kuitekin kuollut lapsia tähän.
Loput yhä katsoo tilannetta tai eivät rokota.
Lapset ei tarvitse rokotetta. Vain riskiryhmä ja iäkkäät.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miksi follarit rakastaa sanaa "injektio"? :D pitäisikö sen tuntua jotenkin uhkaavalta? Lääketieteellisemmältä kuin pistos tai rokote? Se näyttää vain tyhmältä. Ihan kuin ette itse osaisi termejä.
Koska tämä piikki ei ole kuten muut rokotteet.
Jäitä hattuun sulle idari piikkikiimasi kanssa, ota vaikka minunkin mutta älä tuputa
Vierailija kirjoitti:
Koska se on piikki. Ja en ota. Teet itsestäsi naurettavan käyttämällä tuota typerää biisiä.
Nearly 70% of five- to 11-year-olds hospitalized for Covid-19 in the US have other serious medical conditions, including asthma and obesity, according to federal tracking. Additionally, more than two-thirds of youngsters hospitalized are Black or Hispanic, mirroring longstanding disparities in the disease’s impact.
Ei ole ensimmäinen kerta kun USA käyttää mustia ja latinoja lääketieteellisiin kokeisiin.