Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder-keskustelut

Vierailija
30.10.2021 |

Aloitus on aika tärkeä, jos heti kysytään oletko töissä vai opiskeletko eikö se anna tosi pinnallisen kuvan ihmisestä? Variaatioitahan tähänkin on sen satatuhatta; työtön, sairas, vanhempainvapaalla, kotiäiti, elää pääomatuloilla, lottomiljönääri jne.

Mitäs ajattelette?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minulle työssäkäynti on itseisarvo. Toivoisin että useimmille ihmisille olisi.

Miksi? Mikä siinä on itseisarvona hyvää?

Ap

Eri, pienituloinen ja työttömien kanssa seurustellut vastaa että raha. On ihan kamalaa elättää jotain toista ihmistä ja laittaa haaveet omista reissuista ja säästöistä sivuun ja panikoida kun toinen kerää velkaa.

Näin työttömänä totean etten hae elättäjää ja kertoohan ylläoleva kommentti paljonkin erilaisesta elämänkatsomuksesta. Tiedostan oman rahallisen vajavaisuuden niin silloin esim mies jonka kuva on purjehduksen parista ei saa minulta tykkäystä koska meillä ei ole mitään yhteistä.

Toisekseen kertoo myös pinnallisista arvoista työpaikan kysyminen.

Elämä on siitä konstikas että mitä vaan voi tapahtua.

Haen elämänkumppania jakamaan arjen lisäksi ne ilon ja surun hetket mitä pintaliitoelämästä puuttuu.

Kysy vaan jatkossakin työpaikkaa. Se on sulle tärkeää.

Vierailija
22/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se työssäkäynti/opiskelu tärkeää tietää. Ei pelkästään rahan takia, vaan se kertoo sun päivien kulusta. Kuitenkin se vie joku about 40h sun viikosta, joten onhan se todella tärkeää tietää mihin tunnit ylipäätään kuluvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei aloita täydellisesti, roskiin se sika. Niin muutkin tekevät.

Vierailija
24/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se työssäkäynti/opiskelu tärkeää tietää. Ei pelkästään rahan takia, vaan se kertoo sun päivien kulusta. Kuitenkin se vie joku about 40h sun viikosta, joten onhan se todella tärkeää tietää mihin tunnit ylipäätään kuluvat.

Mun mielestä henkilön muut ominaisuudet on paljon tärkeämpää tietää ensin. Onko eläinrakas, agressiivinen, empaattinen, kärsivällinen, fiksu, looginen....

Ei kiinnosta yhtään tietää räväkän roketevastaisen kuntosalifriikin työstä. Hylkyyn meni jo pelkästään olemalla typerä foliohattu.

Vierailija
25/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten kummallisia jotkut naiset on Tinderissä. Laittaa profiiliin että ei yrittäjiä.

Aika moni yrittäjä on varakas. Vanha koulukaveri jopa monimiljonääri. Mikä ihmeen vaatimus toikin on ettei yrittäjä kelpaa?

Vierailija
26/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä olen aika monta kertaa lopettanut keskustelun jos heti alussa/liian alussa kysytään työtä.

Joskus sen huomaa heti että ei ole keskustelukemiaa kun itse pyrkii saamaan keskustelua aikaan liikunnasta ja nainen vastaa jotain lyhyesti tyyliin käyn kävelyllä koiran kanssa ja heti vaihtaa aihetta että "minkälaista työtä teet?". Tuosta tietää heti että nainen hyväksyy vastauksena vain korkean statuksen työn ja on turha jatkaa keskustelua.

Työn kysyminen ei usein ole small talkia vaan se on naisen näkökulmasta kynnyskysymys keskustelun jatkumiselle ja en tykkää tuollaisesta arvottamisesta.

Täytyy sanoa että ihminen on tyhmä. On se hyvä kun sinä tiedät pääsi sisällä mitä toinen aikoo sanoa ennen kuin se on edes sanottu. Ei ole ihme että monet matchit voinut mennä sivusuun ja ehkä ihan hyvä naisten kannalta

Vierailija
27/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten kummallisia jotkut naiset on Tinderissä. Laittaa profiiliin että ei yrittäjiä.

Aika moni yrittäjä on varakas. Vanha koulukaveri jopa monimiljonääri. Mikä ihmeen vaatimus toikin on ettei yrittäjä kelpaa?

No mietippä aivoillasi. Eikö hävetä olla noin älytön. Ehkä nainen tajuaa että yrittäjällä ei paljoa aikaa hänelle välttämättä olisi. Olet taas yksi niistä jotka luulee että naiselle miehen raha merkitsee. Nyt olet niin järkyttynyt kun saat taas kerran huomata että ei, naista kiinnostaa enemmän yhteinen aika, ei pätkääkään raha. Pysy sinkkuna. Ihan oikeasti.

Vierailija
28/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder-keskusteluista olevien ketjujen lukeminen on mielenkiintoista. Osan mielestä pitäisi kysyä tai puhua tosi syvällistä ja henkilökohtaista. Toisaalta osan mielestä taas kuka nyt tuntemattomalle alkaa kertomaan mitään liian syvällistä. Nähtävästi tässäkin asiassa ihmiset ovat yksilöitä ja pitää löytää se tyyli, mikä toimii kunkin keskustelukumppanin kanssa riippumatta osapuolten sukupuolista.

Vierailija
29/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelutaitoa, ystäväiseni!

Valtaosa ihmisistä on kuitenkin töissä, joten on helpompi kysyä kysymys noin.

Jos kysymys ei osu omaan tilanteeseen, vastaa yhden sanan sijasta miten se menee. "En ole nyt töissä, mutta viimeksi olin puhelinyhtiössä ja nyt aion lähteä opiskelemaan."

Vierailija
30/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder-keskusteluista olevien ketjujen lukeminen on mielenkiintoista. Osan mielestä pitäisi kysyä tai puhua tosi syvällistä ja henkilökohtaista. Toisaalta osan mielestä taas kuka nyt tuntemattomalle alkaa kertomaan mitään liian syvällistä. Nähtävästi tässäkin asiassa ihmiset ovat yksilöitä ja pitää löytää se tyyli, mikä toimii kunkin keskustelukumppanin kanssa riippumatta osapuolten sukupuolista.

No sepä se. Tarkoitus on etsiä itselleen samanlaisia arvoja edustavia ihmisiä. Tai oikeastaan sitä yhtä:) Siksi mun mielestä on outoa alapeukuttaa näitä viestejä.

T. Tinderistä miehen löytänyt, jolta olen kysynyt työstä;)

Vierailija
31/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen työnsä voi kirjoittaa siihen profiiliin niin on sitten selvää kaikille. Jos se työnkuva jotain hiertää niin ei tarvitse tykätä.

Jos nyt sitten ei käy töissä ja sitä varallisuutta muuten elämiseen muka löytyy, niin voihan senkin sanoa.

Työttömällä tarkoitetaan pääsääntöisesti tukien varassa elävää, jos elät pääoman turvin olet pääomasijoittaja.

Vierailija
32/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, en saa mitään vastauksia, joten en tiedä.

Vierailija
33/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden jos kertoo profiilissa, niin saa näköjään tinderissä 0 tykkäystä kuukaudessa. M30

Vierailija
34/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen työtöntä tai eläkkeellä olevaa miestä. Mitä teen työn sankarilla, jolla ei ole aikaa viettää kanssani?

Vierailija
35/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietippä aivoillasi. Eikö hävetä olla noin älytön. Ehkä nainen tajuaa että yrittäjällä ei paljoa aikaa hänelle välttämättä olisi. Olet taas yksi niistä jotka luulee että naiselle miehen raha merkitsee. Nyt olet niin järkyttynyt kun saat taas kerran huomata että ei, naista kiinnostaa enemmän yhteinen aika, ei pätkääkään raha. Pysy sinkkuna. Ihan oikeasti.

No sieltä vasta aivoton kommentti tuli. Aika moni varakas yrittäjä tekee takuulla vähemmän töitä kuin tavallinen duunari.

Vierailija
36/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narun jatkoa kirjoitti:

Työttömyyden jos kertoo profiilissa, niin saa näköjään tinderissä 0 tykkäystä kuukaudessa. M30

Se on melkein sama määrä kuin minulla. Saan parilta huijarilta tykkäyksiä, mutta tosi vähissä on oikeat tykkäykset.

M53

Vierailija
37/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas yrittäjä, mulla on aikaa pyörittää kotia ja panna välillä tinder naisia.

Vierailija
38/38 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväähän se on, että Tinderin kaltaisessa sovelluksessa ja ehkä jopa voisi yleistää, että nykyisen kaltaisessa deittailumaailmassa on tiettyjä juttuja ja ominaisuuksia, jotka eivät juuri missään tapauksessa ole sellaisia joiden ohi kumppania etsivä ihminen voisi katsoa. Työttömyys on yksi tällainen seikka.

Nämäkään eivät tietenkään mitään ehdottomuuksia ole, koska asia pitää aina suhteuttaa elämäntilanteeseen ja muutenkin tarkastella lähemmin, mutta noin yleisellä tasolla työttömyyden mainitseminen ei koskaan ole kuin negatiivinen seikka ja luultavasti myös keskustelun lopettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi