Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eläimet olla välillä pahalla tuulella?

Vierailija
07.01.2015 |

Koirani on joskus pahalla tuulella, en muuta selitystä keksi. Se murjottaa kopassaan, ulkona ärhentelee kaikille, jopa lapsille ja polkupyörille. Välillä se taas heiluttaa häntää kaikille vastaantulijoille, on iloinen ja haluaa leikkiä kanssani kotona koko ajan.

vai kuvittelenko kaiken? Entä kissat, onko niillä "huonoja päiviä"?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenkin on eläin ja ärsyyntyy helposti... kyllä eläimissä on tekemistä.

Vierailija
22/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudelit ovat ainakin joskus pahalla tuulella. Oire: murina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Neitokakaduistahan erottaa mielialan todella helposti siitä pään päällä olevasta "tukasta" eli töyhdöstä. Minun neitsikka-urokseni on niin selkeä mielialojensa puolesta että kerrottavaa riittäisi vaikka kuinka. Ostin tyypille todella kalliita australialaisia kuivaruusunmarjoja joululahjaksi ja laitoin hänelle niitä kuppiin. Paketti oli samanlainen kuin hunajatangoilla joita hän rakastaa ja aina kun avaan paketteja rapistellen niin Elvis sekoaa täysin. Niin kuin nytkin, mutta voi sitä pettymystä kun hunajatangon sijasta laitoinkin kuppiin noita punaisia, isoja marjoja. Hän kierteli ja kaarteli ympäri kuppia ja lopputulos oli se että Elvis heitti jalallaan kaikki marjat lattialle päästäen plöröt kuppiin. Sitten hän meni orrelle nököttämään, työnsi päänsä höyheniin ja murjotti. Kun en tajunnut vaihtaa herkkua, alkoi mykkäkoulun jälkeen puoli tuntia kestävä huuto ja häkin paukutus. Lopputulos oli että herra sai hunajatankonsa ja oli loppu päivän tyytyväisen näköisenä töyhtö pystyssä.

Vierailija
24/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on yhtä oaljon huonoja päiviä kuin meillä ihmisilläkin! Eikä siihen huonoon tuuleen tarvita mitään syytä. Meillä kaksi kissaa niin purkavat ne huonot tuulet toisiinsa. 

Vierailija
25/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:36"]

KÄRTTYKATTI:

http://www.grumpycats.com/

[/quote]

Hei kiitos! Löysin voimaeläimeni, sieluneläimeni, mikä nyt onkaan! (I had fun once, it was awful.)

[/quote]

OLE HYVÄ! TODELLA VOIMAANNUTTAVA ELÄIN!

Vierailija
26/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:51"]

Jos kissa heiluttaa häntää, on se ärsyyntynyt.

[/quote]

Entä, jos häntä heiluttaa koiraa?

Vierailija
27/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän toinen kissa tietää hyvin ettei johtoja saa purra. Tekee sitä kuitenkin ja pähyilee sitten minua. Jos nousen ylös tuolista niin häippäsee heti pahanteosta mutta kun istun takas tuoliini niin palaa takaisin samojen johtojen pureskeluun. On erittäin kiltti mutta itsepäinen tämä meidän nuorin ragdoll kissa.

Ja voi sitä ylpeyden tunnetta, kun raapivat raapimispuuta, oikein rehvastellaan ja sitten pitää kehua ja silittää. Auta armias et taas tämä nuorempi raapii mun nojatuolia ja oikein sillä silmällä etten kyllä lopeta vaikka et tykkääkään.

Ilmeistä näkee heti milloin ovat tappelutuulella ja toinen hakeutuu toisen lähelle ja sanon miehelleni et kohta on tappelu käynnissä. 25

Vierailija
28/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:42"]

Kyllä voi! Tähän minulla on kertoa parikin empiiriseen tutkimukseen perustuvaa valaisevaa esimerkkiä!

Serkullani oli labradorinnoutaja, se tuli huoneeseen iloisesti häntää heiluttaen. Näytti siltä että sillä oli hyvä päivä menossa. Nopeasti, serkkuni nappasi sitä kuonosta kiinni, asetti kuonon omaa peräaukkoa vasten ja pieraisi kunnolla. Välittömästi tapahtuneen jälkeen koira haukkui, ravisti voimakkaasti päätään ja liikkui pois huoneesta pää painuksissa, häntä koipien välissä, jotenkin surullisena. Johtopäätös: Koiran päivä muuttui hyvästä huonoksi, kuonon kautta hengitettyjen ihmisen suolikaasujen seurauksena.

Toinen esimerkki:

Olimme kalastamassa samaisen serkun kanssa. Ylhäältä kuului iloista raakkumista, serkkuni teki kohtalokkaan päätöksen kallistaa päätään ylöspäin, siten että suu aukeaa aavistuksen verran. Jokainen varmaan ymmärtää mitä tarkoitan. Hänen kohdistaessaan katsettaan yllä lentävään lintuun (lokki), tapahtui jotain odottamatonta, jonka seurauksena pää palautui ripeästi alkuasentoon, suu edelleen auki. Erotuksena normaaliin tilanteeseen, jossa suu on auki, se oli täynnä lokin paskaa. Johtopäätös: Lokki raakkui lähtötilanteessa iloisesti, se paskansi miehen suuhun, jonka jälkeen iloinen raakunta jatkui. Suuhun paskantaminen ei vaikuttanut lokin mielentilaan alentavasti vaan se säilyi hyvänä tai jopa parempana kuin lähtötilanteessa.

[/quote]

Eläimillä voi siis olla hyvä ja huonoja päiviä. Paras vastaus alkuperäiseen kysymykseen.

Vierailija
29/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:04"]

[/quote]

[/quote]

Jos minä olisin noutaja, niin hetken se voisi olla hauskaa mutta sitten alkaisi ärsyttää, eikö se perse koskaan pysähdy. Polkuanturathan tässä hiertyy.

Vierailija
30/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:24"]Minä ainakin luen kattiani kuin avointa kirjaa:

Ilkeyttä tehtyään saa torut minulta. Sitten häpeää ja luimistelee ja katselee sivusilmällä.

Jos estän häntä tekemästä jotain tuhmuuksia, niin mököttää ja kääntää katseensa pois.

Jos on tehnyt salaa tuhmuuksia, joista en vielä tiedä, niin hipsuttelee edessäni syyllisen näköisenä ja tarkkailee minua, olenko saanut vihiä esim. kaadetusta roskapöntöstä ja ympäri lattiaa levitellyistä roskista.
[/quote]

Mun koira myös. Se tietää mitä ei saa tehdä. Näihin kuuluu esim. pöydältä ottaminen. Yksi aamu jätin leipäni pöydälle kun puhelin soi ja kohta olohuoneeseen tuli nolon näköinen koira heiluttaan häntää ja steppaamaan minun eteen. Menin keittiöön ja se leipä oli kadonnut.

Vierailija
31/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän eläimet ohjailee teitä niin se vaan menee. Ne tietää olevansa nokkimis järjestyksessä yläpuolella. Jos ne voisi päättää ne ei antaisi teidän syödä kuin viimeisenä tekeekö muuten lemmikinne niin? Eli häiritsee tarkoituksella ruokailuanne?

Vierailija
32/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:29"]

...ja kohta olohuoneeseen tuli nolon näköinen koira heiluttaan häntää ja steppaamaan minun eteen.

[/quote]

hahah putosin :D Kasvonaamiokin lohkeilee!

Vierailija
33/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen kissa ainakin ärisee ja sihisee nuoremmalle kissallemme

Vierailija
34/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissa alkaa nälissään/muka nälissään tekemään tuhoja, etenkin kaiken rapisevan järsiminen on sen mielipuuhaa, ja tekee sen tahallaan. Välillä jää oikein "kytikselle" kun tietää jo että ajan sen pois kielletyn jutun kimpusta ja uhallaan yrittää tulla takaisin järsimään. Ihans gifu.

Vierailija
35/35 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:04"]

[/quote]

hännällä on nälkä

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän