Miten päänsärky pois kotikonstein?
Apua kaivataan! Onko mitään kotikonstia, jolla saisi päänsäryn kuriin? Esim. toimiiko mikään ruoka-aines tms? Tähän ei varmastikaan ole yksiselitteistä vastausta, päänsäryn aiheuttaja kun ei ole tiedossa ja päänsärkyä on niin monentyyppistä.
Minulla ei ole migreeniä, en käytä alkoholia, polta tupakkaa ja ei ole yleensä edes flunssaa. Eilen myöhään illalla alkoi aivan jäätävä päänsärky. Olin tehnyt intensiivisesti n. 8 tunnin ajan erästä raporttia ja väsymys oli kova. Ajattelin pääkivun johtuvan stressistä ja siitä, että aivot tarvitsisivat lepoa, joten menin nukkumaan. Olen nyt syönyt mm. vihanneksia, hedelmiä, proteiiniä ja juonut runsaasti vettä. Olen käynyt ulkona happihyppelyllä, venytellyt ja nukuin 9 h:n yöunet. Päänsärky ei kuitenkaan kadonnut yön aikana. Julmeton jomotus ja puristus jatkuu ja lähin apteekki on kaukana (ei särkylääkettä kotona). Mikä avuksi? Auttaisikohan sauna? Pää räjähtää...:(
Kommentit (7)
Mulla auttaa orgasmi, jos ei ole lääkettä saatavilla. Jos on oikein paha, niin monta sellaista. En tiedä miksi. Kai mä sitten rentoudun vain niin totaalisesti, että se poistaa päänsäryn.
Jatkossa muistat juoda paljon, se auttaa usein ehkäisemään päänsärkyä.
Minulla auttaa "normaaliin" päänsärkyyn ihan tavallinen maustekurkuma. Siis sellaiseen päänsärkyyn, joka ei ole migreeniä, eikä kofeiinipäänsärkyä. Otan sitä jauheena vajaan teelusikallisen ja nielaisen veden kanssa. Maku ei ole kehuttava, mutta monesti on auttanut ja särkylääkettä ei ole tarvinnut ottaa. Toivottavasti saat pian helpotusta.
2: En käytä hormonaalista ehkäisyä.
3: Tämä vinkki menee testaukseen :)
4: Mielenkiintoista. Maustekurkumaa ei ole kaapissa, mutta pitänee hankkia vastaisuuden varalle!
Kiitos teille ehdotuksista! -ap
MIten ihmeessä olet päästänyt "kotiapteekin" noin tyhjäksi? Kuinka kaukana on "julmetun kaukana", eikö sinne voi ajaa autolla tai kävellä? MItä tarkoittaa happihyppely?
Jos päänsärky johtuisikin ravitsemuksesta, ei siihen varmaan yhden päivän oikeanlainen syöminen auta ja happihyppelykin varmaan saisi olla oikea kävelylenkki. Saattaa päänsärky vaivata päiväkausiakin, jos on elimistössä epätasapainoa.
Minua veden juonti helpottaa, mutta jos liikaa juo, sekin tuo särkyä...
Venyttele niskoja ja hartoita, usein auttaa minua.
Käytätkö ehkäisypillereitä/muuta hormonaalista ehkäisyä?