Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alkoholi ainoa päihde tai pahe, jota voi käyttää kohtuudella?

Vierailija
30.10.2021 |

Tuli vain mieleen kuinka aina puhutaan huumeidenkäyttäjistä, kuinka huumeet lopulta vievät mennessään kokonaan ja sama homma tupakan kanssa. On vain ketjupolttajia tai ei ollenkaan.

Onko siis mahdollista olla kohtuukäyttäjä minkään huumeen tai tupakan kanssa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen kanssa on helpompi pysyä kohtuudessa kuin alkoholin kanssa. Se koukuttaa vähän psyykkisesti kun taas alkoholi koukuttaa voimakkaammin sekä psyykkisesti että fyysisesti. Tupakasta on sanottu että se koukuttaa nopeiten. Näistä kolmesta kannabis on laitonta vaikka se on niistä vähiten haitallinen. Tuota en ainakaan minä kykene järjellisesti selittämään miksi se on noin.

Vierailija
2/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä kolmesta kannabis on laitonta vaikka se on niistä vähiten haitallinen. Tuota en ainakaan minä kykene järjellisesti selittämään miksi se on noin.

Ei siinä järkeä tarvita. Aikoinaan kun kannabiksen laillisuudesta äänestettiin suuressa valiokunnassa, meni äänet tasan ja valiokunnan kanta ratkaistiin arvalla. Virallinen lakiäänestys meni kieltämisen puolelle vaikka silloisen hallituksen kanta oli päinvastainen. Eli kolikonheitolla käytännössä päätettiin onko se laillista vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Esim. pilven poltosta tai pirin vetämisestä ei tule krapulaa eikä tarvitse mitään tasoittavia. Poltan paukut silloin tällöin kun huvittaa, tehnyt näin 15-vuotiaasta asti (olen nyt 40) ja pisimmillään ollut yli viisi vuotta ilman hatsin hatsia kun ei vaan tehnyt mieli. Sama pirin kanssa. En siis ole ikinä tykittänyt suoneeni mitään (yök), viiva silloin tällöin ei saa ketään narkkariksi. Viinan juomisesta tulee vaan paha olo ja lisäksi siihen jää koukkuun hiton helposti.

Vierailija
4/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Esim. pilven poltosta tai pirin vetämisestä ei tule krapulaa eikä tarvitse mitään tasoittavia. Poltan paukut silloin tällöin kun huvittaa, tehnyt näin 15-vuotiaasta asti (olen nyt 40) ja pisimmillään ollut yli viisi vuotta ilman hatsin hatsia kun ei vaan tehnyt mieli. Sama pirin kanssa. En siis ole ikinä tykittänyt suoneeni mitään (yök), viiva silloin tällöin ei saa ketään narkkariksi. Viinan juomisesta tulee vaan paha olo ja lisäksi siihen jää koukkuun hiton helposti.

Olen kuullut että pirilaskut on aika veemäiset. Tuleeko ne sitten yhdestä viivasta en tiedä? Itse en ole kokeillut eikä ole haluakaan kokeilla. Savuja on palanut epäsäännöllisesti yli 30 vuotta. Alkoholista tosiaan nuo tasoittavat kertoo sen kuinka kovasta aineesta on kysymys.

Vierailija
5/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin satunnaisesti.

Vierailija
6/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet on mun mielestä sellainen asia että ei ole olemassa kohtuukäyttöä. Kyllä toiset polttaa röökin silloin tällöin jäämättä koukkuun. Itse taas en juo enkä polta enää sen takia että kumpikaan ei pysynyt hanskassa.

Vierailija
7/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet on mun mielestä sellainen asia että ei ole olemassa kohtuukäyttöä. Kyllä toiset polttaa röökin silloin tällöin jäämättä koukkuun. Itse taas en juo enkä polta enää sen takia että kumpikaan ei pysynyt hanskassa.

Huumeet on niin laaja käsite. Huumeiksi laskettavia sieniä käytetään tyypillisesti 1-4 kertaa vuodessa. Kannabis on aivan eri asia kuin kovat huumeet kuten kokaiini, amfetamiini ja heroiini. Muuntohuumeet on taas ihan eri asia. Niistä ei usein tiedä mitä ne sisältävät. On suorastaan tyhmää puhua huumeista yhtenä könttinä.

Vierailija
8/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinulla ei pysynyt hanskassa niin eihän kenelläkään muulla voi pysyä. Aivan uskomatonta ajattelua. Ihan hyvä oikeasti jos et enää ota mitään. 

Vierailija
9/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Taikasieniä käytän ehkä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
10/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä kerran ja essot kerran vuoteen. Alkoa hyvin vähän, ehkä lasi 6 kkdessa, samoin pilveä, ei tupakkaa.

Vierailija
11/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihde tai pahe. Kun nautintoaineita sanoo paheiksi niin kuulostaa heti joltain moraalinvartijalta tai raittiushenkilöltä. Suurin osa käyttää kohtuudella. Ei kieltoja voi eikä pidä tehdä siksi kun joillakin niiden käytöstä tulee ongelma. Elämästä pitää nauttia välillä ja päihteitä ihmiset ovat käyttäneet aina.

Vierailija
12/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri polttaa tasan kolme tupakkaa päivässä. Hän sanoo ettei pysty lopettamaan kokonaan. On yrittänyt monta kertaa, mutta sitten tulee vain poltettua kahta kauheammin.

Tämä "kolmen tupakan sääntö" on kuulemma toiminut hyvin tähän asti. Yksi aamulla, yksi töiden jälkeen ja yksi ennen nukkumaanmenoa. 

En tiedä voiko päivittäistä polttamista sanoa kohtuukäytöksi, mutta ei ainakaan ihan ketjunpolttaja ole.

Vierailija
13/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman alkoholia tai mitään päihteitä pärjää mainiosti. Ne eivät ole ihmiselle millään tavalla välttämättömiä. Kahvikin on stimulantti joka aiheuttaa isoina annoksina epämiellyttäviä tärinöitä ja mahaongelmia, joten kohtuus on tarpeen.

Vierailija
14/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman alkoholia tai mitään päihteitä pärjää mainiosti. Ne eivät ole ihmiselle millään tavalla välttämättömiä. Kahvikin on stimulantti joka aiheuttaa isoina annoksina epämiellyttäviä tärinöitä ja mahaongelmia, joten kohtuus on tarpeen.

Voihan sitä elää ilman mitään nautintoja. Aika vähän on lopulta välttämätöntä. Jotkut on sellaisia että haluavat kieltää nautinnot muiltakin kun eivät itse niitä harrasta. Hyvin ikäviä ihmisiä sellaiset.

Vierailija
15/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika samanlaiset kokemukset itsellä. Pilveä tulee poltettua ja mietoja alkoholijuomia. Saatan kerran vuodessa ottaa yhden viivan piriä tai koksua jos on hyvä porukka, rankka työviikko takana eikä meinaa pystyä valvoa 10 pidempään. Minun kokemuksella yhdestä viivasta ei tule kummoisia laskuja. En ole koskaan vetänyt 2 viivaa enempää tai 2 päivänä peräkkäin. Joten kai tuo enemmän on viihdekäyttöä kuin narkkari.

Ps En tiedä yhtäkään "vedän vaan viikonloppuisin piriä" käyttäjää jolla käyttö ei olisi lipsunut arkeenkin ja ennen pitkää niin työt, perhe ja ystävät kärsii.

Vierailija
16/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten  voisi arvata, niin moni on sitä vastaan mitä ei itse käytä. Ei ihme, että suomi on kieltäjien paratiisi.

Vierailija
17/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten  voisi arvata, niin moni on sitä vastaan mitä ei itse käytä. Ei ihme, että suomi on kieltäjien paratiisi.

Sanoisin että olet asian ytimessä.

Vierailija
18/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen kokeillut useita huumeita, yhteenkään en ole jäänyt koukkuun. Esim. amfetamiinia käytän pari kertaa vuodessa, ei tee edes mieli useammin. Alkoholiin olen kyllä koukussa.

Vierailija
19/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi taitaa olla yksi eniten addiktoivista päihteistä, joten se siitä aloittajan teoriasta. Kyllähän meilläkin on huomattavasti enemmän alkoholisteja kuin huumeriippuvaisia.

Kannabis ei aiheuta kovin helposti psyykkistä tai fyysistä riippuvuutta, sienet vielä vähemmän. LSD taitaa aiheuttaa kaikista huonoiten. Toleranssi kasvaa yhden kahden käyttökerran jälkeen niin, että ihan sama laitatko kielesi alle LSD-lapun vai palan talouspaperia. Täytyy pitää kunnolla taukoa, että alkaa taas toimimaan.

Vierailija
20/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisti aloittaa taas jankkaamisen.

Kaikki tajuaa onneksi että jos tuo ei ole riippuvuus niin mikään ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän