Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen opettaja on hirveä

Vierailija
30.10.2021 |

Huutaa lapsille ja vanhemmille, kyseessä nuori kiltti lapsi.
Mitä voi tehdä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yritetty aiheesta sanoa niin menee puolustuslinjalle.

Voinko vaan laittaa aiheesta viestiä esim rehtorille?

Säälittää lapsen puolesta.

Miksi tämä aloitus muuten poistetaan ennen kuin mäen edes kommentteja?

Ap

Vierailija
2/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialle me emme täällä voi mitään. Jos on fiksu lähikasvattaja soitaa koululle;Varaa ajan tapamiseen , jossa läsnä luokan opettaja ja rehtori!Mitä sinä on vaikeaa,puhua asianomaisten kanssa livenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yritetty aiheesta sanoa niin menee puolustuslinjalle.

Voinko vaan laittaa aiheesta viestiä esim rehtorille?

Säälittää lapsen puolesta.

Miksi tämä aloitus muuten poistetaan ennen kuin mäen edes kommentteja?

Ap

Ehkä siksi että aloitus vaikuttaa keksityiltä.

Eihän täällä saa keskustella tummaihoisesta vammaisten raiskaajastakaan , vaikka se on uutisissakin ja totta.

Vierailija
4/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hänelle viestiä, että voidaanko sopia tapaaminen. Lapsi itki kotona, kun oli unohtanut vihon. Ensimmäinen unohdus koko syksynä ja oli saanut huudot... Vasta harjoittelee, 7v.

Ap

Vierailija
5/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä keksisin näin tylsän aloituksen? Lähinnä haluaisin vertaistukea ja kokemuksia.

Mielestäni on väärin huutaa noin pienille.

Koko koulun hlökunta vaikuttaa stressaantuneelta, esim aamuisin kukaan ei tervehdi.. Ovat hyvin totisia, ja olen kuullut kun siellä muillekin, muutkin opettajat huutaa, onko tuo ihan tapa koulussa?

Ap

Vierailija
6/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap ja lapsi! Meillä oli 4 ekaa vuotta hirveä ope lapsella. Hän ei nähnyt lapsessa ikinä mitään hyvää. Toinen alakoulun ope sen jälkeen oli pikkasen parempi. Nyt yläkoulussa on ihan hyvät opet.

Vierailija
7/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla 6! Yritittekö mitenkään vaikuttaa asiaan tuolloin?

Mietin, että eikö tuo vaikuta jo lapesenkin? Onneksi alkuluokkien päivät on lyhyitä.

Ap

Vierailija
8/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi kuulostaa keksityltä. Mutta jos tämä on totta, on vikaa johtamisessa.

Vierailija
9/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sivistymätöntä korottaa ääntään. Lapsi ei ole tottunut tällaiseen, jos teillä on sivistynyt perhe.

Vierailija
10/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huutaa perhepäivähoitaja. Tai tiuskii nyt ainakin.

Vierailija
11/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö opettajan korottaa ääntä koska muut oppilaat meluavat?

Joka tapauksessa rehtori on opettajan pomo, joten häneen yhteyttä jos opettaja ei halua keskustella asiasta.

Vierailija
12/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin asiasta viestin opettajalle. Kertoisin lapsen näkökulmasta miltä se tuntuu. Olet oikeassa, että pienet vasta harjoittelee. Onneksi sinä voit olla lapselle turvana ja kertoa että on ihan ok välillä myös epäonnistua eikä tarvi heti osata. Koulussa opetellaan.

Mun lapsi sanoi myös, että opettaja huutaa joka päivä ja lapsi ei olisi mielellään mennyt edes kouluun. Nyt kun olen nähnyt sivusilmällä opettajan toimintaa etäkoulun johdosta (karanteeneja), niin huomaan että opettajalla on luonnostaan aika voimakas ääni ja kova auktoriteetti. Hän korottaa välillä ääntä mutta ei huuda. Kuitenkin ihan ok mukavaltakin vaikuttaa, vain erittäin jämäkkä kurista tunneilla. Pienestä ja herkästä oppilaasta varmasti vähän pelottava silti.

Katsotaan nyt jos lähikoulun alkaessa jatkuu ahdistus opettajasta, laitan viestiä hänelle. Ei ole siis edes omalle lapselle huutanut, mutta lastani ahdistaa kuunnella sivusta ja juuri se rentous puuttuu että saa myös tehdä virheitä.

Vierailija
13/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että eikö tuo vaikuta jo lapesenkin? Onneksi alkuluokkien päivät on lyhyitä.

Ap

Oli useita palavereja. Eipä ne mitään auttaneet. Tämä hirveä ope kuulemma ottaa aina jonkun silmätikuksi ja silloin se oli meidän lapsi. Kyllä se stressaavaa oli, kun tuntui, ettei mikään mitä lapsi tekee ole oikein. Hän jopa huomautteli välitunneista aina välillä vaikka lapsi ei kiusannut ketään tms. Leikki kuulemma liian rajusti tms.

Vierailija
14/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sivistymätöntä korottaa ääntään. Lapsi ei ole tottunut tällaiseen, jos teillä on sivistynyt perhe.

Sano se lapsille. He yleensä ovat niitä jotka huutavat luokassa.

Vierailija
15/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lapsia riittää. Lapsi kuulee ensimmäisen kerran elämässään negatiivista palautetta, ja valittaa, että opettaja huutaa. Vanhempi hyökkää koululle: hänen kiltille lapselleen ei "huudeta". Olen itse alkuopettaja, ja viime vuosien aikana törmännyt tähän yllättävän usein. Lapset ovat myös nykyisin aidon yllättyneitä siitä, että heidän pitää tehdä jotain, mitä eivät haluaisi, kuten esimerkiksi harjoitella lukemista. Tämä koskee tietysti vain pientä, mutta kasvavaa osaa lapsista.

Vierailija
16/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi kuulostaa keksityltä. Mutta jos tämä on totta, on vikaa johtamisessa.

Niinpä. Ap kirjoitti, että muutkin opet huutaa ja se vaikuttaisi olevan koulun tapa ja opet ovat totisia. Tämä kuulostaa ilmapiiriongelmalta, joka heijastuu lapsiin. Vai toimiikohan erityisopetus kunnassa puutteellisesti, ja opet ovat väsähtäneitä.

Vierailija
17/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap kasvanut jossain kuplassa? Miten meni oma kouluaika? Eikö kukaan koskaan ole korottanut ääntään?

Ei ihme, jos ap:n lapsi säikkyy vihkon unohdusta, jos kotona elellään utopiamaailmassa.

En puolusta oppilaille huutamista. Mutta vihkon unohdus tuskin avaa open äänihuulia.

Opettajan huutamisella ei todellakaan aina ole tekemistä huonon johtamisen kanssa. Opettajat ovat persoonia ja yksilöitä. Jotkut ovat hermoheikkoja höösääjiä, joiden luonnteelle rehtori ei voi mitään.  Yleinen toimintakulttuuri ja arvot voi olla hyvät mutta luokassa voi olla stressaantuunut hermoheikko ope. Kannattaa myös muistaa, että opettajillakin on elämä koulun ulkopuolella. Voi olla eroa, läheisen kuolemaa, sairautta jne.

Lapsellesi voi olla kova paikka, että ulkomaailma ei ole samaa utopiahöttöä kuin kotona. Vai huudatko itsekin joskus lapsellesi??

Syysterveisin

koulumaailmaa ruohonjuuritasolta seuraava

Vierailija
18/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lapsia riittää. Lapsi kuulee ensimmäisen kerran elämässään negatiivista palautetta, ja valittaa, että opettaja huutaa. Vanhempi hyökkää koululle: hänen kiltille lapselleen ei "huudeta". Olen itse alkuopettaja, ja viime vuosien aikana törmännyt tähän yllättävän usein. Lapset ovat myös nykyisin aidon yllättyneitä siitä, että heidän pitää tehdä jotain, mitä eivät haluaisi, kuten esimerkiksi harjoitella lukemista. Tämä koskee tietysti vain pientä, mutta kasvavaa osaa lapsista.

Juuri näin.

Niin mutku mä haluun. Niin mutku mä en haluu. Niin mutku mä vaan teen tän loppuun. Minä haluun, minä en haluu!  Minä minä minä. Ja vanhemmat laukkaa koululle valittamaan.

Vierailija
19/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli useita palavereja. Eipä ne mitään auttaneet. Tämä hirveä ope kuulemma ottaa aina jonkun silmätikuksi ja silloin se oli meidän lapsi. Kyllä se stressaavaa oli, kun tuntui, ettei mikään mitä lapsi tekee ole oikein. Hän jopa huomautteli välitunneista aina välillä vaikka lapsi ei kiusannut ketään tms. Leikki kuulemma liian rajusti tms.

Voi kuule. Opella tuskin on mitään tarvetta ottaa ketään silmätikuksi. Muutenkin hommia on ihan tarpeeksi.

Lapsellesi on huomatettu aiheesta mutta hän ei näe omaa osuuttaan asiassa.

Vierailija
20/47 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen unohduksesta ei ole oikein, mutta mikä sitten on huutamista. Olen yläkoulun opettaja ja takana 25 vuotta, ja ääni on kouliutunut aika kuuluvaksi. Muutama oppilas on nyt parin vuoden aikana valittanut, että huudan hänelle, vaikka siis olen keskustellut aivan rauhallisesti hänen kanssaan, hymyillyt ja nauranutkin siinä samalla eli ilmein, elein ja sanoin viestinyt aivan tavallista keskustelua. Ääni on saattanut olla opemodella eli taustahälyn takia hiukan keskimääräistä lujempi.

Huutaminen edellyttää mielestäni jonkin asteen vihaisuutta, joka näkyy myös ilmeissä, eleissä ja sanoissa, ei vain pelkästään korotetusta äänessä. On valitettavaa, että suvaitsevaisuus erilaisia ihmisiä kohtaan kapenee koko ajan. Opettajan pitää olla pehmeääninen ja kiltti, ei selkeä ja napakka. Mielensä voi pahoittaa mistä tahansa ja heti ollaan viemässä opettajaa roviolle. Eräs kollegani sai jopa vanhemmilta ohjeistuksen, mitä sanoja heidän lapselleen saa käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi