Kun te kirjoittelette vauva-palstalle - kertokaa millainen vauva teillä on ?
Jokaisella vauva-palstalle kirjoittavalla on luonnollisesti oma vauva, joko syntynyt vauva tai vatsassa asusteleva vauva.
Eihän toki kukaan muu kirjoittelisi Vauva-palstalaisten kirjoitusfoorumilla, kuin ainoastaan sellainen ihminen, joka omistaa vauvan tai useampia vauvoja.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut vauvaa enkä haikaile sellaisen perään. Olen täällä, koska jostain syystä monet google-hakuni veivät pari vuotta sitten vauva.fi -osoitteeseen. Huomasin, että täällä on runsaasti vähän yksinkertaista ja herkkäuskoista porukkaa, jota on hauska silloin tällöin juksauttaa.
M40
Yksinkertaiset ja herkkäuskoiset porukat eivät taida olla ilahtuneita siitä, että heitä juksataan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut Suomessa näkeväni että jotkut haluavat sulkeutua pieneen kuplaan joka tukee omaa ajattelua. Onko tämä sitä kun äidit sulkeutuvat vauva kuplaan ja kaikki muu unohtuu
Ei se, että on samassa elämäntilanteessa tarkoita sitä, että oltaisiin samaa mieltä. Ihan kaikki rajatut palstat perustuvat ”omaan kuplaan”, koska se nyt vaan on järkevän keskustelun pohja.
Minun mielestä se ei ole järkevän keskustelun pohja että haetaan ainoastaan tukea omaan ajatteluun eikä siedetä muita mielipiteitä
Kyllä muiden mielipiteitä siedetään eikä täällä kukaan halua vain tukea omaan ajatteluun.
Mä annan sulle esimerkin, joka kuvaa hyvin tätä ”ongelmaa”. Aihe vapaalla keskustellaan lasten (korona)rokottamisesta. Henkilö X kertoo, että häntä hirvittää rokotuttaa 12-vuotias lapsensa. Henkilö Y kertoo heidän 12-vuotiaan rokotetun syystä A. Henkilö Z taas kertoo ettei heidän samanikäinen rokotetta ota syystä B. Sit tulee henkilö W, joka kyseenalaistaa lasten hankinnan, kertoo velan elämän olevan ainoa oikea ja koronarokotteen olevan keino tehdä lapsista hedelmättömiä. ”Tapattakaa vaan lapsenne, heidän ei olisi edes pitänyt syntyä” jne.
Esimerkissä oli monta eri mielipidettä 12-vuotiaiden lasten vanhemmilta ja yksi ”Mulla on oikeus sanoa, koska aihe vapaa”-henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut Suomessa näkeväni että jotkut haluavat sulkeutua pieneen kuplaan joka tukee omaa ajattelua. Onko tämä sitä kun äidit sulkeutuvat vauva kuplaan ja kaikki muu unohtuu
Ei se, että on samassa elämäntilanteessa tarkoita sitä, että oltaisiin samaa mieltä. Ihan kaikki rajatut palstat perustuvat ”omaan kuplaan”, koska se nyt vaan on järkevän keskustelun pohja.
Minun mielestä se ei ole järkevän keskustelun pohja että haetaan ainoastaan tukea omaan ajatteluun eikä siedetä muita mielipiteitä
Kyllä muiden mielipiteitä siedetään eikä täällä kukaan halua vain tukea omaan ajatteluun.
Mä annan sulle esimerkin, joka kuvaa hyvin tätä ”ongelmaa”. Aihe vapaalla keskustellaan lasten (korona)rokottamisesta. Henkilö X kertoo, että häntä hirvittää rokotuttaa 12-vuotias lapsensa. Henkilö Y kertoo heidän 12-vuotiaan rokotetun syystä A. Henkilö Z taas kertoo ettei heidän samanikäinen rokotetta ota syystä B. Sit tulee henkilö W, joka kyseenalaistaa lasten hankinnan, kertoo velan elämän olevan ainoa oikea ja koronarokotteen olevan keino tehdä lapsista hedelmättömiä. ”Tapattakaa vaan lapsenne, heidän ei olisi edes pitänyt syntyä” jne.
Esimerkissä oli monta eri mielipidettä 12-vuotiaiden lasten vanhemmilta ja yksi ”Mulla on oikeus sanoa, koska aihe vapaa”-henkilö.
Tämä on juurikin se syy, miksi minäkin toivoisin täällä keskustelevien ryhmän olevan homogeenisempi. On paljon keskusteluja, joissa sillä ei ole mitään väliä. Esim. Poliittinen keskustelu tai vaikka keskustelut silmien väristä. Ei mitään väliä onko sulla lapsia vai ei. Hyvin moni keskustelu kuitenkin liittyy myös aihe vapaalla lapsiin/perheisiin/lapsiarkeen jne., jolloin täysin puskista tuleva velan hyökkäys on vain ja ainoastaan idiotismia.
Mulla ei ole vauvaa tai isompia lapsia. Ehkä joskus kuitenkin haluan saada omia lapsia. Minua kiinnostaa tällä palstalla kaikenlaiset keskustelut, myös monet vauva- ja synnytysaiheiset, mutta myös niihin täysin liittymättömät. Ne mitkä ei kiinnosta, jätän klikkaamatta auki. Ap:kin voi avata vain ne itseä kiinnostavat vauva-aiheiset ketjut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä tämä on nyt täysin vapaa palsta kaikille aiheille. Kun katsotte aiheita, huomaatte sen.
Mutta, silti tämä on vauva-palsta, jonka pitäisi vaikuttaa palstan aiheisiin merkittävällä tavalla.
Tämä voisi olla palsta, jossa kirjoitettaisiin vauvoista, sehän tämän palstan tarkoitus oli alunperin.
Käyn yhdellä lemmikkipalstalla myös ja siellä on erikseen lemmikkeihin liittyviä osioita kuten täällä vauvoihin lapsiin sekä lisäksi on vastaava osio kuin tämä av, jossa voi keskustella ihan mistä vaan.
Aivan, aihe vapaahan on ihan hyvä osio, ei siinä mitään. Lemmikkipalstalla sä tiedät, että siellä on ihmisiä, jotka on lemmikeistä pääasiassa puhumassa
Mutta ei siellä ole tällaisia aloituksia, että mitä sinä täällä teet, jos sinulla ei ole lemmikkiä.
Terve normaali huulihalkio 6 sormea ja varvasta , kyttyrä selässä , hampaat eri pituiset ja vähän väärässä paikassa , letkuruokintaa ja kramppeja . Ihan terve muuten . Epilepsia ja gluteeniton maitoallergia muttei muuta vaivaa. No kasvu loppui siinä 2 vuotiaana...
Tiedätkö mikä on vihreä ja roikkuu puun oksalla . ( Oikea vastaus on raaka apina).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut vauvaa enkä haikaile sellaisen perään. Olen täällä, koska jostain syystä monet google-hakuni veivät pari vuotta sitten vauva.fi -osoitteeseen. Huomasin, että täällä on runsaasti vähän yksinkertaista ja herkkäuskoista porukkaa, jota on hauska silloin tällöin juksauttaa.
M40
Yksinkertaiset ja herkkäuskoiset porukat eivät taida olla ilahtuneita siitä, että heitä juksataan ?
No valtaosahan täällä aloituksista on trollauksia. Tai sitten aivan järjetöntä horinaa kuinka ollaan hevonen tai ikävöidään ihan kauheasti satoja viestejä päivässä.
"Äitien keskustelupalsta" - missä oli sanottu että isät ei saa keskustella vauvoistaan? Tai muut henkilöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja tahtoi vain muistuttaa kaikkia siitä, että tämä on Vauva-palsta, jossa on tarkoitus keskustella vauvoista. Ketjun aloittaja ei ole kieltämässä muiden aiheiden keskusteluja, mutta tahtoo kuitenkin että ihmiset huomioisivat palstan oikeat käyttäjät, äidit jotka tahtovat keskustella vauvoistaan. Ulkopuoliset kirjoittelijat ovat tehneet palstan oikeaan kohderyhmään kuuluvien äiti-kirjoittelijoiden keskinäisen kirjoittelun hyvin vaikeiksi, tuomalla keskustelupalstalle omia aiheitaan.
Missä lukee, että on tarkoitus puhua vauvoista? Tämän osion nimi on Aihe vapaa. Mitähän se mahtaa tarkoittaa. Voisiko se olla, että aihe on vapaa?
https://www.vauva.fi/keskustelu/
Huomatkaa sana: Vauva
Mutta tämä on aihe vapaa-osio. Huomaa sanat: aihe vapaa-osio.
Ja kukaan ei ole rajoittamassa tätä osiota. Kyllä muakin sieppaa henkilöt, jotka vauvapalstalla raivoaa aihe vapaalla vain, koska aihe on vapaa. Palsta on tarkoitettu ihmisille, jotka ovat täällä juuri siksi, että tämä on vauvapalsta ja he haluavat keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa aihe vapaalla.
Missä niin lukee että on tarkoitettu vain tuollaiselle ihmisille?
21v. poika joka asuu omillaan. ❤