Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä jutussa on kuvailtu narsistista vanhempaa, itse olen kertonut omasta äidistäni paljon pahempiakin esimerkkejä

Vierailija
30.10.2021 |

Silti palstalla on paljon kiusaajia, joista sellainen äiti on ihana ja hyvä äiti
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008366118.html

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nimitys "äitihullu" ei ole mitenkään sinua ihmisenä arvottava vaan kuvaa käytöstäsi palstalla.

Jos tekisit paljon avauksia vaikkapa pannukakkuresepteistä, siis enemmän kuin ihmiset jaksavat lukea, sinut alettaisiin tuntea nimityksellä "pannukakkuhullu". Tiedätkös, samalla lailla kuin esimerkiksi opettajat tunnetaan "opettajina", joska he opettavat.

Tämä on palstaterminologiaa eikä kiusaamista!

Nou nou nou nou nou. Siinä on kyse siitä, että vastaajat kokevat oikeudekseen kutistaa ja vähätellä minun kokemukseni jonkinlaiseksi vitsiksi, johon heillä on mielestään oikeus suhtautua piittaamattomasti. Toki onkin, mutta en voi kokea sellaisia ihmisiä arvostavina tai hyväksyttävinä. Jos ei osaa suhtautua tukien ja auttane, mitäpä jos olisi vain ihan hiljaa?

Toisten kokemukset eivät ole mikään pilajuttu.

Ap

Ota huomioon, että tuo on sinun subjektiivinen tulkintasi, ei objektiivinen totuus.

Kun itse käytän noita hullu-termejä, en ajattele mitään pilajuttuja.

Vierailija
22/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmetyttää, kuka sinulle on sanonut, että narsistinen äiti olisi ihana ja hyvä.

Onko joku ihan noilla sanoilla sen sanonut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä kiusaajat ovat muka väittäneet, että heidänkin vanhempansa olivat narsisteja tai heitä on kiusattu. Mitä sitten, he yrittivät vähätellä minun kokemuksiani. Jos heitäkin todella olisi satutettu syyllistämällä, manipuloimalla ja negatiivisella vertailulla, niin mitä syitä heillä olisi kiusata minua?

Ap

Vierailija
24/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oman, pienen lapsensa syyllistäminen on pahinta, mitä oma vanhempi voi lapselleen tehdä. Ja minun äitini syyllisti minua ihan koko ajan, aina. Hän ei rakastanut minua, eikä koskaan hyväksynyt minua ja silti itse kuvittelee edelleen toista. Hän on ollut mielestään hyvääiti, kun oli ilkeä, satuttava, syyllistävä, manipuloiva ja negatiivisesti vertaileva.

En ole koskaan saanut hoitoa, apua enkä tukea hänen aikaansaaamiinsa haavoihini.

Ap

Narsisti on sellainen että hän ei kykene myöntämään tehneensä mitään väärää.

Eli jotenkin on vain käytävä lävitse tämä prosessi itsensä kanssa. Eli viha, suru ja hyväksyminen.

Tämä on lapselle todella vaikea asia, koska on vaikeaa saada haavansa parannetuksi, kun kukaan ei ole tuomitsemassa tekijää ja tekoja.

Ap

Ei paranemiseen tarvita tekijän tuomitsemista. Ihminen voi parantua ilman kostoa. Hän on hän ja sinä olet sinä. Menyttä ei voi muuttaa, nykyisyyttä voi. Sinä voit astua asian yläpuolelle. Koet sinulle tapahtuneen pahana asiana, mutta jos toinen ei tekojaan myönnä et voi asialle mitään.

Poista negatiivisia ja kuormittavia tunteita aiheuttavat ihmiset elämästäsi ja keskity positiivisiin ja voimaa antaviin ihmisiin.

Tsemppiä sinulle ja toivottavasti saat vielä rauhan.

Vierailija
25/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ihmetyttää, kuka sinulle on sanonut, että narsistinen äiti olisi ihana ja hyvä.

On, täällä palstalla. Mun äitiäni koskevissa ketjuissani. Kun olen kertonut olevani haavoilla äitini takia. Minua on ruvettu pilkkaamaan ja satuttamaan ihan kansanhuvi -tyyppisesti. Ja samalla kiusaajilla on kuulemma itsellään ollut monilla juopot vanhemmat.

Se ilmeisesti aikaan saa sen, että vain heillä voi olla haavoja lapsuudestaan, mutta ne eivät kuulemma haittaa menoa enää. Siksi minua saa kiusata, koska mä kerron, miten mun äidin teot haittaavat itseäni yhäkin.

Ap

Vierailija
26/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nimitys "äitihullu" ei ole mitenkään sinua ihmisenä arvottava vaan kuvaa käytöstäsi palstalla.

Jos tekisit paljon avauksia vaikkapa pannukakkuresepteistä, siis enemmän kuin ihmiset jaksavat lukea, sinut alettaisiin tuntea nimityksellä "pannukakkuhullu". Tiedätkös, samalla lailla kuin esimerkiksi opettajat tunnetaan "opettajina", joska he opettavat.

Nou nou nou nou nou. Siinä on kyse siitä, että vastaajat kokevat oikeudekseen kutistaa ja vähätellä minun kokemukseni jonkinlaiseksi vitsiksi, johon heillä on mielestään oikeus suhtautua piittaamattomasti. Toki onkin, mutta en voi kokea sellaisia ihmisiä arvostavina tai hyväksyttävinä. Jos ei osaa suhtautua tukien ja auttane, mitäpä jos olisi vain ihan hiljaa?

Ap

Mitäs jos lähtisit siitä, että osoittaisit rakkautta omille lapsillesi. Olisit läsnä, hyväksyisit ja rakastaisit heitä sellaisena kuin he ovat. Ettet aiheuttaisi kenellekään paljon enemmän pahaa, kuin äitisi on ikinä aiheuttanut.

Ja kaikki jutut mitä olet kertonut aiemmin, kertovat lähinnä siitä, että äitisi on sinun ja mummosi narsistisen käytöksen uhri. Teillähän on rahaa, joten olette parempia kuin äitisi.

Vierailija
27/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Näkee, ettet sinäkään ymmärrä paranemisesta mitään, jos a) väität, ettei siinä tarvita tekijän ja tekojen tuomitsemista. Et edes ymmärrä selvästikään, mitä se tarkoittaa uhrille ja b) kun sekoitat tuomitsemisen kostoon. Sinun epäymmärtäjiin olen jo tottunut. Ei sun tarvitse kellekään satutetulle koittaa mitään lohtua antaa.

Ap

Vierailija
28/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, täällä palstalla. Mun äitiäni koskevissa ketjuissani. Kun olen kertonut olevani haavoilla äitini takia. Minua on ruvettu pilkkaamaan ja satuttamaan ihan kansanhuvi -tyyppisesti. Ja samalla kiusaajilla on kuulemma itsellään ollut monilla juopot vanhemmat.

Se ilmeisesti aikaan saa sen, että vain heillä voi olla haavoja lapsuudestaan, mutta ne eivät kuulemma haittaa menoa enää. Siksi minua saa kiusata, koska mä kerron, miten mun äidin teot haittaavat itseäni yhäkin.

Ap

Ja silti olet niin tyhmä, että tulet tänne jankuttamaan samaa paskaasi vuodesta toiseen, vaikka ketään ei kiinnosta.

Vierailija
29/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä kiusaajat ovat muka väittäneet, että heidänkin vanhempansa olivat narsisteja tai heitä on kiusattu. Mitä sitten, he yrittivät vähätellä minun kokemuksiani. Jos heitäkin todella olisi satutettu syyllistämällä, manipuloimalla ja negatiivisella vertailulla, niin mitä syitä heillä olisi kiusata minua?

Ap

Tällä samalla logiikalla kiusaat nyt itse tuon haastattelun ihmisiä, kun sanot omia kokemuksiasi paljon  pahemmiksi ja siten mitätöit heidän kokemuksiaan.

Eikö voitaisi vain hyväksyä, että kovia ihmiskohtaloita on paljon eikä se ole mikään kilpailu?

Vierailija
30/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäs jos lähtisit siitä, että osoittaisit rakkautta omille lapsillesi. Olisit läsnä, hyväksyisit ja rakastaisit heitä sellaisena kuin he ovat. Ettet aiheuttaisi kenellekään paljon enemmän pahaa, kuin äitisi on ikinä aiheuttanut.

Ja kaikki jutut mitä olet kertonut aiemmin, kertovat lähinnä siitä, että äitisi on sinun ja mummosi narsistisen käytöksen uhri. Teillähän on rahaa, joten olette parempia kuin äitisi.

Just. Että kiusaajat ovat tällä tasolla, että jos lapsella ja hänen isänsä äidillä on enemmän rahaa, kuin mun narsistisella äidilläni, me olemmekin kiusanneet häntä. Just tällaisia nämä kiusaajat ovat. Miten oma lapsi voisi kiusata omaa äitiään?

Mä en edes tiennyt alle 15-vuotiaana omistavani kämpän. Isäni äiti auttoi äitiäni rahallisesti, antoi asua puoli-ilmaiseksi eron jälkeen, hankki kesämökin äitini käyttöön ja palkkasi kotiapua.

Tällainen kommentoija haluaa vain kiusata, ei auttaa, saati osaa olla rakentava.

Ap

Vierailija
31/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tällä samalla logiikalla kiusaat nyt itse tuon haastattelun ihmisiä, kun sanot omia kokemuksiasi paljon  pahemmiksi ja siten mitätöit heidän kokemuksiaan.

Eikö voitaisi vain hyväksyä, että kovia ihmiskohtaloita on paljon eikä se ole mikään kilpailu?

Siis monkä haastattelun? Olisiko herkkyys vain sinun omassa mielessäsi, en ole vähätellyt kenenkään muun kokemuksia. Jos sen sijaan joku alkaa vähätellä mun kokemuksia, niin miksi minun pitäisi silloin sanoa, että hän on kokenut minua paljon pahempaa, eli ylistää hänen pahoja kokemuksiaan? Miksi haluat sellaista? Etkö ysty antamaan oikeutta kokemuksilleni? Vaadit, että minun olisi ylistettävä muiden kokemuksia, vaikka te vähättelette minun kokemukseni? Sellaistahan sinä vaadit.

Ap

Vierailija
32/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis monkä haastattelun? Olisiko herkkyys vain sinun omassa mielessäsi, en ole vähätellyt kenenkään muun kokemuksia. Jos sen sijaan joku alkaa vähätellä mun kokemuksia, niin miksi minun pitäisi silloin sanoa, että hän on kokenut minua paljon pahempaa, eli ylistää hänen pahoja kokemuksiaan? Miksi haluat sellaista? Etkö ysty antamaan oikeutta kokemuksilleni? Vaadit, että minun olisi ylistettävä muiden kokemuksia, vaikka te vähättelette minun kokemukseni? Sellaistahan sinä vaadit.

Ap

No nyt meni hyökkäävyys niin yli, että moikka.

Vielä mietitkin, miksei ihmiset sua jaksa kuunnella.

Vierailija
33/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutun, ja sen mukaan ajatellen valtaosa menneiden vuosikymmenten äideistä olisi muka narsistisia. Tuollaisia käytöspiirteitä löytyy myös useista muista tunne-elämän kehityshäiriöistä. Mutta eihän niistä mitään mainita, kun muotidiagnoosi kaikelle on nykyään narsismi.

Vierailija
34/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei sellaisten tarvitsekaan kuunnella, jotka sanovat jotain yhtä tyhmää kuin sinä, eli koittavat vain syyllistää uhrin, että mitäs et ole vielä saanut parannuttua. Eivätkä osaa lainkaan parantaa uhrin haavoja oikeilla sanoilla. Se menee vain siihen, että uhrin pitäisi kouluttaa sinunlaisiasi tajuamaan, että se, mitä sanoit ei ooe se, mitä uhri kaipaa ja se ei ole uhrin tavoite, vaan hänen energiansa viemistä.

Ap

Vierailija
35/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vahvoja narsistisia piirteitä omaava lapsi.

Kyllä ne lapset voivat satuttaa vanhempiaan.

Jatkuva valehtelu, manipulointi ja lapsen empatian puute satuttavat vanhempaa.

Vierailija
36/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei sellaisten tarvitsekaan kuunnella, jotka sanovat jotain yhtä tyhmää kuin sinä, eli koittavat vain syyllistää uhrin, että mitäs et ole vielä saanut parannuttua. Eivätkä osaa lainkaan parantaa uhrin haavoja oikeilla sanoilla. Se menee vain siihen, että uhrin pitäisi kouluttaa sinunlaisiasi tajuamaan, että se, mitä sanoit ei ooe se, mitä uhri kaipaa ja se ei ole uhrin tavoite, vaan hänen energiansa viemistä.

Ap

Tämä viesti oli tosi tyhmästi sanottu ja minun energiani viemistä.

Se ei myöskään parantanut haavojani. :(

Vierailija
37/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Missä kohdassa tätä ketjua tuo lihavoitu on sanottu? Missä sua on syyllistetty?

Vierailija
38/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en epäile aloittajan äidin narsistisuutta, koska narsistisuus on valitettavasti tainnut periytyä. Harvoin näkee näin äärimmäisen näköalatonta minä-minä-valitusta = klassista uhriutuvaa narsismia.

Ja ihme kuvitelmaa, että muut olisivat tälle kirjoittajalle velkaa jotain lohdutusta ja parannusta, vaikka hän ei yhtään itse mieti, miten loukkaavasti kirjoittaa muille.

Vierailija
39/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani en epäile aloittajan äidin narsistisuutta, koska narsistisuus on valitettavasti tainnut periytyä. Harvoin näkee näin äärimmäisen näköalatonta minä-minä-valitusta = klassista uhriutuvaa narsismia.

Ja ihme kuvitelmaa, että muut olisivat tälle kirjoittajalle velkaa jotain lohdutusta ja parannusta, vaikka hän ei yhtään itse mieti, miten loukkaavasti kirjoittaa muille.

Tässä tapauksessa narsismi tulee isän suvun puolelta. Toistuvasti hokee sitä, miten ovat parempaa väkeä kuin muut ja parempaa väkeä kuin äitinsä, koska mummolla on ollut jonkin verran varallisuutta, mitä on siirretty eteenpäin. Ja on korostettu näissä keskusteluissa, miten äiti on saanut elää armopaloilla isän suvun omistamassa asunnossa.

Vierailija
40/73 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole ainoa rooli palstalla, että silloin tällöin vain joku asiastahassu sattuu piipahtelemaan palstalla. Naisten vakiokiusaaja.