Lapsi päiväkotiin 8kk
Osaa kävellä.
Mitä mieltä? Peukku ylös = jees, alas = nou.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:00"]Niin vielä laitoshoidetuista lapsista jotka ilmeisestikään eivät pysty kokemaan toisia tärkeinä koska eivät koskaan ole tunteneet itseään tärkeäksi kenellekään. Tanska on avioero tilastossa neljännellä sijalla. Ihmissuhdevsikeudet ovat myös Suomessa olleet jatkuvassa kasvussa. Kyllä sillä lapsuudella suuri merkitys miten koemme itsemme ja muut. [/quote] Mä veikkaan et ihmiset ei osaa käyttäytyä just siks ku ollaan kotona koko maailman keskipisteenä, ylisuorittavat äidit hyysää kullannuppujaan eikä todellisesta elämästä saada minkään näköistä käsitystä. Huolestuttavaa kun seuraava sukupolvi saa sellaisen elämänmallin että on ok olla kotona vuosi tolkulla eikä tarvitse tehdä töitä. Tää suomen tuki/sossukupla tulee puhkeamaan ennen pitkää.
[/quote]
Kaikella on aikansa kun ollaan vauva ollaan keskipiste, taaperoiässä sitä sitten hiljalleen tästä alkaa luopua kun kun apua rakastavasta vanhemmasta. Ongelma päinvastoin onkin juuri siinä että juututaan tähän taaperon itsekeskeisyyteen kun ei ole rakastavaa aikuista jonka takia itsekeskeisyydestä luovutaan koska aikuinen niin tärkeä että omatkin tarpeet välillä siirtyvät yhteisen hyvän olon tieltä.
[/quote]
Tämä on mielenkiintoinen kommentti, mutta olisiko jotenkin huonosti kirjoitettu/muotoiltu kun en saa oikein tolkkua.
Olisitko oikeasti ystävällinen ja muotoile uudelleen. Onko lähdettä?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:21"]Kamalaa kun puhutte laitoshoidosta. Meidän lapset on kunnallisessa päiväkodissa, jossa on aivan ihanat ja pätevät hoitajat. kaikki tämä arvostelu tuntuu pahalta heidän puolesta koska tekevät hyvää ja arvokasta työtä. Kyllä minä heidän kasvatustaitoihin luotan enemmän kuin joskus omaani.
[/quote]
Päiväkoti on silti laitos, ja se näkyy hoidon tasossa. Monissa muissa maissa pienimpiä lapsia hoita yksityishoitajat tai pph tyyliset. Tai sukulaiset. Olen itse lto joten kyse ei ole siitä etten arvostaisi työtä tai luottaisi ammattitaitoon. Olosuhteet, joihin me ltotkaan emme voi vaikuttaa, eivät vain ole kovin hyvät pienen lapsen hoitoon. Toki suurin osa lapsista pärjää ihan ok ja sopeutuvat koska on pakko, mutta silti alle vuoden ikäiselle optimaalisin paikka on kotona.
Hoidin oman lapseni kun vihdoin viimein sain ja laitoin päväkotiin yli 3 vee ja olin työtön. Ei menty kaikkina päivinä päiväkotiin. riippui ilmasta jne.
Olen töissä PK:n pienten ryhmässä ja en todellakaan veisi omaa lastani tuon ikäisenä päiväkotiin. Perhepäivähoitajalle jos on pakko.