Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te 4-kymppiset, miten ikä näkyy teissä?

Vierailija
06.01.2015 |

Onko tullut mitään muutoksia ulkonäköön?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne muutokset mitenkään yhdessä yössä hupsahda kun neljäkymmentä tulee lasiin. :) Ihan sama naama peilistä tuijottaa takaisin kuin ennenkin, eikä mitään uutta vaivaakaan ole tullut. 

Eniten iän huomaa ehkä siinä ettei enää niin jaksa välittää toisten kohkaamisista tai viitsi lähteä mukaan jos joku nuorempi saa sätkyjä ja tärinöitä jostain suhteellisen mitättömästä syystä. (eli toisin sanoen; mitä joku muu on jossain saattanut ehkä jostakusta sanoa)

Vierailija
2/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho veltostuu, valahtaa kaikkialta, tuntuu siltä kuin jotkut näkymättömät kiinnitykset vähitellen pettäisivät. Hoikkanakin näyttää löysältä, joutuu treenaamaan ihan älyttömästi että pysyy kiinteänä. Silmien väri on haalistunut, yläluomet alkaneet repsottaa, silmät on syvemmällä päässä kuin ennen. Teitittelyyn törmää jokaisessa asiakaspalvelutilanteessa ja se on aina yhtä kiusaannuttavaa. 

Minut irtisanottiin työpaikasta, jossa olin ollut 26-vuotiaasta saakka, samana vuonna kun täytin 39 vuotta. Myös suurin osa kollegoista irtisanottiin tuotannollisista syistä. Kukaan meistä irtisanotuista nelikymppisistä ei ole työllistynyt vielä puolen vuoden sisällä. Emme ole enää kiinnostavia työnantajan silmissä, vaikka työkokemusta ja koulutusta löytyy.

Elämään suhtautuminen on muuttunut toisenlaiseksi, oman elämänsä rajallisuuden tajuaa jo liiankin hyvin ja ajallisesti kuolema tuntuu olevan jo aivan nurkan takana, optimistisuutta on elämän kriiseissä vaikeampaa saavuttaa kuin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin miinus on yöunien laatuvaatimukset. Vekaran herättämänä ei saa yöllä niin hyvin unta, kuin olisi saanut 15 vuotta sitten. Silloin jaksoi valvoa yöt töitä tehden, nyt pitäisi saada se 8 tuntia unta edes 2-3 pätkässä, joista yksi on vähintään 5 tuntia. Tässä iässä jo tietää, ettei kofeiinilla voi repiä liikoja lisätunteja. Se kostautuu muutoin myöhemmin rajusti.

Vierailija
4/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
5/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän on kertynyt kiloja ja hiuksissa sekä parrassa alkaa olla vähän harmaata. Eikö tuo ihokaan ole enään samanlainen kuin 20 vuotta sitten.

t.mies

Vierailija
6/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jaksoi nostaa seisovan kyrvän varassa 50kg:n punttia, vaan eipä nouse enää. Ei polvet kestä.

Vierailija
7/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:59"]

Ylemmälle viestille: Syy lienee siinä, että miehet vanhenevat kuin hieno viini ja naiset kuin maito.

[/quote]

Näinhän meille opetetaan. Tosiasiassa keski-ikäisissä miehissä on huomattavasti pienempi osuus itsestään huolta pitäviä, siistejä ja hyväkroppaisia miehiä, kuin vastaavia naisia. Media opettaa meidät katsomaan miehen vanhenemista, harmaantumista, rypistymistä ja jopa kaljuuntumista positiivisesti, mutta pitämään naisissa samoja asioita vastenmielisinä. Myös lainaamani kommentin avoin naisvihamielisyys on opittua. 

Itse en voisi seurustella vanhan miehen kanssa, joka halveksii ikäisiään naisia.

Vierailija
8/40 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho ei ole sellainen heleä kuin ennen, jotenkin vaan..harmaampi ja sellainen veltompi kuin ennen, kasvoissa siis. Olen lihavampi kuin 10-15 vuotta sitten, mutta kasvoni ovat huomattavasti kapeammat. Liha pakenee kasvoistani siis. Jos olisin laiha, naamani olisi varmaan tosi luiseva kun nytkin se on lihavana paljon kapeampi kuin ennen.

Käsien iho etenkin kämmenten päältä on todella ohutta ja hauraan oloista, ja näin pakkasilla kädet ovat kuin jotain pergamenttia, jotka kuivuvat ja rypistyvät. Muitakin iho-ongelmia on paljon. Atooppinen ihottuma ja psori riehuvat.

Tuo teitittely on kamalaa - moikkaan nuorta kassaa, ja saan vastaukseksi hein ja olkaa hyvä. Seuraava saa moin ja kiitti. Miesten katseet hyppäävät usein ylitseni - PAITSI kun olin jokin aika sitten järkyttävän ihastunut ja kuljin aivan pää pilvissä, niin sain todella paljon kiinnostusta osakseni ja katseita ja flirttiä. Eli asenne vaikuttaa varmaan paljon tähän, ja piristää ulkomuotoakin, joka kyllä on varjo entisestään.

Pakko kai se olisi alkaa sille elämänmuutokselle, jos joskus aion alkaa. Elämä on nyt puolivälissä, jos elän hyvin. Pitäisi kai aloittaa.

Yksi iso muutos: en kestä alkoholia humaltumistarkoituksessa YHTÄÄN! Krapulat ovat jotain järkyttäviä, kestää toipua monta päivää. Maanantainakin on vielä ihan hajalla, jos viikonloppuna on vetänyt kännit. Mielialat heittelevät kankkusessa miten sattuu ja olen todella masentunut sen kauhean krapulan lisäksi.

PMS-oireet ovat jotain järkyttävää. Olen niin kiukkuinen ennen menkkoja, että meinaan poksahtaa raivooni. En muista että nuorena olisi tällaista ollut. Tosin en käytä hormonaalista ehkäisyä, joten sekin voi vaikuttaa että hormonitoiminta on vain omaani.

Onhan niitä, muutoksia. Toisaalta en välitä paljon yhtään enää, mitä muut ajattelevat minusta, vaan teen mitä lystään ja elän elämääni kuten parhaaksi näen. Olisipa tämä itsetunto ollut siinä parikymppisen kropassa, mutta kaikkea ei voi saada...

Vierailija
9/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä tulee, eikä lähde. Naama alkaa roikkumaan. Sisäreisien iho veltostuu.

Vierailija
10/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 39v ja en osaa sanoa. Mutta viim 6kk aikana minua on useammalta taholta luultu 30-35v ikäiseksi.

Vierailija
11/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luonnostaan melkein musta tukka. 40 v täytettyä on alkanut tulla harmaita. Kilot kertyy herkemmin ja ihmepaikkaan: leuan alle, tullut pehmeyttä. Niin se mummoksi muuttuminen alkaa.

Vierailija
12/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit roikkuu. Eipä mulla muuten ole vielä ikä alkanut näkyä. Toisaalta luin juuri jostain, että roikkutissisyys on hyvä merkki rintasyövän kannalta. Kiinteisiin tisseihin tulee helpommin syöpä kun on enemmän jotain kudosta...

Vierailija
13/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenänpielijuonteet ovat helvetilliset

Vierailija
14/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen sivistyksenä, muuten ei mitenkään.

Vierailija
15/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on alkaneet kiinnostua kovasti.

t:40v mies.

Vierailija
16/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanhemman näköinen olen kuvissa. Lisäksi nuret komeat urokset alkaneet katsella perään ja minä heidän peräänsä... ;)

Vierailija
17/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuan alla löysempää nahkaa kuin ennen, tukassa harmaita haituvia, posket roikkuvat aikaisempaa olempana. Silti minua luullaan jopa 10 vuotta nuoremmaksi. Onneksi.

Vierailija
18/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:20"]

[/quote]

Sama, mutta meillä alkaa olemaan kiire, koska kulli ei toimi enää kauaa.

T:41v mies.

Vierailija
19/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänympärysten iho on selvästi kuivempi ja ohuempi kuin ennen, samoin kädet. Minulla myös leuan alle tullut pehmeää, ja tuon hiustenvärin allekirjoitan täysin. Minulla on tummat hiukset, joita olen värjännyt/sävyttänyt säännöllisesti. Nyt tuntuu, että juurikasvu on entistä vaaleampaa. 

Valitettavasti myös rinnat roikkuvat, eikä ilman rintsikoita halua enää olla. Johtunee kahdesta lapsesta. Alusvaatteiden ja bikinien istuvuuden kanssa pitää olla tarkkana. 

Vierailija
20/40 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:20"]

[/quote]

Sama, mutta meillä alkaa olemaan kiire, koska kulli ei toimi enää kauaa.

T:41v mies.

[/quote]

Komppaan täysin. T: 42v mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä