Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taida kunnioittaa äitiäni sisimmässäni :'(

Vierailija
06.01.2015 |

Käyttäydyn huonosti etenkin perheenjäseniäni kohtaan. Kärsin huonosta itsetunnosta ja olen masentunutkin. En käyttäydy kunnioittavasti miestäni kohtaan, jota kyllä rakastan tai ainakin tarvitsen. Äitisuhteeni on huono. Tajusin juuri tänään, että en oikeastaan voinut lapsuudessa aidosti kunnioittaa äitiäni, riitelimme yleensä aina vain ja minä puhuin hänelle rumasti ja hän arvosteli ja haukkui minua. Ja sama kunnioittamattomuus jatkuu vielä nyt aikuisuudessa. Minusta se on aika kummallista. Miten tähän on tultu?? Äiti on pilannut paljon olemalla ihminen, jota ei ihminen voinut kunnioittaa, mutta jota oli pakko kunnioittaa, hän hallitsi pakolla ja syyllistämällä, ja sai minut kokemaan, että vika siihen, että en pidä hänestä on minussa. 

Äiti opetti, että vika kaikkeen on minussa. 

En kunnioita omaa äitiäni, omg. En tiedä, mitä tehdä. Koska en voi vain alkaa kunnioittaa häntä, hän on minulle todella paljon velkaa kunnon kohtelua. Jos hänelle koittaa puhua, hän menettää malttinsa pian ja alkaa huutaa minulle ja sama käy itsellenikin, menetän malttini koska mikään, mitä hänelle sanoo, ei ota tulta alleen. Mulla on kaksi pientä lasta ja heillä on ihan jees mummi äidissäni, koska heidän ei tarvitse olla yhdessä 24/7. Mihin tää mun äitikriisi vie mun lasten ja äitini suhteen? En haluaisi enää olla tekemisissä äitini kanssa. Mulla on kauhea kiusaus vain käyttäytyä huonosti häntä kohtaan ja näin osoittaa ja alleviivata ongelmaamme, että huomaatko, emme me edes kunnioita toisiamme, koska järkevä äiti tajuaa, että jos häntä ei kunnioiteta, niin se johtuu siitä, ettei hänkään kunnioita lastaan (äiti luulee, ettei  missään ole mitään ongelmaa, paitsi mussa.)

Mutta jos mä nyt vain oksennan vihani hänen niskaan, niin ketä siitä syytetään? Mua tietenkin. En osaa puhua äidilleni, mistä kenkä puristaa, sillä hän ei kertakaikkiaan usko, että hän on tehnyt mitään väärin. Ihan kauhea tilanne. Menetän äitinikin. Isän olen jo menettänyt, hän hylkäs mut, ei enää välitä minusta, kun aloin itsenäistyä enkä enää myötäillyt häntä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän