Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin hyvä laki

Vierailija
21.01.2015 |

Kauan se sinänsä kesti ennenkuin saivat sellaisen laadittua. Koulukiusaaminen on nykyään kielletty eli alaikäisetkin saivat samat oikeudet kuin aikuiset. Jos lapsi kiusataan, siitä ilmoitetaan poliiseille jotka tutkivat asiaa ja kiusaajat joutuvat lastensuojeluviranomaisten luo setvimään asiaa. Aika makee juttu!

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites siinä tapauksessa kun minua ja ystävääni pojat "kiusasivat". Ystäväni koki sen kiusaamisena ja minä poikien huomion osoituksena. Minua ei ne hauskat lempinimet heilauttaneet, mutta ystäväni otti ne raskaasti. Nimittely on esim. pulu ja tipu. hoitaja ja hieroja. Vihjaavia nimiä. Ja muuta jäynää. Miten tuo ratkaistaan? Ystävääni kiusattiin ja itse koin sen saman poikien normaalina kanssakäymisenä. 

Vierailija
2/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ongelma ratkeaa tällä. Kouluista saattaa ja toivon mukaan tulee turvallisempia  kuin mitä nyt ovat ja toivottavasti kouluampumistapauk sia ei enää kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:05"]

Hyvä että kytät tulee! Pelästyypä kiusaajat!

[/quote]Jos on nuori eka-,tokaluokkalainen ja ensimmäistä kertaa kiusaamassa, riittää useimmiten opettajan tai vanhempien paikalle tulo.

Vierailija
4/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:04"]

Mites siinä tapauksessa kun minua ja ystävääni pojat "kiusasivat". Ystäväni koki sen kiusaamisena ja minä poikien huomion osoituksena. Minua ei ne hauskat lempinimet heilauttaneet, mutta ystäväni otti ne raskaasti. Nimittely on esim. pulu ja tipu. hoitaja ja hieroja. Vihjaavia nimiä. Ja muuta jäynää. Miten tuo ratkaistaan? Ystävääni kiusattiin ja itse koin sen saman poikien normaalina kanssakäymisenä. 

[/quote]

Soittkaa 112. Kyllä poliisi ja lastensuojelu auttaa! No, joo. Monta kertaa kiusatut ovat tosikkoja eivätkä osaa vastata, eikä ottaa huumorilla, mutta se ei tee kiusaamisesta yhtään sen vähäpätöisempää. Ystäväsi ei ole sinä, joten hän kokee asiat eritavalla. Eikä sitä pidä vähätellä.

Vierailija
5/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:08"]

[/quote]

Soittkaa 112. Kyllä poliisi ja lastensuojelu auttaa! No, joo. Monta kertaa kiusatut ovat tosikkoja eivätkä osaa vastata, eikä ottaa huumorilla, mutta se ei tee kiusaamisesta yhtään sen vähäpätöisempää. Ystäväsi ei ole sinä, joten hän kokee asiat eritavalla. Eikä sitä pidä vähätellä.

[/quote]

Entä liioitella?

Vierailija
6/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajilla on yleensä yks yhteinen piirre, eivät itse kestä kritiikkiä lainkaan. Tämä uusi laki musertaa monen kiusaajan suurta intohimoista harrastusta.

Vierailija
7/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

Entä liioitella?

[/quote]

Sinusta ystäväsi liiottelee? Jos toinen kokee olonsa epämielyttäväksi niin...Oletko sitten itse immarreltu tuollaisesta käytöksestä?

Eihän tuollainen nimittely ole kenenkään arvoista. Ei ehkä kiusaamista, mutta pirun huonoakäytöstä. Ei sellaista tarvitse kenenkään hyväksyä. 

Vierailija
8/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Normaalina kanssakäymisenä?! Ihquu<3 Mutta ikää lienee se 12v.

Vierailija
9/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:04"]

Vaikka hyvin ymmärränkin niitä joka sanovat ettei poliisi pysty kuitenkaan puuttumaan /auttamaan tilanteessa...

Kuten Ap kirjoitti, tässä annetaan alaikäisille SAMAT oikeudet fyysiseen koskemattomuuteen ja kielletään myös muu "kiusaaminen". Koko "kiusaaminen" termi on perseestä, sillä ko. termillä VÄHEKSYTÄÄN tekoja, jotka aikuisten välillä mielletään VÄKIVALLAKSI tai HENKISEKSI VÄKIVALLAKSI.

41v m

[/quote]Työpaikkakiusaaminen on aikuisten välillä tapahtuvaa..

Vierailija
10/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:23"]

[/quote]

Normaalina kanssakäymisenä?! Ihquu<3 Mutta ikää lienee se 12v.

[/quote]

Nimenomaan ikää oli 12-13v silloin. Tottakai tsemppasin ystävääni, mutta en itse käsittänyt edes silloin miksi pulu ja tipu olisi muuta kuin hauskaa. Toivoisin, että vieläkin sanottaisiin puluksi;-)

Vierailija
11/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni pahoinpideltiin koulussa ollessaan, muttei koulu tehnyt mitään, sillä veljeänihän "vain" kiusattiin. Luojan kiitos täst uudesta poliisihommasta, ettei viitata tulevaisuudessa kintaalla, kun joku on kirjaimellisesti päähänpotkittu :(

Vierailija
12/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä jotain uutista tai juttua jossain? Haluaisin laittaa linkkiä siskolleni jota on kiusattu jo vuosia ilman että kukaan puuttuu vaikka asia on myös opettajien tiedossa :(

Vierailija
13/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:07"]

Onko tästä jotain uutista tai juttua jossain? Haluaisin laittaa linkkiä siskolleni jota on kiusattu jo vuosia ilman että kukaan puuttuu vaikka asia on myös opettajien tiedossa :(

[/quote]

Koulun käytävien seinillä on julisteet (poliisin)  missä käy  ilmi mitä eri kiusaamismuotoja löytyy ja että kaikki laittomia.

Vierailija
14/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:10"]

Yhteiskunta ei pysty vastaamaan edes turvallisuuteen kouluissa niin tilalle osataan tarjota vain pamppua.

[/quote]

onneksi suomen poliisi ei ole ihan pelkkää pampun heiluttelua. 

nimim. ulkomailal asunut ja suomen paskalakkeja arvostava

silti + perseestä, että opet / reksit eivät osaa/jaksa/kykene hoitamaan. 

Vierailija
15/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:04"]

Vaikka hyvin ymmärränkin niitä joka sanovat ettei poliisi pysty kuitenkaan puuttumaan /auttamaan tilanteessa...

Kuten Ap kirjoitti, tässä annetaan alaikäisille SAMAT oikeudet fyysiseen koskemattomuuteen ja kielletään myös muu "kiusaaminen". Koko "kiusaaminen" termi on perseestä, sillä ko. termillä VÄHEKSYTÄÄN tekoja, jotka aikuisten välillä mielletään VÄKIVALLAKSI tai HENKISEKSI VÄKIVALLAKSI.

41v m

[/quote]Työpaikkakiusaaminen on aikuisten välillä tapahtuvaa..

[/quote]

Olet oikeassa, jätin tahallani pois termin "työpaikkakiusaaminen".

Jos aikuista syytetään "työpaikkakiusaamisesta" tai hänen lastansa "koulukiusaamisesta", kumpi on vakavampi asia?

Kummasta "kiusaamisesta" pahin tai mahdollinen seuraus on perheelle vakavampi?

41v m

Vierailija
16/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maalaisjärkeni ei koskaan ole pystynyt ymmärtämään koulukiusaamisen vähättelyä. Jos aikuinen vetää turpaan toista -> oikeusjuttu. Jos lapsi vetää turpaan toista koulun pihalla, sanotaan vain "pojat on poikia" ja sitä painetaan villaisella, vaikka tulisi  millaiset vammat. 

Vierailija
17/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mitä paskaa monta sivua, toivottavasti kellään teistä ei ole lapsia. Jos on niin antakaa pois.

Missä se linkki tähän "lakiin" on? Vai onko tää taas jonkun omaa tulkintaa jostain "uutisesta" ilta-lehden sivuilta?

Vierailija
18/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni entinen kiusattu on näköjään tämän keskustelun perusteella itse (ainakin) netti-kiusaaja. Eikö hävetä yhtään? Jos jonkun asenne on väärä, ei tarvitse tietenkään taputella päähän, mutta aika loukkaavia kommentteja täällä lentää muille entisille kiusatuille sen varjolla, että "muakin kiusattiin".

Pahempi se on, että käsittelee traumaansa kiusaamalla muita kuin kertomalla, millaista oli olla kiusattu.

Vierailija
19/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:21"]

Voi vittu mitä paskaa monta sivua, toivottavasti kellään teistä ei ole lapsia. Jos on niin antakaa pois.

Missä se linkki tähän "lakiin" on? Vai onko tää taas jonkun omaa tulkintaa jostain "uutisesta" ilta-lehden sivuilta?

[/quote]

Mene johonkin kouluun sisälle niin näet omin silmin sen julisteen.

Vierailija
20/93 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:25"]

Aika moni entinen kiusattu on näköjään tämän keskustelun perusteella itse (ainakin) netti-kiusaaja. Eikö hävetä yhtään? Jos jonkun asenne on väärä, ei tarvitse tietenkään taputella päähän, mutta aika loukkaavia kommentteja täällä lentää muille entisille kiusatuille sen varjolla, että "muakin kiusattiin".

Pahempi se on, että käsittelee traumaansa kiusaamalla muita kuin kertomalla, millaista oli olla kiusattu.

[/quote]

Suoraan puhuminen auttaa. Se ei välttämättä aina ole pelkkää sympatiaa ja empatiaa. Mitä esim. jaxuhali antaa kiusatulle?! Omaan naurettavuuteen ja itseyyteen herääminen tosiaan herätti minussa myötähäpeään itseäni kohtaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän