Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas se alkoi: uudet luistimet, uudet sukset...

Vierailija
06.01.2015 |

ja vain yhtä tai kahta käyttökertaa varten.

Koulussa huomenna luistelua ja ensi viikolla hiihtoa. On ostettu luistimet, nyt sitten varauduttava uusiin suksiin ja monoihin, JOS ensi viikolla pystyy hiihtämään. Ja jos pystyy, voi olla että sen jälkeen ei koulussa hiihtoa olekaan, eikä muuallakaan jos loskat iskee.

On tämä Suomen koulumaailma kummallista, joka vuosi ostettava nämä luistimet ja sukset ja monot, vaikka käyttökertoja vain yksi vuodessa. Kun ei nuo esiteinit kuitenkaan kavereiden kanssa huvikseen lähde "vähän hiihtelemään".

Ja joo, ostan käytettynä jos mahdollista, mutta ei niitäkään aina löydy kaikille käytettyinä sopivan kokoisina.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:09"]Jäähalleja on rakennettu joka niemeen ja notkoon. Sellaista kuntaa ei Suomesta löydy, missä ei jonkinlaista jäähallia olisi. Turha sanoa, ettei pääsisi luistelemaan huonona talvena tai vaikka kesällä.

Ei niitä jäähalleja kyllä joka pitäjässä ole. Vaikka otsikoihin päässyt Juva, jossa julkisuudessa mainittua jäähallia ei todellakaan ole.

Vierailija
22/63 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:07"] [quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:09"] Jäähalleja on rakennettu joka niemeen ja notkoon. Sellaista kuntaa ei Suomesta löydy, missä ei jonkinlaista jäähallia olisi. Turha sanoa, ettei pääsisi luistelemaan huonona talvena tai vaikka kesällä. On se kumma juttu, kun jaksetaan valittaa tästä asiasta. Onko se ollut jotenkin yllätys, kun niitä kakaroita on alettu puskea maailmaan, että kulujakin tulee? Jos ei Suomen koulutuspolitiikka kiinnosta, ainahan voi muuttaa vaikka Usaan. [/quote] Kerro mulle jäähalli jossa saa luistella ilmaiseksi! En tiedä yhtään. Meidän lähimmässä maksaa yleisöluistelu 5e/puoli tuntia, aika on kasilta lauantaiaamuna. Mun pitäisi herätä kuudelta että oltais hallista varttia vaille kahdeksan. No enpä herää, mun lapset harrastaa muuta liikunta akuin luistelua ja hiihtoa. Minulle luistelu- tai hiihtotaito ei ole sen kummempi arvo kuin taito pelata tennistä, jalkapalloa, sählyä, korista tai mitä tahansa lajia. Pitääkö niitä kaikki harrastaa vapaa-ajalla? [/quote] Jaa. No meillä Espoossa on kaksi kertaa viikossa yleisöluisteluvuoro ja ihan ilmaista se on. Eikä 5€ kuulosta kovin pahalta. [/quote] 5e henkilö, myös vanhempi maksaa jos aikoo jäälle mennä. Nelihenkinen perhe maksaa 20e puolen tunnin luistelusta. Ei ole varaa. [/quote] Onhan tuo kieltämättä aika hinnakasta, jos kävis vaikka joka viikko. En nyt ajatellu ihan loppuun. :) Nythän on onneksi aika hyvät säät luistella ulkojäillä.

[/quote]jos olisi ulkojäätä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin jäähalli kymmenen kilsan päässä mutta ei yleisöluisteluvuoroja. Lähin sellainen 35:n km:n päässä. Ollaan käyty jotta nuorimmainen oppisi luistelemaan. Tällä viikolla käyty kymmenen kilsan päässä ulkojäällä kaksi kertaa ja saman matkan päässä hiihtämässä kolme kertaa. Muuten olisivat koneella senkin ajan.

Vierailija
24/63 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:07"] [quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:09"] Jäähalleja on rakennettu joka niemeen ja notkoon. Sellaista kuntaa ei Suomesta löydy, missä ei jonkinlaista jäähallia olisi. Turha sanoa, ettei pääsisi luistelemaan huonona talvena tai vaikka kesällä. On se kumma juttu, kun jaksetaan valittaa tästä asiasta. Onko se ollut jotenkin yllätys, kun niitä kakaroita on alettu puskea maailmaan, että kulujakin tulee? Jos ei Suomen koulutuspolitiikka kiinnosta, ainahan voi muuttaa vaikka Usaan. [/quote] Kerro mulle jäähalli jossa saa luistella ilmaiseksi! En tiedä yhtään. Meidän lähimmässä maksaa yleisöluistelu 5e/puoli tuntia, aika on kasilta lauantaiaamuna. Mun pitäisi herätä kuudelta että oltais hallista varttia vaille kahdeksan. No enpä herää, mun lapset harrastaa muuta liikunta akuin luistelua ja hiihtoa. Minulle luistelu- tai hiihtotaito ei ole sen kummempi arvo kuin taito pelata tennistä, jalkapalloa, sählyä, korista tai mitä tahansa lajia. Pitääkö niitä kaikki harrastaa vapaa-ajalla? [/quote] Jaa. No meillä Espoossa on kaksi kertaa viikossa yleisöluisteluvuoro ja ihan ilmaista se on. Eikä 5€ kuulosta kovin pahalta. [/quote] 5e henkilö, myös vanhempi maksaa jos aikoo jäälle mennä. Nelihenkinen perhe maksaa 20e puolen tunnin luistelusta. Ei ole varaa. [/quote] Onhan tuo kieltämättä aika hinnakasta, jos kävis vaikka joka viikko. En nyt ajatellu ihan loppuun. :) Nythän on onneksi aika hyvät säät luistella ulkojäillä.

[/quote]jos olisi ulkojäätä..

[/quote]

täälläpäin se jäädytetään itse puiston nurkkaan.

Vierailija
25/63 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiihdän ja luistelen, silti teiniä ei kiinnosta.
Täällä ei myöskään ole yhtään kirpparia eikä prismaa alle 100km etäisyydellä. Mielellään ostaisin kirpparilta, urheiluliikkeessä on kallista. Sellainen täällä on.

Vierailija
26/63 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varhaisteini (poika) luistelee puiston jäällä lähes joka päivä ja siellä on kaikki kaveritkin. Myös yläasteikäisiä paljon. Onko tämä muka Suomen ainoa paikka,jossa luistellaan ja pelataan kiekkoa illat pitkät, koska se on hauskaa? Luistimet maksoivat 12 euroa ja pikkusiskolle viime talvena 9 euroa (menevät vielä tänä talvena). Teroitus maksaa siihen päälle 7 euroa. Ei ole kallista koko talven huvista. Sitäpaitsi saan melkein saman hinnan kun myyn luistimet taas eteenpäin.

Sukset ja monotkin mulla on kummallekin, vaikka niitä käyttävät vain siellä koulussa. Sukset menee useamman talven ja monoja saa käytettynä kympillä. Niitä voi ostaa hyvissä ajoin myös Huuto.netistä, jos lähellä ei ole kirppareita.

Itse maksan kaikki yksin, mutta juuri sen takia koluan ne kirpparit hyvissä ajoin.

Vierailija
27/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulusta saa lainata kamoja, tosin ovat tietysti vähän kulahtaneita.

Vierailija
28/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ostanut lapselleni suksia. Pistin koululle selvän viestin että luistimet riittäkööt ja kun muut hiihtää saa mennä kä elemään

Vierailija
29/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukset voisi jäädä meilläkin vähälle käytölle, eivät hiihdä meidän koulussa (Hgin keskusta), mutta luistelua harrastetaan kyllä vapaa-aikana! Ettekö käy luistelemassa? Lapsi kavereiden kesken? Pelaamassa lätkää? Vai onko tää meidän kaupunkilaisten etu, kun kenttiä on vähän joka puolella?

Vierailija
30/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta ja suksia on hirveät läjät. Ei ole tullut mieleen kuitenkaan että lapset ei hiihtäisi koulussa. Minusta se taito on hyvä olla.

Vierailija
31/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi yhtyä valitukseen. Sukset ja luistimet menevät yleensä ainakin kaksi vuotta. Ja meillä esiteini käyttää niitä muutenkin. Luistelee ja hiihtää kavereiden kanssa sekä meidän vanhempien kanssa.

Vierailija
32/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:33"]En voi yhtyä valitukseen. Sukset ja luistimet menevät yleensä ainakin kaksi vuotta. Ja meillä esiteini käyttää niitä muutenkin. Luistelee ja hiihtää kavereiden kanssa sekä meidän vanhempien kanssa.
[/quote] Taitaa olla teidän teini vähemmistöä..

Vierailija
33/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopetus on maksutonta joten missä ongelma?

Vierailija
34/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koulussa koulun sukset. Hyvin harvalla oli omat. Ja luistimet kans. Ja olen pohjois-Suomesta hiihtopaikkakunnalta vieläpä. Oli mielestäni todella hyvä, koska itse olin köyhästä perheestä

Vierailija
35/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä, että nuo tarvikkeet tulee hankittua. Jos alkaakin jossain vaiheessa kiinnostaa, niin on pienempi kynnys lähteä esim hiihtämään, kun on tarvikkeet valmiina.

Jos on oikeasti vähävarainen, niin tarvikkeet saa kyllä koululta. On "nolot" ja kulahtaneet, mutta sitten on.

Vierailija
36/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:28"]

Meillä on 5 lasta ja suksia on hirveät läjät. Ei ole tullut mieleen kuitenkaan että lapset ei hiihtäisi koulussa. Minusta se taito on hyvä olla.

[/quote]Minusta se taito nimenomaan kuuluu vanhempien opettaa tai järjestää vapaa-ajalla hiihtokoulut tmv., jos jonkun se täytyy tehdä. Aivan älytöntä ostaa uudet (/käytetyt) vermeet yhtä-kahta kertaa varten per talvi ja seuraavana talvena kamat onkin jo pienet. Ja on siinäkin oma operaationsa saada ne sukset sinne koululle, kun kaikki ei asu koulun vieressä. Huoh.. lisäisivät enemmin uimaopetusta, joka oikeasti on taito joka jokaisella tulee olla.

Vierailija
37/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meill 10 lasta joista 6 koululaista eik oo tuottanu ko asia ongelmaa. luistimia ja hiihtimia vaikka teille myis. kumpiaki ku hommaa aina yhet/vuosi. ni ei tuota ongelmaa.

Vierailija
38/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:28"]

Lahjoita koululle liiat, muut pääsee vähemmällä.

[/quote]

Vierailija
39/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:28"]

[/quote]Minusta se taito nimenomaan kuuluu vanhempien opettaa tai järjestää vapaa-ajalla hiihtokoulut tmv., jos jonkun se täytyy tehdä. Aivan älytöntä ostaa uudet (/käytetyt) vermeet yhtä-kahta kertaa varten per talvi ja seuraavana talvena kamat onkin jo pienet. Ja on siinäkin oma operaationsa saada ne sukset sinne koululle, kun kaikki ei asu koulun vieressä. Huoh.. lisäisivät enemmin uimaopetusta, joka oikeasti on taito joka jokaisella tulee olla.
[/quote]
Jaa, no minusta se kuuluu koululiikuntaan, jota varten maksan perkuleesti veroja.

Vierailija
40/63 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pojalla ei ole hiihtoa koulussa. Olisi nimittäin pikkusen vaikeuksia saada kahdeksan oppilaan sukset tungettua koulutaksiin. Luistelemassa kävivät kerran ja silloinkin tekojääradalla koulun kustantamana.

Vapaa-ajalla pojalla ei ole ollut paljoakaan mielenkiintoa kumpaakaan harrastukseen. Tykkää enemmin käydä uimassa tai touhuta muuta ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi