Olenko kuolemassa? Älkää naurako
Minulla tulee verta alapäästä ja menkat loppuivat juuri. Olo on todella heikko ja sekava. Ei ole ennen ollut tällaista. Lisäksi oikeaan käteeni pisti tänään todella inhottavasti kolmen sormen kohdalta muutaman kerran. Lisäksi minulla on viimeisten kahden viikon aikana esiintynyt päänsärkyä, mikä on vienyt minut sängyn pohjalle koko päiväksi. Tämä alkaa heti herätessäni. Enkä todellakaan ole ihminen, joka jäisi huvikseen makaamaan. Teenkö kuolemaa? En ole tällaista kokenut ikinä. Hengitys pelaa hyvin, mutta tuntuu, että verenkierrossa on nyt jotain todella pahasti pielessä.
Kommentit (55)
Millaista se verenvuoto on? Jos poikkeuksellisen runsasta, niin siitä olisin akuutisti huolissani ja voisi olla syy ottaa yhteys päivystykseen heti.
Muilta osin ei varmaan nyt mitään akuuttia hätää, mutta soita maanantaina terveyskeskukseen ja kerro oireistasi, jotta tutkitaan.
"Toinen, huomattavasti harvinaisempi borrelioosin varhaisvaiheen iho-oire on sinervä, aristamaton, sileäpintainen, pehmeä kyhmy, borrelia-lymfosytooma. Se esiintyy tavallisimmin korvalehdessä"
VOI HYVÄNEN AIKA. Sehän on ollut mulla yli vrk. Jääkö tämä nyt ikuiseksi? Ja nuo oireet myös?
Mulla on korvassa juuri tuollainen kyhmy! Eilen aristi, mutta ei enää juuri lainkaan.
Ap
ei saa puhua asiasta, eikä varsinkaan mistään oleellisesta.
Kuu Oli o! Käsi. Vettä estävä betonrakennemla kutsutaan padoksi.
Vierailija kirjoitti:
Millaista se verenvuoto on? Jos poikkeuksellisen runsasta, niin siitä olisin akuutisti huolissani ja voisi olla syy ottaa yhteys päivystykseen heti.
Muilta osin ei varmaan nyt mitään akuuttia hätää, mutta soita maanantaina terveyskeskukseen ja kerro oireistasi, jotta tutkitaan.
Ihan kuin punaista vettä. Ei siis sellaista sakeaa kuin menkkaveri. En ole varma mistä tulee... Mutta mitään punaista en ole kyllä syönyt ja tippuu ilman virtsaamistakin. Laitoin siteen, mutta hirveästi ei ole tullut. Pyyhkiessä tulee reilummin.
Juu hyi, tiedän olen ällöttävä. Onneksi saa olla anonyymi.
Ap
Siis voinko nyt kuolla tähän? Eikö se ole tosi vaarallinen?
Ap
"Pitkistäkin hoidoista huolimatta oireet saattavat joillain potilailla pysyä osittain ennallaan tai palata hoidon jälkeen takaisin. Oireisto voi jatkua esimerkiksi aivojen alueella siitä syystä, että kudostuho on jo aiheuttanut korjaantumattomia muutoksia.
- Borrelioosi voi myös laukaista ns. autoimmuunireaktion, jolloin elimistön puolustusmekanismit aiheuttavat tuhoa omissa kudoksissa. Näin taudin oireet voivat jatkua ainakin jonkinasteisina, vaikka borrelia onkin jo saatu antibioottikuurilla hävitettyä, Oksi mainitsee."
Ja tähän tämä nyt päättyi. Punkki tappoi minut 😭😭😭
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti olet kuolemassa.
Oliko se sitten aivokalvontulehdus, kun mulla oli sitä päänsärkyä?
Ap
"Kuolleisuus meningokokin ja pneumokokin aiheuttamaan aivokalvotulehdukseen on suuri (10–20 %). Lisäksi 5–20 %:lle selvinneistä jää jälkivaurioita, kuten kuulon tai näön ongelmia tai muita hermosto-oireita."
Ap
Maailmalla riehuu hirveä pandemiatauti, mutta minä saan jonkun borrelioosin. Saatana. Pitääkö minun nyt hankkia joku antibioottihoito? Tuo nyt jyllää sisuksissani koko ajan ja aktivoituu aina välillä, ilmeisesti parantumaton?
Ap
Halloween-syndrooma. Älä ihmettele jos verta alkaa näkyä kasvoissakin.
Siis mitä mun nyt pitää tehdä? Viikonloppukin niin kaikki on kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
112 tai puhelu päivystykseen?
Mitä sanoisin? Pistelee, tulkaa hakemaan? 😅 Nyt pistää vasemman käden keskisormeen ja oikean käden tuohon kämmen osaan käsi avatessa. Mitä tämä pistely oikein on?
Ap
veritulppa
Jos pystyt tänne kirjoittelemaan niin ei ole mikään aivokalvontulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt tänne kirjoittelemaan niin ei ole mikään aivokalvontulehdus.
Tarkoitinkin silloin, kun oli sitä päänsärkyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut koronarokotuksen?
Ensimmäisen olen ottanut muutama kuukausi sitten. Sen jälkeen molemmat kädet pistelivät joka aamu ja olivat puutuneet muutaman viikon ajan. Se on oikeasti kivuliasta. Sitten se loppui. näiden oireiden alkamisen välissä on 2 kuukautta
Toista en kuitenkaan ottanut.Ap
Ota se toinenkin pistos. Sen jälkeen tulee autuas olo.
Onkohan mua punkki purrut?! Siis eilen korvalehden takaosa oli ihan turvonnut ja pirun kipeä. Pumpulitikulla sitä putsasin, kun en sinne näe. Nyt yritin peilillä ja videoimalla katsoa, mutta ei näy mitään ja turvotuskin jo laskenut eikä ole niin kipeä. Mutta ei kai se tuolla tavalla vain lähtisikään, jos on jo purrut ja kai herranen aika olisin sen huomannut... Mutta ei se kyllä verenvuotoa selitä ja tuo päänsärkykin jatkunut pitkään. Vai olisiko se voinut majailla tuolla korvassa kauemminkin? 🤮
Ap