Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kuolisin, niin saisiko ulkomailla asuvat ystäväni jotenkin tiedon mitä minulle tapahtui??

Vierailija
29.10.2021 |

Olen tätä miettinyt kauan. Minulla on paljo ystäviä ulkomailta mutta heillä on vain yhteystietoni, ei kenekään läheiseni(oikeastaan minulla on vain "läheisenä" äitini) . jos minulle tapahtuisi jotain, saisiko ulkomailla asuvat ystäväni koskaan tietää ?? vai olisinko heille vain kadonnut ihminen? Tosiaan, en myöskään käytä sosiaalista mediaa esim. facebook, ainoastaan watss app.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä ihmeestä he voisivat sellaisen tiedon saada? Mieti nyt itsekin.

Vierailija
2/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellei äitisi löydä heidän yhteystietojaan ja päätä kertoa heille tapahtuneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäpä ne sen saisivat tietää? Poliisi/sairaala ilmoittaa vain lähiomaisille.

Vierailija
4/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne talibaanit ja isis miehet susta välitä.

Vierailija
5/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, kun nyt heti teet äidillesi listan näitä ystävistä ja muistakin, joille haluat kuolemastasi ilmoitettavan. Päivität listaa sitten sitä mukaa, kun yhteystiedot mahdollisesti muuttuvat. Keksi myös joku, jolle antaa lista, jos äitisi kuolee ennen sinua. 

Vierailija
6/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään saa, ellei joku läheisesi tai ystäväsi heille ilmoittaisi kuolemastasi.

Miten ihmeessä he muutoin tiedon saisivat.

Eivät viranomaisilla ole mitään velvollisuutta ilmoittaa kenenkään kuolemasta kuin kaikkein lähimmälle.

Ja se lähin ihminen selvitetään digivirastosta, ellei sitä ole sairaalan tietoihin merkititty.

Mistä hitosta sitäpaitsi viranomaiset tietäisivät sun ystäväsi Suomessa tai ulkomailla?'

Ja kellä olis aikaa ilmoitella kaiken maailman ihmisille asiasta.

Sun täytyy  "valtuuttaa" joku ystäväsi ilmoittamaan vaikka yhdellä sähköpostilla joka menee useille samanaikaisesti, että olet menehtynyt, että et enää ole elävien kirjoissa.

Ja noita ystäviä jää maailmalle muutoinkin, kun ei enää ehdi eikä jaksa pitää yhteyksiä yllä.

Vierailija
7/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älyävät kysellä digi- ja väestötietovirastosta, vai mikä se nykyisin on, etkä ole kieltänyt tietojesi luovutusta.

Vierailija
8/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos älyävät kysellä digi- ja väestötietovirastosta, vai mikä se nykyisin on, etkä ole kieltänyt tietojesi luovutusta.

Ei sieltä random tyypeille tietoja luovuteta. Ja ulkomaalaiset tuskin edes tietävät koko viraston olemassa olosta. 

Vierailija
9/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, jos mä kuolen mistä ap. saat siitä tiedon vai saatko. Taidat olla melko tyhmä.

Vierailija
10/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten tunnettu olet kansainvälisesti. Jos olet esim. K.Räikkönen, niin varmaan kuulisivat asiasta.

Vierailija
11/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ap ilkeitä vastauksia mutta eihän tämä mikään harvinainen huolenaihe ole. Itse olen miettinyt samaa ja lopulta päädyin antamaan yhden hyvän ystävän yhteystiedot (hänen luvallaan tietysti) kaukana asuville kavereilleni ja kehotuksen kysyä häneltä mikäli minuun ei saa yhteyttä pitkään aikaan. Tällä ystävällä on äitini yhteystiedot jolta hän saa tiedon jos minulle tapahtuu jotain.

Näin esim äitini ei tarvitse olla yhteydessä 20 vieraaseen ihmiseen jos kuolen yllättäen, sellainen olisi varmasti todella raskastakin, vaan ihmiset voivat itse kysellä jos kokevat sen tarpeelliseksi.

Vierailija
12/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä random tyypeille tietoja luovuteta. Ja ulkomaalaiset tuskin edes tietävät koko viraston olemassa olosta. 

Lehdistölle vahvistivat tämän yhden blogistin kuoleman ja saa sieltä vaikka lapsuusystävän osoitteen, jos ei ole kieltänyt tietojen luovutusta.

Vierailija
13/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain luovutetaan jos ei ole kielletty tietojen luovutusta.