Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras palashampoo?

Vierailija
06.01.2015 |

Itselläni on helposti rasvoittuvat hiukset ja kutiseva, helposti hilseilevä päänahka. Hiukset on pestävä joka päivä, tai hilseongelma pahenee. Olen kokeillut vaikka mitä marketin, apteekin ja kampaamon shampoita. Nyt ajattelin kokeilla palashampoota. Mikä olisi hyvä?:)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi Lushin tuotteet ovat sls-pohjaisia???

Vierailija
22/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 20. täällä.

3. pesukerta alla Nurmen avokadoshampoolla ja vielä en ole kokenut mitään merkittävää herätystä. Päänahka kutiaa satunnaisesti paljonkin ja hilseilee, mutta en osaa sanoa johtuuko hilseily ihan vaan talvesta, talvisin minulla tuppaa kuivumaan päänahka. Tosin nyt ei ole ollut kovia pakkasia joten  hankala sanoa. Hiukset ovat olleet kokoajan hieman kökköiset, mutta eivät niin kökköiset kuin mitä silloin joskus kun aikoinaan testasin. Hiusten tyvi tuntuu ihan puhtaalta ja OK mutta latvoihin tuntuu jäävän / kertyvän jotain. Olen pessyt kahden päivän pesuvälillä.

Tänään laitoin latvoihin jätettävää hoitoainetta, ihan marketin, joten sekin saattaa vaikuttaa, mutta töhnäisiltä ne tuntuivat sitä ennenkin. Hiuksista on tullut todella sähköiset (vaikkei edelleenkään sitä pakkasta juurikaan ole), joten siksi laitoin hoitsikkaa.

Katsotaan kauanko jaksan kokeilua ennenkuin on pakko pestä Tigillä! Toivottavasti ei tule pakkoa vaan  hiukset tästä jotenkin muuttuisivat ajan kanssa normaaleiksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho tai päänahka ei talvisin tarvitse pakkasta kuivuakseen vaan talvella kuivuus johtuu matalasta tai olemattomasta ilmankosteudesta. Kesäisin ilmankosteus on luokkaa 60-70% ja talvella nollassa.

Sähköisiin hiuksiin auttaa kummasti huuhteluaineen käyttö vaate- ja lakanapyykissä.

Kiitti kuitenkin vinkistä, tekis mieli testata avokadopalaa. Mulla on talvisin vartalolle käytössä avokado-oliiviöljysaippuapala, joita hamstraan Kreikan matkoilta. Kosteuttaa eikä ihoöljyllä tarvitse kuin kerran viikkoon.

Vierailija
24/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho tai päänahka ei talvisin tarvitse pakkasta kuivuakseen vaan talvella kuivuus johtuu matalasta tai olemattomasta ilmankosteudesta. Kesäisin ilmankosteus on luokkaa 60-70% ja talvella nollassa.

Omalta osaltani olen huomannut että päänahkani ei kuivu talvisin, paitsi kun on pidempiä pakkasjaksoja. Eli mulla tuntuu se pakkanen olevan suoraan se vaikuttava tekijä. Sen takia kummastuttaakin nyt tuon avokadoshampoon aiheuttama kuivuminen / hilseily / kutina, kun kuitenkin on tuollaisesta luonnontuotteesta kyse jonka kai pitäisi päin vastoin rauhoittaa ja kosteuttaa. Mutta, en tiedä palashampoista juuri mitään joten ehkä sellaiselle jolla on normaalit hiukset ja normaali päänahka palashampoohon siirtyminen voi olla suurikin "shokki" :)

Tämä sähköisyys on kyllä jotain ihan järkyttävää :D Yleensä myöskään hiukseni eivät ole sähköiset, ja jätettävä hoitsikka ei kyllä tähän auttanut yhtään :) -20

Vierailija
25/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mä huuhtelen hiukset vesi+etikkaseoksella ne haisee etikalle tosi kauan! Laitankohan liikaa etikkaa?

Vierailija
26/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, joten en tiedä auttaako. Minulla oli sama ongelma, rasvoittuva tukka, lisäksi vielä todella kutiseva päänahka ja jonkin ajan kuluttua alkoi vielä hiustenlähtökin. Ja oli pakko pestä joka päivä tai kutina meni sietämättömäksi.

Se, mikä auttoi, oli että vaihdoin PH-neutraaliin hajusteettomaan hilseshampooseen. Kutina alkoi hiljalleen vähetä ja sitten loppui kokonaan. En voi nyt suositella merkkiä kun ei kuitenkaan Suomesta saa samaa, mutta ehkä löytyisi jotain vastaavaa. Päänahka vieläkin sen verran herkkä, että moni shampoo aiheuttaa heti kutinaa, joten pitäydyn tuossa samassa nyt kun hyvä on löytynyt.

Vierailija
27/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun mä huuhtelen hiukset vesi+etikkaseoksella ne haisee etikalle tosi kauan! Laitankohan liikaa etikkaa?

Mä käytän sitruuna- tai viinihappoa (säilöntähyllystä) juuri tuo takia. Eivät haise ollenkaan. Happamuushan se juttu on etikassakin.

Vierailija
28/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja 20. täällä.

3. pesukerta alla Nurmen avokadoshampoolla ja vielä en ole kokenut mitään merkittävää herätystä. Päänahka kutiaa satunnaisesti paljonkin ja hilseilee, mutta en osaa sanoa johtuuko hilseily ihan vaan talvesta, talvisin minulla tuppaa kuivumaan päänahka. Tosin nyt ei ole ollut kovia pakkasia joten  hankala sanoa. Hiukset ovat olleet kokoajan hieman kökköiset, mutta eivät niin kökköiset kuin mitä silloin joskus kun aikoinaan testasin. Hiusten tyvi tuntuu ihan puhtaalta ja OK mutta latvoihin tuntuu jäävän / kertyvän jotain. Olen pessyt kahden päivän pesuvälillä.

Tänään laitoin latvoihin jätettävää hoitoainetta, ihan marketin, joten sekin saattaa vaikuttaa, mutta töhnäisiltä ne tuntuivat sitä ennenkin. Hiuksista on tullut todella sähköiset (vaikkei edelleenkään sitä pakkasta juurikaan ole), joten siksi laitoin hoitsikkaa.

Katsotaan kauanko jaksan kokeilua ennenkuin on pakko pestä Tigillä! Toivottavasti ei tule pakkoa vaan  hiukset tästä jotenkin muuttuisivat ajan kanssa normaaleiksi :)

Olisiko syy kökköisyyteen tässä? Tigit (ja useat hoitoaineet) ovat voimakkaan silikonisia. Sulfaatiton palashampoo tarraa lujaa kiinni ainakin värjättyyn, huokoiseen hiukseen, ehkä myös vaurioituneisiin latvoihin/silikoniin?

Vierailija
29/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocherilla on sellasta vadelmaviinietikkahuuhdetta. Se tuoksuu tosi hyvälle ja ei oo ollu tahmaset hiukset palashampoon jälkeen. Mulla ei oo rasvottumiseen auttanu mikään. Työttömänä pyörin yli vuoden ja sen ajan yritin pesuväliä pidentää, mutta ei auttanu. Päivittäin pitää hiukset pestä, jos haluaa ihmisten ilmoilla olla.

Vierailija
30/31 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flow'n palashampoot ovat parhaita, kokeile vaikka sitä teatree-öljyä sisältävää. Kestää kyllä pitkään tottua palashampoolla pesuun, jos on käyttänyt sulfaattia sisältäviä shampoita. Minulla on tällä hetkellä testissä Sante-merkkinen shampoo ja on tuntunut hyvältä kutiavalle, kuivalle päänahalle: http://www.ekolo.fi/tuote/sante-lava-power-shampoo/4025089041061/

Osaatko sanoa, onko hiuspohjan kuiva hilseily osa tätä tottumisprosessia? Yritin itse siirtyä palashampooseen ja kokeilin paria eri Flow'n shampoota n. 1 kk ajan. Muutenkin melko kuiva hiupohjani kuitenkin oli tännä kuivaa (ei-kutisevaa) hilsettä, ja siirryinkin takaisin nestemäisiin luomushampoisiin.

Vierailija
31/31 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta lisään siltiu oman kommenttini. Käyttänyt palashampoita jo 10 vuotta. Mulla on varmaan joku allergia tms nestemäisten shampoiden jollekin aineosalle, koska käytännöllisesti katsoen kaikki mahdolliset aiheuttivat armotonta kutinaa ja hilsettä, hiuksista tuli nopeasti likaisen tuntuiset. Käyttänyt Lushin paloja, oma ehdoton suosikkini on Copperhead; hiukset pysyvät kuohkeina ja puhtaina vaikka viikon, hilseily loppui noin kahdessa viikossa ja kutina on tipotiessään. Paras shampoo ikinä, kampaamojen end of the line-tuotteet mukaan lukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme