Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras palashampoo?

Vierailija
06.01.2015 |

Itselläni on helposti rasvoittuvat hiukset ja kutiseva, helposti hilseilevä päänahka. Hiukset on pestävä joka päivä, tai hilseongelma pahenee. Olen kokeillut vaikka mitä marketin, apteekin ja kampaamon shampoita. Nyt ajattelin kokeilla palashampoota. Mikä olisi hyvä?:)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUSH:in Jumping Juniper. Mun rasvoittuvat hiukset tykkää ja näyttää hyvältä jopa toisena päivänä pesusta.

Vierailija
2/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään myös Lushin shampoista ja se lila palashampoo on ollut suosikkini. Toinen hyvä oli Lushin Karma Komba.

Pitäisikin taas itsekin tilata niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:48"]

Itselläni on helposti rasvoittuvat hiukset ja kutiseva, helposti hilseilevä päänahka. Hiukset on pestävä joka päivä, tai hilseongelma pahenee. 

[/quote]

Ei, vaan sinulla on helposti rasvoittuvat hiukset ja hilseongelma, koska peset hiuksesi joka päivä. Ei se shampoota vaihtamalla parane, ainoa keino on harventaa pesukertoja.

Vierailija
4/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow kosmetiikalla on hyviä.

Vierailija
5/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi harventaa pesukertoja. Hiukset saattavat alussa tuntua rasvaisilta mutta parin viikon harventamisen jälkeen tuskin kutisee niin kovasti enää. Palashampoo on ok, mutta saattaa kuivattaa päänahkaa entisestään kun ei ole tottunut niihin.

Vierailija
6/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:53"]

Mä tykkään myös Lushin shampoista ja se lila palashampoo on ollut suosikkini. Toinen hyvä oli Lushin Karma Komba.

Pitäisikin taas itsekin tilata niitä.

[/quote]

Se lila on just tuo Jumping juniper. Vois kokeilla sitä SOAK AND FLOAT (ruskea), olis nähtävästi hilseilevälle ja kiukuttelevalle? päänahalle. :)

Vierailija
7/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva peseminen pahentaa usein tilannetta. Kokeile pestä joka toinen päivä. Aloita vaikka siten, ettei seuraavana päivänä tarvitse esitellä hiuksia. Kokeile kuivashampoota rasvoittumiseen.

Vierailija
8/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pestä XZ shampoolla laita siihen ruokasooda, ja huuhdele seoksella jossa on 1 l vettä ja 1 rkl omenaetikka, , odota pari kolme min. ja huuhdele haalealla vedellä. Jatkuvasti voi käyttää XZ shampoota, mutta noin kerran kahdessa viikossa sooda ja etikkaa...MINULLA TÄLLÄ MENETELMÄLLÄ LOPPUI HIUSTENLÄHTÖ JA HIUKSET PALJON PIDEMPÄNÄ PYSYVÄT PUHTAANA...

Vierailija
9/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.R Liggett'sin shampoot on toimineet mulla ja pesukertojakin on pystynyt vähentämään kun päänahka ei ärsyynny. Mulla on tosi nopeaan rasvoittuvat hiukset ja herkästi ärtyvä ja hilseilevä päänahka. Shampoo on siis auttanut päänahkaan mutta ei rasvoittumiseen, johon taas auttaa vain ja ainoastaan se että ne föönaa pää alaspäin aina pesun jälkeen.

Vierailija
10/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo ei oo hyvä jos on ärtynyt päänahka. Mulla hilseili päänahka ja kuivashampoo kampaajan mukaan näytti pahentavan ja tukkinhisnystyrät niin että hiuksen kasvu tyrehtyi ja pää oli täynnä puoliksi kasvaneita hiuksia...

Vierailija
11/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:14"]

Kokeile pestä XZ shampoolla laita siihen ruokasooda, ja huuhdele seoksella jossa on 1 l vettä ja 1 rkl omenaetikka, , odota pari kolme min. ja huuhdele haalealla vedellä. Jatkuvasti voi käyttää XZ shampoota, mutta noin kerran kahdessa viikossa sooda ja etikkaa...MINULLA TÄLLÄ MENETELMÄLLÄ LOPPUI HIUSTENLÄHTÖ JA HIUKSET PALJON PIDEMPÄNÄ PYSYVÄT PUHTAANA...

[/quote]

Soodalla voi pestä ilman shampootakin, sekoittaa sen vaan veteen. Ja etikalla kannattaa huuhdella aina. Tekee hyvää päänahalle ja sulkee hiussuomut.

Vierailija
12/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:48"]

Itselläni on helposti rasvoittuvat hiukset ja kutiseva, helposti hilseilevä päänahka. Hiukset on pestävä joka päivä, tai hilseongelma pahenee. 

[/quote]

Ei, vaan sinulla on helposti rasvoittuvat hiukset ja hilseongelma, koska peset hiuksesi joka päivä. Ei se shampoota vaihtamalla parane, ainoa keino on harventaa pesukertoja.

[/quote]

Mulla on sama ongelma ja mun ihotautilääkärini omaa kyllä täysin vastakkaisen näkemyksen :D

Vierailija
13/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow'n palashampoot ovat parhaita, kokeile vaikka sitä teatree-öljyä sisältävää. Kestää kyllä pitkään tottua palashampoolla pesuun, jos on käyttänyt sulfaattia sisältäviä shampoita. Minulla on tällä hetkellä testissä Sante-merkkinen shampoo ja on tuntunut hyvältä kutiavalle, kuivalle päänahalle: http://www.ekolo.fi/tuote/sante-lava-power-shampoo/4025089041061/

Vierailija
14/31 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoissa on usein pesevänä aineena mm. sodium laureth sulfatea, joka ärsyttää päänahkaa ja aiheuttaa hilsettä ja kutinaa. Kotiparturi ( ekokampaaja ) Luana Lindkoskella myy omavalmisteista hyvää palashampoota. Vaahtoaa ja pesee todella puhtaaksi. Ei sisällä kemikaaleja eikä säilöntäaineita. Tuote on luomuraaka-aineista tehty eli ei sisällä myrkkyjä. Luomu eteeriset öljyt desinfioi ja hoitaa päänahkaa. Sitten kun käyttää luomu omenaviinietikkaa veden seassa huuhteluaineena niin tulee kiiltävä, ihanan tuuhea tukka. Sitä on sielläkin myynnissä. Kun on päänahkaongelmaa niin kannattaa ottaa savihoito heti aluksi, joka puhdistaa päänahan epäpuhtaudet. Suosittelen!

Vierailija
15/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykästynyt Urtekramin koivu shampooseen ja superkosteuttavaan hoitoaineeseen, hiustenpesu on harventunut kahteen kertaan viikossa vaikka ennen piti pestä joka päivä hiukset rasvaisuuden takia. Suosittelen lämpimästi, löytyy mm. Prismasta luonnonkosmetiikka hyllystä. P.s. urtekramin aloe vera palasaippualla häipyy finnit ja mustapäätkin nenästä.

Vierailija
16/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis hilseilee päänahka vielä enemmän, jos pesen hiukset joka toinen päivä :/ kampaaja sanoi joskus, että pesuvälin harventaiseen voi mennä puolikin vuotta. Pisimpään olen pari viikkoa voinut pestä hiukset joka toinen päivä ja sekin vaati kuivashampoota. Asiakaspalvelutyö ja likaiset hiukset ei oo hyvä yhdistelmä :/ sitten jos päänahka vielä hilseilee näkyvästi, tilannetta ei pelasta kun laittaa hiukset kiinni. Käytän normaalisti xz:n rauhoittavaa shampoota. Kiitos vinkeistä! Ap

Vierailija
17/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykästyin Famo:n luonnonkosmetiikka shampoopaloihin.

Löysin facesta Famo shampoot... muistaakseni ;)

Vierailija
18/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotar: Pehko, Inkuton mustasaippua, Dr Bronnersin Magic soapit

Flow'tkin käyvät, jos näitä ei löydy.

Vierailija
19/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan tähän vanhaan ketjuun. Olen joskus aikoinaan vuosia sitten kokeillut palashampoota ja lopetin kokeilun melko lyhyeen kun hiuksista tuli täysin kököt, ne oli ihan töhnäiset ja järkyttävät, oli pakko pitää nutturalla koko ajan. Ajattelin kokeilla josko vuosien saatossa tuotteet olisivat parantuneet tai oma tukka muuttunut vastaanottavaisemmaksi. Otin kokeiluun Nurmen Avokadon. Pala vaahtosi hyvin, ja huuhdeltuani vaahdon tukka tuntui hyvin paksulta ja sellaiselta squeaky clean -tyyppiseltä. Kuivasin hiukset tavalliseen tapaan pyyhkeellä (en käytä kuivaajaa) ja kosteana hiukset tuntuivat hieman kököiltä ja latvat kuivilta. En käyttänyt mitään hoitoainetta. Nyt kun hiukset alkavat olla kokonaan kuivat kökköys on hävinnyt ja latvat tuntuvat pehmeältä, eli aika normaalilta tuntuu. En ole vielä kokeillut harjata hiuksia. Normaalisti hiukseni ovat takkuuntumattomat, sileät ja kiiltävät.

Ajattelin nyt yrittää joku 4-5 kertaa ainakin pestä shampoopalalla, jotta näkee vähän miten hiukset siihen tottuu. Mutta näin ekan kerran jälkeen hiukset tuntuu huomattavasti paremmalta kuin sen aiemman shampoopalan kanssa, jonka valmistajaa en valitettavasti muista. Jokin eko-tuote se kuitenkin oli.

Haluaisin kokeilla minkälaiseksi hiukset muuttuvat, jos muuttuvat, kun niitä ei pese kaikenlaisilla kemikaleilla ja silikoneilla ym.

Vierailija
20/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin Trichomania on lempparini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän