Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen uutiset: palkkoja alennetaan

Vierailija
06.01.2015 |

Uutiset kertovat

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä käy kun irtisanotaan ja otetaan tuella takaisin töihin.

Vierailija
2/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:59"]Niinhän siinä käy kun irtisanotaan ja otetaan tuella takaisin töihin.
[/quote]ei ollut kyse irtisanomisista vaan työssä olevien palkoista, Suomen palkkataso on liian korkea tässä taloustilanteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:59"]Niinhän siinä käy kun irtisanotaan ja otetaan tuella takaisin töihin. [/quote]ei ollut kyse irtisanomisista vaan työssä olevien palkoista, Suomen palkkataso on liian korkea tässä taloustilanteessa

[/quote]

Eihän ole. Saadaan vain tekosyy keskittää rahat ylemmille tahoille.

Vierailija
4/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitten myös ylen toimittajien palkkoja alennetaan

Vierailija
5/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sossun luukku kutsua minua jos palkka pienenisi. Hyvä kun nykyiselläkään palkalla elää.

Vierailija
6/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää laskea myös hintataso!

Vierailija
7/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa isopalkkaista johtajaporrasta vähennettäisiin, niin saataisiin palkkakulut pienemmäksi. Tällä hetkellä niin valtiolla kuin kunnillakin lienee organisaatiomalli sellainen, että on pomoa pomon päälle, ja tuottava työntekijä määrä on vähentynyt. 

Ismo Leikolan vitsi soutukilpailusta (löytyy YouTubesta) pitää hyvin paikkansa tämän hetken tilanteesta.

Vierailija
8/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu! :0

onneks olen työtön niin ei vituta niin paljoa, mut teidän työssä käyvien puolesta vituttaa.. no se on tää taloustilanne huono niin ei enää voida palkkaa maksaa töistä :/

Vierailija
9/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deflaation synnyttäminen on huono idea. Ihmisille tulee vaikeuksia selvitä laskuistaan, etenkin niistä, jotka perustuvat aikaan ennen ostovoiman leikkausta (asunto-, auto-, ja pitkävaikutteiset kulutusluotot). Talouden pyörät pysähtyvät, kun ei ole varaa mihinkään muuhun kuin velkojen maksuun. Pahimmillaan tulee myös omaisuuden pakkomyntejä ja henkilökohtaisia vararikkoja, lisää yhteiskunnan tuen varaan putoavia.

Vierailija
10/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei koske minua, kun olen julkisella sektorilla töissä ja työtä on, se on löysää ja siitä saa hyvän rahan, eikä irtisanomispelkoa ole.

Vierailija
11/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko julkinen sektori sama kuin kunnalla?

Vierailija
12/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea aikakin jo. Suomessa palkat ovat yksityisellä puolella, joka on jotenkin yhteydessä reaalimaailmaan ja kilpailukykyyn, olleet jäissä tai laskussa jo vuosia, mutta julkisella puolella vaan palkat nousee.

Vierailija
13/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:42"]

Korkea aikakin jo. Suomessa palkat ovat yksityisellä puolella, joka on jotenkin yhteydessä reaalimaailmaan ja kilpailukykyyn, olleet jäissä tai laskussa jo vuosia, mutta julkisella puolella vaan palkat nousee.

[/quote]

Salli mun nauraa!!! Vai julkisella puolella palkat vaan nousee?? Olen ollut lähihoitajana 15 vuotta ja sinä aikana palkkani on noussut kokemuslisien ja normaalien pikkukorotusten myötä huimat 300e...

Vierailija
14/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei ole kuin 9 euron orjatyöläisiä. Palkkoja jos aletaan laskea niin hintoja, vuokria jne pitää myös laskea.

Vierailija
15/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ymmärrä, että on olemassa ihmisiä ja tahoja, jotka tällaisten kriisien aikana pyrkivät ajamaan eteenpäin omia agendojaan vedoten "pakkoon", "Suomen vuoksi", tms. Esim. finanssialalla on varmasti monia sellaisia näkemyksiä, joita ajavat eteenpäin vastoin Suomen ja tavallisten palkansaajien etuja, nyt ne on vain verhottu Suomen eduksi. 

Vierailija
16/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:09"]Toivottavasti sitten myös ylen toimittajien palkkoja alennetaan
[/quote]toimittajien mollaaja näköjään taas paikalla

Vierailija
17/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:19"]voi vittu! :0

onneks olen työtön niin ei vituta niin paljoa, mut teidän työssä käyvien puolesta vituttaa.. no se on tää taloustilanne huono niin ei enää voida palkkaa maksaa töistä :/
[/quote]verotulojen kertymä vähenee = valtion ja kuntien kuluja leikataan = sossun ja Kelan tukia leikataan

Vierailija
18/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:37"]Onneksi ei koske minua, kun olen julkisella sektorilla töissä ja työtä on, se on löysää ja siitä saa hyvän rahan, eikä irtisanomispelkoa ole.
[/quote]Ja palkat vain nousee

Vierailija
19/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:42"]Korkea aikakin jo. Suomessa palkat ovat yksityisellä puolella, joka on jotenkin yhteydessä reaalimaailmaan ja kilpailukykyyn, olleet jäissä tai laskussa jo vuosia, mutta julkisella puolella vaan palkat nousee.
[/quote]Niin niin palkan alennukset koskevat siis vain yksityistä sektoria, joka ei korkeuden palkkojen vuoksi ole enää kilpailukykyinen. Ap:n viestistä puuttui tämä pieni tarkennus

Vierailija
20/31 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deflaatio todellinen riski muttei kuitenkaan koko euroalueella jos Suomessa palkkoja laskettaisiinkin. Samaan aikaan dyykkaava öljyn hinta lisää deflaatioriskiä. Deflaation myötä kulutus vaan laskee lisää kun ihmiset odottavat hintojen olevan huomenna alempia eli miksi ostaa tänään. Virossahan palkkoja laskettiin 2008-2010 ja siellä ihmeteltiin miksi Suomessa vaan palkat nousevat vaikka talous kutistuu. Naisaloilla varsinkin korotettiin julkisella ja se on osasyy miksi nyt otetaan lainaa 7 000 miljoonaa per vuosi. Ei tainnut niihinkään oikein olla varaa ja tämä on aika merkittävä ero Suomen ja melkein koko muun Euroopan välillä. Ansiotason suuri nousu siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi