Tällä viikolla lääkkeellinen abortti
Koskahan raskauspahoinvointi, väysymys ja muut oireet katoavat? Samalla kun sikiökin? Vai jatkuuko se pidempään?
En kaipaa mitään murhaaja-tuomiota tähän ketjuun, syyt keskeytykseen ovat henkilökohtaiset ja olen jo riittävän hajalla tilanteesta muutenkin. Mietin vain, koska olen taas työkykyinen.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:30"]
Ei lopu kuin seinään, vaikka sikiö poistuu niin ne raskaushormonit vaikuttaa pidempään. Yksilöllistä, kuinka kauan. Mulla kesti useemman päivän.
PS. En suosittele kurkkaamaan vessanpönttöön kun se molskahtaa ulos, mä katsoin ja ikinä en sitä näkyä unohda =(
[/quote]
Miksi pitäisi unohtaa? Oman lapsen tapettu ruumis pöntössä...
Se klöntti muistuttaa lähinnä katkarapua. Ja kaavintaan vaan, noi lääkkeet nyt on mitä on..
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:30"]
Ei lopu kuin seinään, vaikka sikiö poistuu niin ne raskaushormonit vaikuttaa pidempään. Yksilöllistä, kuinka kauan. Mulla kesti useemman päivän.
PS. En suosittele kurkkaamaan vessanpönttöön kun se molskahtaa ulos, mä katsoin ja ikinä en sitä näkyä unohda =(
[/quote]
Miksi pitäisi unohtaa? Oman lapsen tapettu ruumis pöntössä...
[/quote]
En tiedä pitäisikökään. Halusin vain varoittaa ap:ta. Mulle tuo oli juttu, johon en osannut varautua silloin mitenkään.
Kannattaa katsoa miltä se sikiö näyttää kuvissa ko. viikolla niin ei niin pelästy kun näkee saman livenä. Ja voi myös etukäteen miettiä hautaako mieluummin sen ihmisen alun vai vetääkö sen jätteenä alas pöntöstä.
Mä katsoin ja siellä oli vain kellertävä limaklöntti veren seas. Enemmänkin oli mielenkiintoinen näky.
Eikait tuu mitää isompia klönttejä jos raskaus ihan alussa ?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:34"]Haluaisin kaavinnan mutta mulle ei tarjottu muuta kuin lääkkeellistä keskeytystä. Miksihän? Voisikohan tätä kaavintaa vaatia henkisistä syistä? [/quote] Mulla ainakin siksi lääkkeillä kun oli alle 12 viikkoa. [/quote] Koska lääkkeet tulee sairaalalle paljon halvemmaksi ja ei tarvii käyttää nii paljon resursseja ku laitetaan kotiin hoitaa toimenpide. Kyllä niiden on pakko antaa se kaavinta ku sitä Pyytää. Monilla ei riitä se lääkkeellinen ja joutuu silti kaavintaan mikä vaan pitkittää jo valmiiksi vaikeaa asiaa
[/quote]
Väärää tietoa, riittää lääkkeellinen ja todella harva joutuu kaavintaan, tiedän työn puolesta
[/quote]
Tiedän myös työn puolesta ettei se kovin harvinaista ole. Lääkkeet ovat oikeasti mahansuoja - lääkkeitä ja on huomattu vahingossa että niillä on abortoiva vaikutus. Varsinaista abortti-lääkettä ei siis vie ole kehitelty, joten arpapeliä kellä toimii kellä ei
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:07"]
Kannattaa katsoa miltä se sikiö näyttää kuvissa ko. viikolla niin ei niin pelästy kun näkee saman livenä. Ja voi myös etukäteen miettiä hautaako mieluummin sen ihmisen alun vai vetääkö sen jätteenä alas pöntöstä.
[/quote]
Mistään ei tunnu löytyvän luotettavaa lähdettä kuvineen. Netti on pullollaan kaikkea propagandaa ja jos vaikka googlaa rv7 sikiökuvat, saa paljon erilaisia mittoja ja kuvia. Ei voi tietää mihin tulee luottaa.
Mun kaveri ei toipunut ikinä abortoituaan 16-viikkoisen sikiön, masentui pahasti ja nykyään sairauseläkkeellä. Tuolloin sikiö on toki jo ihan vauvan näköinen, pieni vain.
En halua katsoa nyt sikiöiden kuvia enkä sikiötä pöntössäkään, joten kiitos varoituksesta. Pitäisi yrittää keksiä nyt pätevät argumentit tuolle kaavinnalle, lääkkeellinen alkaa tuntua yhä huonommalta vaihtoehdolta. T. ap
Mulle tehtiin pari kuukautta sitten viikolla 11 lääkkeillä. Koska raskaus oli jo sen verran pitkällä, tehtiin se osastolla. Lääkkeiden oton ja vuodon alkamisen välissä mulla jonkun vartin sattui tosi kovaa alavatsaan, mutta sen jälkeen ei mitään kipuja ja olisin ollut valmnis samana päivänä vaikka jo töihin. Aattelin että pääsimpä helpolla. No abortista puolitoista viikkoa ja heräsin yöllä kamalaan alavatsakipuun, kohtutulehdushan se. Suonensisäiseen antibiottiin osastolle vuorokaudeksi ja kaavinta. Kaikki istukkakudos ei ollut tullut ulos ja aiheutti sitten ton tulehduksen...
Voi vittu teitä kaikenmaailman pelottelija-surkuttelija-hörhöjä! Edustatte alhaisinta ihmissaastaa, muistakaa se. Yhdenkään sellaisen lapsen ei pitäisi tähän maailmaan syntyä, jota hänen oma biologinen äitinsä ei halua JA PISTE! Maailma olisi paratiisi, jos raskaudenkeskeytyksiä tajuttaisiin tehdä enemmän.
Aina on jonkun pakko huudella tappajaksi vaikka ei tiedä välttämättä syitä aborttiin. Aina se ei ole niin yksiselitteistä
Mulle kans tuli kohtutulehdus kun joku istukanpala oli jäänyt lääkkeiden jälkeen. Jos joutuisin uudestaan (hope not) sanoisin et kaavintaan suoraan
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:17"]
Voi vittu teitä kaikenmaailman pelottelija-surkuttelija-hörhöjä! Edustatte alhaisinta ihmissaastaa, muistakaa se. Yhdenkään sellaisen lapsen ei pitäisi tähän maailmaan syntyä, jota hänen oma biologinen äitinsä ei halua JA PISTE! Maailma olisi paratiisi, jos raskaudenkeskeytyksiä tajuttaisiin tehdä enemmän.
[/quote]
Ja mikä sinä olet lyttäämään ja mitätöimään toisten kokemukset?! Häpeä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:54"]
Miksi sinne pönttöön ei kannata katsoa? Mitä siellä voi näkyä? Kertokaa nyt, aikuisia tässä ollaan.
[/quote]
Pieni, mutta täsyin selkeä kokonainen ihmishahmo näkyi mulla :( Etukäteen sanottiin, että se menee siinä "prosessissa" ihan muhjuksi, ei näy kuin epämääräistä veristä mössöä. Ehkä joillakin niin, mä en ollut yhtä "onnekas". Jätti kyllä hirveät traumat ja vieläkin näen välillä painajaisia tuosta vaikka aikaa on jo vuosia. Kaveri näki kans selkeät raajat :( Hyi, taas alkaa itkettää kun muistelen tuota ja kirjoitan tästä, ei ole tarkoitus pelotella ketään vaan oikeasti varoittaa, ettei kävis kellekään kuin mulle :( Se kuva ei vaan katoa päästä ikinä.