Tekeekö mies tän tahallaan??
Vai mitä hittoa?
Eilen olin iltapäivän liikenteessä eka kertaa koko joululoman aikana. Ruokin muksut lähteissäni joskus puolen päivän aikaan ja tulin illalla 8 maissa kotiin. Lapset ei olleet syöneet mitään koko aikana! Oli mies kuulemma jossain välis kysynyt onko nälkä eikä ollut ollut.
Laitoin samantien pötyä pöytään ja kerran hihkasin että syömään ja molemmat tuli viivana.
Sama homma viime syyslomalla. Mä olin päivät töissä ja sinä aikana muksut oli syöneet ehkä vähän muroja ja ettinert itse jotain suklaakeksejä kaapista.
Vanhempi on 8v ja nuorempi 5v. Kun nuo olivat pieniä vissiin osasivat vielä karjua tarpeeks kovaa ruokansa perään niin mieskin muisti ruokkia ne välillä... Ruuan valmistus tuli tosin silloinkin yleensä mieleen vasta siinä vaiheessa, kun joku huusi jo polla punaisena....
Iltapuuhat jos on miehen vastuulla se on käytännössä sitä, että mies huutelee yläkertaan että menkääs riisuu ja pesee hampaat ja ite vahtaa telkkua. No ei menny, joten vartoillaan et äiti tulee kotiin töistä ja hoitaa homman. Mies vaan toteaa, ettei ne tottele.
Ruokaa niille kuulemma ei kannata laittaa kun ei me kuitenkaan mitään syö...
Koita täs nyt sit jättää lapset hyvillä mielin toisen vanhemman vastuulle... Tekeekö se ton tahallaan, ettei vaan tarttis itse kantaa vastuuta mistään???
Kommentit (22)
Iltavuoropäivinä sentään ovat vielä saaneet ainakin jotain einestä eteensä. Joskus tosin vasta siinä ysin kieppeillä kun kotiudun...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"]Jep, kun sen ei tartte..
[/quote]
Kuinka kauan lapset saa pitää ilman ruokaa iskän aktivoitumista ootellessa?
Pois lapset tuollaiselta henkilöltä, joka pitää lapsia nälissään tahallaan!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"]Jep, kun sen ei tartte..
[/quote]
Kuinka kauan lapset saa pitää ilman ruokaa iskän aktivoitumista ootellessa?
[/quote]
Jaa'a, empä osaa vastata. Kai ne lapset parissa päivässä on sen verran äänekkäitä nälässään, että pyytävät ruokaa. Mitähän tuollainen "mies" tekee jos sattuu vaikka joku tapaturma lapselle? Odottaa, että mami tulee apuun??
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:40"]
Jaa'a, empä osaa vastata. Kai ne lapset parissa päivässä on sen verran äänekkäitä nälässään, että pyytävät ruokaa. Mitähän tuollainen "mies" tekee jos sattuu vaikka joku tapaturma lapselle? Odottaa, että mami tulee apuun??
[/quote]
Jos et pariin päivään ruoki, niin taitaa alkaa olla jo aika hiljasta porukkaa. Itse sentään joudun vaan stressaamaan, että muistaako mies ruokkia koiran ja käyttää sen pihalla jos en ole kotona.. Vaikea kuvitella edes sitä stressin määrää jos kyseessä olisikin lapsi O_O Lähettäisin varmaan kokoajan viestejä ja kyselisin onko mies muistanut hoitaa lasta :D Onneksi ollaan vielä sen verran nuoria ettei lapsi ole ajankohtainen. Ehtii mieskin hieman vielä kypsyä.
Ja sit syytetään vielä kaupanpäällisiksi äitiä kun ei anna miehelle vastuuta.
Kyllä lapset pärjäävät vähemmälläkin ravinnolla päivän ajan esim aamulla leipä, päivällä lämmin ruoka ja illalla jotain pientä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"]Jep, kun sen ei tartte..
[/quote]
Mua kiinnostaa tämä. Miks ei tartte? Jonkun tarttee ilmiselvästi. Mut miks miehen ei?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:50"]
Onneksi ollaan vielä sen verran nuoria ettei lapsi ole ajankohtainen. Ehtii mieskin hieman vielä kypsyä.
[/quote]
Ehkä ap ajatteli juuri noin noin 10 vuotta sitten, ennen ensimmäisen lapsen syntymää.
Miehen ei tarvitse siksi, kun hän on ottanut sitä varten vaimon. Mies ei tee kotitöitä eikä tarvitse hoitaa lapsia, koska hän maksaa kaiken, hankkii ruuan, sahaa puut, valjastaa hevosen, tyhjentää lantalan ja muita semmoisia Miesten Töitä. Jaa, miltäkö vuosituhannelta vastaukseni olikaan?
Niin, ehkä se alkaa olla jo hieman liian optimistista olettaa, että 40v tuosta ottais ja kypsyis....
Lasten kasvaessa se vaan taantuu. Ja odottaa että 5v osaa jo itte keittää perunat kos nälkä iskee.
Ei ne tahallaan, mutta laiskuuttaan ja miehet ei ajattele. Esim mun mies sanoo, että lapsilla ei ole nälkä, joten ne eivät ole syöneet. Olen sanonut miehelle, että katso kelloa ja kun on ruoka-aika, laita ruoka pöytään. Jos kysyt kesken leikkien onko nälkä, vastaavat aina että ei ole kun eivät malta lopettaa leikkejä.
Kerran tulivat mua töihin vastaan, oltiin menossa koko perhe siitä yhdessä syömään ja leffaan. Mies oli onnistunut kaivamaan jostain komeron pohjalta pari koko liian pienet verkkarit toiselle ja toinen oli muuten vaan ryppyisissä ja likaisissa vaatteissa. Ne eivät ajattele, eivät näe eivätkä vaan välitä.
No mut hei mies vaan hoitaa asiat omalla tavallaan! Se heille suotakoon?
Jos äidit alkais hoitamaan samalla intensiteetillä ja heittäisivät ne marttyyrin kruunut romukoppaan olisko tää maa täys osallistuvia isiä vai huostaanotettuja lapsia?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"]Jep, kun sen ei tartte.. [/quote] Kuinka kauan lapset saa pitää ilman ruokaa iskän aktivoitumista ootellessa?
[/quote]
Eikö aloituksen tilanteessa olisi pitänyt komentaa se mies tekemään ruokaa ja äkkiä, eikä itse vain taikoa ruokaa pöytään sillä hetkellä kun itse tulee kotiin? Luulisi, että tuollaisessa diilissä ruuanlaitto selvästi on miehen vastuulla ja jos ei sitä tee, niin potkitaan ja tekee. Tottakai miehen on helpompaa odottaa vaimoa kotiin tekemään kuin yrittää itse tehdä, jos hommat ja vastuut nollautuvat tuossa vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"]Jep, kun sen ei tartte.. [/quote] Kuinka kauan lapset saa pitää ilman ruokaa iskän aktivoitumista ootellessa?
[/quote]
Eikö aloituksen tilanteessa olisi pitänyt komentaa se mies tekemään ruokaa ja äkkiä, eikä itse vain taikoa ruokaa pöytään sillä hetkellä kun itse tulee kotiin? Luulisi, että tuollaisessa diilissä ruuanlaitto selvästi on miehen vastuulla ja jos ei sitä tee, niin potkitaan ja tekee. Tottakai miehen on helpompaa odottaa vaimoa kotiin tekemään kuin yrittää itse tehdä, jos hommat ja vastuut nollautuvat tuossa vaiheessa.
[/quote]
Se ei ollut tarpeellista koska niillä lapsilla ei kuulemma ollu nälkä...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"]Jep, kun sen ei tartte.. [/quote] Mua kiinnostaa tämä. Miks ei tartte? Jonkun tarttee ilmiselvästi. Mut miks miehen ei?
[/quote]
Niin siis mies ei tee, kun sen ei oo tarvinu (koska nainen tekee kaiken). Luulen, että tätä tarkoitettiin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:07"]No mut hei mies vaan hoitaa asiat omalla tavallaan! Se heille suotakoon?
Jos äidit alkais hoitamaan samalla intensiteetillä ja heittäisivät ne marttyyrin kruunut romukoppaan olisko tää maa täys osallistuvia isiä vai huostaanotettuja lapsia?
[/quote]
Miehille suoda enää mitään! Kyllä mullekin tuli jo mitta täyteen, kun ei sen siunaamaa asiaa voi tehdä, muistaa tai tajuta. Jos on pakko elää saamattoman miehen kans ja leikkiä "emoa", niin otan mielummin muutaman parikymppisen seksiorjaksi, ja koulutan niitä samalla vaivalla ihmisiksi. Ja päästän pois kaksvitosina ja uus satsi tilalle. Saiskohan tuohon muuten Kelalta tukea;)
Korpilakkoon vaan. Jos et sinäkään tee, en minäkään enää!
Tää taitaa olla aika yleinen toimintatapa miehillä :) Äiti tulee rankan päivän jälkeen kotiin, huomaa että mitään ei ole tehty joten käärii hihat ja hoitaa kodin ja lapset. Vihdoinkin kun pääsee rojahtaan sänkyyn niin mies tulee, ottaa lusikkaan ja tökkii puolikovaa kikkeliään selkään, kun pitäisi vielä seksiäkin saada. Hyi kun puistattaa ajatuskin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:07"]
No mut hei mies vaan hoitaa asiat omalla tavallaan! Se heille suotakoon? Jos äidit alkais hoitamaan samalla intensiteetillä ja heittäisivät ne marttyyrin kruunut romukoppaan olisko tää maa täys osallistuvia isiä vai huostaanotettuja lapsia?
[/quote]
Mun mielestä hoitamatta jättäminen ei oo "omalla tavallaan hoitamista".
Jep, kun sen ei tartte..