Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

McDonalds innovaatiokilpailu roskaamista vastaan. 10k pääpalkinto meni verkkokurssille

Vierailija
29.10.2021 |

Onko muut seuranneet tätä? Olin kyllä vähän pettynyt, kun ajattelin että oikeasti joku keksii jonkun hienon innovaation, itselajittelevan roskiksen tms.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vitsi koko juttu. Ympäristökasvatusta pitäisi sitä paitsi antaa jo ala-asteella tai viimeistään seiskalla, ei amiksille ja lukio-ikäisille. Siinä iässä tajutaan jo itse (jos on kapasiteettia), että luontoa ei roskata.

Koko mäkkäri on vitsi.

Vierailija
22/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaamiskulttuuri, liian pienet roskikset ja se että kukaan ei ole vastuussa on johtanut ongelmaan, ei sitä ratkaista vain sillä että tehdään joku typerä verkkokurssi 16-vuotiaille, joiden pitäisi jo tajuta olla roskaamatta. Sitä paitsi ei pelkät teinit ole niitä jotka roskaa, kyllä ne on ihan aikuisia miehiä jotka heittää auton ikkunasta roskat.

Aikuiset tosiaan roskaa, mutta minua vähän yllättää, että tämä ah niin tiedostavaksi kehuttu nuori sukupolvi roskaa niin paljon. Tai ainakin aina kun nuorisojoukko jossain kokoontuu, roskaa jää jälkeen 100% varmuudella, usein vielä rikkovat lasipullot huvikseen. Ohikulkevat teinit viskaavat suklaapatukkakääreensä ja tyhjät tupakka-askinsa kadunvarteen. Jne.

Missä ne kaikki tiedostavat nuoret on, jotka valvovat öitä ympäristön tilasta murehtien? Jossain hienostoalueilla ilmeisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niitä mäkkärin roskia löytyy kymmenien kilometrien päästä lähimmästä. Kauas ovat lapset ja nuoret menneet syömään. Verkkokurssi voi olla liian vaikea asennevammaiselle roskien nakkelijalle. Joka tankkaa ilomielin kallista bensaa ja kiroaa bensan verotusta. Tuolla verorahalla sitten siivotaan roskia. Eikä korjata teitä lainkaan. Mut jos tuolla verkkokurssilla jotain hyödyllistä ajattelemisen aihetta osataan antaa. Säästäähän tuo niitä siivousrahoja joskus tulevaisuudessa, ehkä.

Vierailija
24/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaamiskulttuuri, liian pienet roskikset ja se että kukaan ei ole vastuussa on johtanut ongelmaan, ei sitä ratkaista vain sillä että tehdään joku typerä verkkokurssi 16-vuotiaille, joiden pitäisi jo tajuta olla roskaamatta. Sitä paitsi ei pelkät teinit ole niitä jotka roskaa, kyllä ne on ihan aikuisia miehiä jotka heittää auton ikkunasta roskat.

Aikuiset tosiaan roskaa, mutta minua vähän yllättää, että tämä ah niin tiedostavaksi kehuttu nuori sukupolvi roskaa niin paljon. Tai ainakin aina kun nuorisojoukko jossain kokoontuu, roskaa jää jälkeen 100% varmuudella, usein vielä rikkovat lasipullot huvikseen. Ohikulkevat teinit viskaavat suklaapatukkakääreensä ja tyhjät tupakka-askinsa kadunvarteen. Jne.

Missä ne kaikki tiedostavat nuoret on, jotka valvovat öitä ympäristön tilasta murehtien? Jossain hienostoalueilla ilmeisesti?

Tätä olen itse myös ihmetellyt. Ollaan vegaaneja, osoitetaan mieltä ympäristön puolesta, mutta sitten heitellään roskia luontoon ympäriinsä. No, ehkä ne on eri porukkaa jotka roskaa.

Toivottavasti tuo verkkokurssi toteutetaan muillakin kielillä kuin suomeksi, jotta saadaan muualta tänne muuttaneet ja heidän vanhempansa myös oppimaan, että roskat kuuluu laittaa roskiin.

Vierailija
25/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tuon keksijä on tuomariston tuttu.

Tällaiset kilpailut on täyttä huijausta. Itse osallistuin erääseen kilpailuun missä haettiin graafista ilmettä nimekkäälle tuotteelle.  Kuulin jälkikäteen omasta sisäpiiristäni, että mainostoimisto suunnittelee kyseisen pakkauksen, eikä kilpailulla ollut tarkoituskaan etsiä ideaa tuolle kyseiselle tuotteelle. Oma ehdotukseni olikin sitten kopioitu törkeästi yrityksen toiseen tuotteeseen ihan kokonaisen kampanjan verran enkä saanut siitä tietenkään minkäänlaista korvausta. Mainostoimisto tienasi varmasti ideallani kymmeniä ellei satoja tuhansia.

Mäkkäri sai siis tuhansittain kilpailuehdotuksia. Toivottavasti siellä joukossa ei ollut mitään aidosti loistavia ideoita, jotka päätyy käyttöön, mutta niiden keksijä ei saa mitään kredittiä työlleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän