En tiedä, mitä pitäisi tehdä
Olen 13-vuotias tyttö, enkä tiedä, mitä äitini kanssa pitäisi tehdä.
Olen luonteeltani energinen, iloinen, ja seurallinen. Äitini kanssa ainakin tuo toinen luonteenpiirteeni saavuttaminen on aikas hankalaa.
Äitini on lähes 50-vuotias, ja hän valittaa rasittumista jo esimerkiksi, kun käy hakemassa postin, ja käy suihkussa. Esimerksiksi minun harrastuksiin lähteminen on jo yhtä tuskaa.
Hän on myös päänsä pitävä, eli jos haluaisin esittää oman mielipiteeni, sitä ei oteta lainkaan huomioon, vaan se, mitä äitini haluaa tehdä, on ainoa oikea ratkaisu.
Äitini ei myöskään luota minuun. Olen siis kolmentoista, enkä aina saa pakata koululaukkuani yksin, koska äitini ei usko että pakkaan kirjat mukaan. (viime vuonna minulla oli yksi unohdus )
Äitini ei jaksa lähteä esimerkiksi teatteriin työporukan kanssa, ellei ole saanut vaikka lahjaksi lahjakorttia sinne, koska hänen vapaa-aikansa on kuulemma niin kiireistä, ettei hän ehdi.
Äitini tekee n. 7-8h päiviä ja vapaa-ajallaan oikeastaan ei paljoakaan mitään. Hänellä on myös paljon etätyötä, mutta sekin rasittaa häntä likaa.
Myös haukkuminen ja kaikenlaisten ideoitteni mollaaminen on tavallista.
Vaihdevuosia vai mitä tämä oikein on?
Olen sanonut äidilleni tästä, mutta hän ei uskonut minua, suuttui vain.