Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka olette lastenhoidon järjestänyt?

06.01.2015 |

Olen 31 vuotias 2 lapsen isä.

Olemme avopuolisoni kanssa tekemässä eroa.

Meillä on 2 lasta joista toinen käy eskaria, ja toinen on kahden vanha. Puolisoni on kotona hoitovapaalla ja minä käyn itse koulua.

Jos/kun eromme tulee ajankohtaiseksi niin haluan lasten asumisjärjestelyt niin että ovat viikon äidillään ja viikon minulla.

Kuinka siis pystyn järjestämään lasten hoidon niin, että voin kouluni käydä loppuun? Kouluajat on 8-16 mutta matkoihin menee tunti suuntaansa, kun koulu on toisella paikkakunnalla.

On aika kohtuutonta edes kysyä lasten äidiltä hoitoapua. Vai onko? Mitä muita mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja on olemassa? Kertokaa ja valistakaa viisaammat. :)

Kiitos.

Kommentit (25)

21/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan siis. Meillä on menny vuodenpäivät jo pelkästään kinaamiseen ja tappeluun. Toissinaan on hyvä mutta pääsääntöisesti ei mikään ole hyvin. Ainaista nalkutusta puolin ja toisin.

Olemme molemmat erosta puhunut ja aluksi se tuntui pahalta. Mutta nyt kun sitä asiaa on miettinyt aika monelta kantilta, niin ei me enää rakasteta kun lapsia. Kaikista pahimmalle tuntuu lasten puolesta. Ja se mietityttää eniten miten mä selviän viikot ilman lapsia. Sitä melskettä ja riemua. Reilu kaksi päivää tuntuu liian vähältä ajalta olla lasten kanssa.

Toisaalta kyllä asiaakin puhuitte tuosta viikko systeemistä. Taitaa se vaan olla karu tosiasia että nuorempaa ei siihen myllytykseen asettaa.

Oma pää vaan rupee olemaan tuota naikkosta niin täynnä. Kesällä jo asuin jonkun aikaa erillään eukosta. Lapset oli kyllä mu n mukana sillon.

Tjaah. Vaikeaa on.

Ja sori jos on vaikeaa luettavaksi kun on puhelimella kirjotettu.

Vierailija
22/25 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika abstraktia tuo että "se jokin puuttuu". Pitkässä suhteessa erilaisia kausia tulee ja menee. Pitää hyväksyä se, että itse muuttuu ja toinen muuttuu. Toimiva arki perustuu hyvin pitkälti toimivaan kommunikaatioon. Toisen kuunteleminen ja omista sanoista vadtuunotto taas vaatii kypsyyttä. Toivottavasti kokeilette paritwrapiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa yrittää ainakin siihen asti, että nuorin on neljä. Pikkulapsivuodet aina kuormittavat omalla tavallaan. Lisäksi isompi pääsisi tukevasti kouluun kiinni ilman mullistuksia. Menkää sinne terapiaan. Joskus te olette olleet rakastava pari, lapsiakin tehty, älkää luovuttako vielä!

Vierailija
24/25 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa... toivottavadti kokeilette pariterapiaa ennen eroa.

Vierailija
25/25 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylyä sitä kaksivuotiasta kohtaan, että hänet on pitänyt vääntää, vaikka suhteesta puuttuu "se jokin". Jestas mitä kakaroita!